سردار خرمدل: فعالیت اخیر فرهنگ و ارشاد ارزشمند بود/ درخشان: درک درستی از ظرفیت فرهنگی سپاه داریم+تصاویر
سردار خرمدل: فعالیت اخیر فرهنگ و ارشاد ارزشمند بود/ درخشان: درک درستی از ظرفیت فرهنگی سپاه داریم+تصاویر
برنامه های خوبی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه فتح برای آینده پیش بینی شده است.

به گزارش خبر دیشموک ،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از فرمانده سپاه فتح استان به عنوان یک نظریه پرداز فرهنگی یاد کرد و گفت: حضور شما در نشست های شورای فرهنگ عمومی یک غنیمت بوده و در راستای اجرای سیاست های فرهنگی دولت مردمی می تواند تاثیرگذار باشد.
وی در ادامه، افزود: در راستای سیاست های فرهنگی دولت مردمی بنا را بر این گذاشتیم تا برنامه‌ها وجه مردمی داشته و صرفاً محصور به سالن های بسته نباشد، زیرا احساس می‌شد که مردم از برنامه های فرهنگی فاصله گرفته اند.
درخشان بخشی از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را ناشی از عدم حضور مردم در برنامه‌های فرهنگی مطلوب دانست و ادامه داد: در همین راستا برنامه های ترکیبی فرهنگی و هنری در بیشتر شهرستان های استان برگزار شد و به نوعی آشتی بین مردم و برنامه های فرهنگی و هنری برقرار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری محافل قرآنی در شهرستان ها همراه با روشنگری در زمینه «جهاد تبیین» با حضور قاری کشوری و بین المللی را از برنامه های اجرا شده در مدت زمان حضور خود در این اداره کل دانست و گفت: برگزاری مطلوب نمایشگاه «بهار ضیافت» به عنوان یک کار مشترک با همکاری معاونت فرهنگی سپاه فتح و سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز از دیگر برنامه ها بود.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای امسال با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی سپاه طراحی شده، اظهار کرد: این برنامه‌ها در راستای اهداف اصلی انقلاب، حوزه فرهنگ اسلامی و ماهیت هنر انقلاب و اسلامی طراحی و اجرا خواهند شد.
درخشان از استقبال خوب مردم نسبت به برنامه های فرهنگی و هنری اجرا شده در شهرستان ها سخن به میان آورد و گفت: اعتقاد داریم مجموعه سپاه در همه ابعاد فرهنگی می تواند تاثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد، زیرا فعالیت های این نهاد انقلابی با بعد فرهنگی و اعتقادی صورت می گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید دوباره بر اینکه سپاه و شخص فرماندهی این نیرو غنیمتی برای استان محسوب می شود، ادامه داد: بسیج می تواند در پیشبرد و عملی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم با ارائه تولیدات سینمایی فاخر می تواند به عنوان اولویت جدی در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه قرار گیرد.

درخشان گریزی به سفر رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور به شهر یاسوج زد و افزود: تولید بیش از اثر ۱۰ مستند، تولید فیلم سینمایی شهید «هدایت الله طیب»، تجهیز سینماها، حمایت از مستندسازان و حمایت از تولیدات سینمایی از جمله دستاوردهای معاون وزیر و رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور به این استان بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام (ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و تسلیت به مناسبت حادثه آبادان، گفت: به نمایندگی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه انقلابی استان اقدام صورت گرفته در جشنواره «کن» را محکوم می کنم.
وی ضمن تاکید بر اینکه این کار در راستای هدف گرفتن مبانی اسلامی و ارزشی صورت گرفت، افزود: شاید هدف آنها با توجه به نزدیکی ایام دهه کرامت، زیر سوال بردن امام رئوف و مهربانی و جایگاه ایشان در بین افراد جامعه باشد.
درخشان ضمن تقبیح این کار که توسط افرادی معلوم الحال و با سابقه سیاهی صورت گرفته، گفت: انشاالله در ایام دهه کرامت شاهد حضور پررنگ شیعیان در حرم مطهر رضوی و برنامه های دهه کرامت خواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال برنامه ریزی لازم با هماهنگی سپاه فتح استان انجام شده و گروه هایی از استان های خراسان رضوی، بوشهر، بندرعباس و استان کهگیلویه و بویراحمد آئین های خود برای زیارت امام رضا (ع) را در این جشنواره به نمایش خواهند گذاشت.
وی خواستار همکاری بیشتر سپاه فتح استان جهت برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و ارزشی و همچنین برگزاری مطلوب جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی شهر یاسوج شد.

