تونل‌‌های پر خطر در جاده پاتاوه- دهدشت/اداراتی که پای کار نیستند و توضیحات مدیرکل راهداری
تونل‌‌های پر خطر در جاده پاتاوه- دهدشت/اداراتی که پای کار نیستند و توضیحات مدیرکل راهداری
خطر دیگر خاموشی این تونل ها، نور خودروهایی است که روبروی هم آمده و مستقیم چشم و جلوی دید راننده ها را از هر طرف اذیت کرده و سبب افزایش تصادفات در این مسیر می شود.

به گزارش خبر دیشموک، در کشور ایران، آمار تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن به مقدار قابل‌ ملاحظه‌ای بیشتر از استاندارد جهانی است.

آن‌ چنان‌ که با میزان بروز سالیانه دومین علت مرگ‌ و میر و شایع‌ترین علت مصدومیت‌ها می‌باشد.

یکی از علل اصلی در ایجاد حوادث جاده‌ای در تونل‌ها عدم طراحی سیستم روشنایی مطلوب است نکات اولیه در ارزیابی و کم کردن تصادفات در تونل‌های جاده‌ای شامل تعیین فاصله توقف ایمن، درخشندگی دید معادل، درخشندگی اتمسفری و درخشندگی شیشه خودرو و مهم تر از همه، روشنایی و نوردهی مناسب چراغ های تونل از ابتدا تا انتهای آن می‌باشد.

محور پاتاوه _ دهدشت، یکی از شلوغ ترین و پرتردد ترین محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد است که تونل های این مسیر با توجه به پیچ هایی که در این تونل ها وجود دارد و اینکه اطراف این تونل ها روستاهای زیادی وجود دارد که احشام آنها شامل در این تونل ها و هوای مطبوع داخل آنها استراحت کرده و تا به حال چندین نمونه تصادف و خسارت جانی و مالی بسیار به راننده ها و حتی صاحب این احشام زده است.

خطر دیگر خاموشی این تونل ها، نور خودروهایی است که روبروی هم آمده و مستقیم چشم و جلوی دید راننده ها را از هر طرف اذیت کرده و سبب افزایش تصادفات در این مسیر می شود.

 این مشکلات و خطرها در حالی وجود دارند و اتفاق افتاده اند که باید در تونل‌های جاده‌ای، رانندگان موانع جاده‌ای را حداقل به فاصله توقف ایمن شناسایی کنند تا از وقوع حوادث جلوگیری و با عدم روشنایی در تونل های مسیر، این امر ممکن نیست.

مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرگزاری فارس در لوداب ضمن بر شمردن مشکلاتی که عدم روشنایی تونل ها برای راننده ها ایجاد می‌کند، عنوان کرد: روشنایی و آماده سازی تونل های مسیر، بر عهده شرکت زیر ساخت است و بعد از اتمام کار، بر عهده ی راهداری است.

محمدی ضمن اشاره به اینکه این پروژه تحویل پیمانکار هم داده شده است، اضافه کرد: تا جایی که می دانم در حال حاضر از سمت دهدشت شروع به کار برای روشنایی تونل های این مسیر انجام گرفته و احتمالا تا قبل از پایان سال، همه تونل های این مسیر از روشنایی برخوردار خواهند بود.

خبرنگار خبرگزاری فارس برای پیگیری بیشتر موضوع، با کارشناس حوزه مدیریت طرح های شرکت زیر ساخت در استان نیز مصاحبه انجام داد.

کارشناس حوزه مدیریت طرح های شرکت زیرساخت در استان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: بعید می دانیم تا پایان سال تمام تونل‌های این مسیر روشنایی داشته باشند.

آقایی ضمن تایید این خبر که پروژه تحویل پیمانکار داده شده است، اضافه کرد: به شرطی که سایر ادارات از جمله اداره برق، منابع طبیعی و…برای انتقال برق از سمت شبکه محلی به سمت تونل ها و نصب پایه ها همکاری کنند تا سال آینده حتما شاهد اتمام این پروژه و تحویل آن به اداره راهداری خواهیم بود.

انتهای پیام/