عمل به دستور رئیس‌جمهور و آغاز کار شبانه در سد تنگ‌سرخ
عمل به دستور رئیس‌جمهور و آغاز کار شبانه در سد تنگ‌سرخ
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز کار شبانه در سد تنگ‌سرخ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ؛ یکی از پروژه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب سد تنگ سرخ در حوالی شهر یاسوج است هر چند عده‌ای اینگونه می‌پندارند که گرادگرد شهری یاسوج را آب فرا گرفته و نیازی به سد ندارد اما قابل توجه اینکه در سال‌های اخیر وضعیت آبی شهر یاسوج مرکز استان از بحران عبور کرده و به تنش آبی رسیده است.

 

اما در سفر رئیس جمهور به استان کهکیلویه و بویراحمد آیت الله رئیسی در جمع مردم شهر یاسوج به آنها وعده داد که سد تنگ سرخ با عزم انقلابی ساخته خواهد شد.

 

بعد از دستور آیت الله رئیسی در خصوص سد تنگ سرخ مسئولان استانی به خصوص در حوزه معاونت عمرانی کار خود را در دو شیفت شبانه و روزانه پیگیری می کنند.

 

در همین خصوص علی محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد در گفتگو با فارس اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب سد تنگ سرخ است.

 

وی گفت: بعد از سفر دوم دولت و رئیس جمهور به استان این موضوع با قوت بیشتری پیگیری شد و با افزایش ماشین آلات همچون بیل مکانیکی و کامیون شیفت شبانه را نیز آغاز کردیم و اکنون در چند جبهه کار در حال انجام است.

 

این مسئول با بیان اینکه شب گذشته به همراه مدیرعامل آب منطقه‌ای و چندین نفر از کارشناسان پایش میدانی از عملیات شیفت شب ساخت سد تنگ سرخ را داشتیم یادآور شد: جلسه‌ای با مشاور کارگاه و سرناظر نیز داشتیم کارشناسان آب منطقه‌ای نیز نظرات خود را اعلام کردند.

 

معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات در راه ساخت و تکمیل سد تنگ سرخ گفت: از جمله این مشکلات می‌توان به مطالبات پیمانکار و همچنین معارضات محلی و تملک اراضی اشاره کرد.

 

این مسئول ارشد استانی یادآور شد: در دو سال اخیر ۲۵۰ میلیارد تومان به پروژه تخصیص داده شده که ۵۰ میلیارد تومان آن برای تملک اراضی بوده است.

 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: از سال ۹۰ کار شروع شده و در دو سال اخیر به اندازه ۵ برابر سنوات اخیر پول به این پروژه تزریق گردیده است.

 

روستا همچنین به مشخصات سد اشاره کرد و گفت: مخزن ۱۷۵ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که ۱۲۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به استان و بقیه مربوط به استان فارس است که برای استان فارس مصرف آب شرب و برای استان ما کشاورزی صنعتی و آب شرب است.

 

وی اما به موضوعی مهم در راه سخت سد تنگ سرخ اشاره کرد و گفت: موردی که پیگیر هستیم موضوع پایین دست سد است اگر سد را بسازیم و برای پایین دست آن برنامه نداشته باشیم کار بیهوده‌ای انجام داده‌ایم به همین خاطر کار را به مشاور داده‌ایم تا طرح خود را ارائه دهد و به سرانجام برسانیم.

 

انتهای پیام

  • نویسنده : مالک آهنگ