گفتنی است در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از فرمانده سپاه فتح استان به دلیل مشارکت این نهاد انقلابی در جهت برگزاری باشکوه برنامه های فرهنگی و هنری در استان تجلیل به عمل آورد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست هم‌اندیشی مطرح کرد:
اعلام آمادگی کامل سپاه فتح در راستای برگزاری مطلوب جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی
سردار خرم دل ضمن اعلام آمادگی در راستای برگزاری مطلوب جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی شهر یاسوج، گفت: به نسبت ظرفیت ها و امکانات سپاه فتح جهت برگزاری باشکوه این جشنواره همکاری لازم را خواهیم داشت.
در ادامه  سردار «حمید خرم دل» فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین  افزود:  افرادی که در مجموعه های فرهنگی اجتماعی فعالیت می کنند، باید هماهنگ بوده و هم افزایی برای استفاده از ظرفیت ها یکدیگر را داشته باشند.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام آمادگی در راستای برگزاری مطلوب جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی شهر یاسوج، گفت: به نسبت ظرفیت ها و امکانات سپاه فتح جهت برگزاری باشکوه این جشنواره همکاری لازم را خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ریشه مشکلات استان را فرهنگی دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دستور کار دارد، ارزشمند بوده و می توان با پیگیری و استمرار برنامه ها در طولانی مدت اثر کار فرهنگی را مشاهده کرد.
سردار خرم دل ضمن تاکید بر اینکه تبادل فرهنگی اثرگذاری لازم را در جامعه خواهد داشت، به نشست های مهم شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد می شود شهرستان ها برنامه های کارشناسی شده خود را در زمینه معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه به شورا ارائه داده و در نشست شورای فرهنگ عمومی در مورد آنها تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد طلاق، حاشیه‌نشینی، خودکشی، نزاع دسته جمعی و …. را در دستور کار معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه فتح دانست و یادآور شد: می توان در این راستا با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان های فرهنگی به یک جمع بندی کامل برای حل این معضلات رسید و در راستای حل آنها تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی برخی از معضلات موجود در جامعه را شایسته نظام شیعی و جامعه شیعه استان کهگیلویه و بویراحمد ندانست و افزود: حضور و بروز ارشاد از جنبه اسلامی باید در این زمینه ها ظهور و اثرگذاری خود را به نمایش بگذارد.
سردار خرم دل ضمن تاکید بر اینکه باید فرهنگ عمومی مردم در راستای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد: برای ریشه کنی این معضلات و آسیب‌ها نیازمند کار کارشناسی و عزم همگانی از طرف ادارات، نهادها، سازمان ها و همکاری ارزشمند مردم به ویژه بزرگان و ریش سفیدان در مناطق مختلف استان هستیم.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید دوباره بر اینکه ریشه همه مشکلات موجود «گیر فرهنگی» بوده که هم اکنون وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و فرصت هایی که در استان وجود دارد، برای ریشه کن کردن مشکلات و معضلات جامعه نیازمند عزم همگانی هستیم.
وی در پایان ضمن اعلام آمادگی دوباره در راستای همکاری جهت برگزاری مطلوب جشنواره ملی آئین های نمایشی در شهر یاسوج، گفت: باید همه یک رنگ با برنامه‌ریزی جامع و کارشناسی شده جهت رفع مشکلات فرهنگی موجود در استان گام برداریم.
گفتنی است در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از فرمانده سپاه فتح استان به دلیل مشارکت این نهاد انقلابی در جهت برگزاری باشکوه برنامه های فرهنگی و هنری در استان تجلیل به عمل آورد.