برگزار ی ششمین سوگواره منطقه ای شعرعاشورایی مشک تشنه در ۲۲ شهریورماه به میزبانی دهدشت
برگزار ی ششمین سوگواره منطقه ای شعرعاشورایی مشک تشنه در ۲۲ شهریورماه به میزبانی دهدشت
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه از برگزاری ششمین سوگواره منطقه ای شعرعاشورایی مشک تشنه در 22 شهریورماه به میزبانی دهدشت خبر داد و گفت: این کار یک ظرفیت فرهنگی خوبی است برای شهرستان کهگیلویه در جهت شناساندن پتانسیل و ظرفیت های این شهرستان به دیگر استانها در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری خبر دیشموک، عبدالکریم عبودی در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه ششمین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی مشک تشنه در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود عنوان کرد: ششمین سوگواره مشک تشنه با حضور ۶ استان از استانهای اصفهان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ بیست و دوم شهریورماه مصادف با ۲۸ صفر در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: این سوگواره در دو بخش پارسی(فارسی) در قالب کلاسیک و سپید و بخش یومی همان گویش محلی است و این کار یک ظرفیت فرهنگی خوبی است برای شهرستان کهگیلویه در جهت شناساندن پتانسیل و ظرفیت های این شهرستان به دیگر استانها در کشور است.
وی در ادامه گفت: هدف از برگزار این سوگواره مشک تشنه به سبک شعر عاشورایی این است که شعر ریشه فرهنگی دارد و تاثیرش نسبت به بقیه موضوعات بیشتر است.
عبودی گفت: هر شخص می تواند در هر قالب که چهار قالب است ۱۲ اثر ارسال نماید یعنی ۳ اثر در هر قالبی جدا ارسال نماید.
وی گفت: ارسال آثار تا اول شهریور فرصت دارند و اختتامیه سوگواره مشک تشنه در ۲۲ شهریورماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیویه برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: جوایز این سوگواره در هر قالب به نفر اول ۳۵ میلیون ریال و نفردوم ۲۵ میلیون ریال و نفر سوم ۱۵ میلیون ریال به همراه لوح  تقدیر و تندیس جشنواره خواهد بود.
وی گفت: تا امروز ۸۰ اثر به دبرخانه ارشاد ارسال گردید
عبودی از سوگواره جلوه های عاشورایی در قالب عکس با موبایل خبر داد و گفت: این سوگواره عکس هم در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهدشت در دستور کار دبیرخانه قرار گرفت که جوایزی از طرف اداره به نفرات برتر این مسابقه داده خواهد شد.