بیش از ۴۲۶ هزار خوزستانی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند
بیش از ۴۲۶ هزار خوزستانی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند
مدیرکل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان گفت.: هم اکنون ۴۲۶ هزار و ۵۶۱ نفر در استان خوزستان فاقد بیمه هستند.

به گزارش خبر دیشموک،    حسین سلاسل مدیرکل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی و فرمایشات امامین انقلاب  صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ راه اندازی شد.

وی افزود: این صندوق تنها صندوق راه اندازی شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در ابتدا به منظور ارائه خدمات به کشاورزان، روستاییان و عشایر کار خود را آغاز کرد.

مدیرکل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان خاطرنشان کرد: این صندوق یکی از چهار صندوق زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در نقاط مختلف کشور به جامعه هدف خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه دو برابر حق بیمه جامعه هدف صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر از سوی دولت پرداخت می‌شود، عنوان کرد: پرداخت مستمری سالمندی یا پیری، پرداخت مستمری از کارافتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان از جمله خدمات این صندوق است.

سلاسل تصریح کرد: روستاییان، عشایر، کشاورزان، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، زنبورداران، بافندگان قالی، فرش، گلیم و جاجیم، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و  نظام پزشکی از جمله جامعه هدف صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

مدیرکل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان بیان کرد: هم اکنون ۴۲۶ هزار و ۵۶۱ نفر در استان خوزستان فاقد بیمه هستند که ۳۳۲ و ۸۵۲ نفر از آنها می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/