رسانه ها بازوی اثرگذاری نمازجمعه ها / نماز جمعه صدای مردم بی صدا / وحدانی‌فر: کارکرد نماز جمعه در دیشموک مشهود است
رسانه ها بازوی اثرگذاری نمازجمعه ها / نماز جمعه صدای مردم بی صدا / وحدانی‌فر: کارکرد نماز جمعه در دیشموک مشهود است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب با امام جمعه شهرستان کهگیلویه دیدار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، عبودی ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نماز جمعه را ملجا ، پناهگاه و صدای مردم دانست و افزود :
نماز جمعه جایی است که تنها جای نماز خواندن نیست. اینجا مردم مراجعه میکنند ، مسائل سیاسی ملت مطرح میشود . مردم امام جمعه و نهاد جمعه را صدای رسای خود می دانند .
عبودی سپردن مسولیت مدیریت نماز جمعه به جوانان را ستود و اظهار داشت: در بحث جوانان باید عرض شود که خیلی نکته مثبتی است که مدیران این نهاد از جوانان تشکیل شده است . عده ای تصور میکنند نماز جمعه مربوط به خود روز جمعه است ، در حالی که در طول هفته در تلاش اند و در روز جمعه ثمره آن چیده می‌شود.
حجه الاسلام وحدانی فر، امام جمعه شهرستان کهگیلویه پیرامون ارزش نماز جمعه گفت: پیامبر در حدیثی که مورد تایید شیعه و سنی است فرمودند کسی که نماز جمعه را سبک بشمارد برکت از زندگی اش خواهد رفت . این مسأله نشان از اهمیت نماز جمعه است . از اولین اقدامات پیامبر ، برگزار نماز جمعه بود .
امام جمعه شهرستان کهگیلویه با اشاره به صورت تبیین و روشنگری اضافه کرد : نماز جمعه در انقلاب اسلامی یک پایگاه برای روشنگری شده است. در دیشموک و قلعه ریسی کارکرد نماز جمعه بیشتر مشهود است، چرا که مشکلات مردم را فریاد می‌کند و مطالبه گر آنان است. نماز جمعه ای موفق است که حرف حق مردم را بیان کند و از چارچوب مصلی خارج شود .
با تلاش عزیزان در نهاد امام جمعه و کمک آقای عبودی و همکاران شان حضور جوانان در نماز جمعه و مدیریت آن نقش آفرینی می‌کنند. وقتی پنجاه درصد نماز جمعه جوانان بود میتوان گفت موفقیم .
البته رسانه ها نیز باید توجه کنند که صرفا صفوف اول را انعکاس می دهند و کمتر از صف های آخر عکس و فیلمی منتشر میشود.
وحدانی‌فر  با تبیین نقش رسانه ها در بازتاب و اثرگذاری نماز جمعه اظهار کرد :
مهمترین بازوی نماز جمعه رسانه هاست. اگر صدای نمازجمعه دهدشت شنیده میشود و به آن حساس اند از برکت و ظرفیت رسانه هاست که تحت مدیریت ارشاد هستند .
من واقعا از تلاش های آقای عبودی و دوستانشان تقدیر میکنم . اگر تعادلی در فرهنگ شهرستان ایجاد شد به لطف مدیریت شما و همکارانتان است .
وحدانی‌فر با یادآوری سالروز عملیات مرصاد ادامه داد :
اگر امروز نماز جمعه هست به برکت خون شهدا و مجاهدت جانبازان عزیزی مثل حاج آقای محمدی است.
روزی شما در عملیات مرصاد حضور دشمن را سد کردید ،امروز نمازجمعه در همان جبهه ایستاد.
اگر نماز جمعه را دشمن میزند علتش اینست که نماز جمعه تربیون نظام اسلامی است .
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