اگر فرهنگ دفاع مقدس در صحنه زندگی ما قرار بگیرد جامعه ما مصون می‌ماند
اگر فرهنگ دفاع مقدس در صحنه زندگی ما قرار بگیرد جامعه ما مصون می‌ماند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بااشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: اگر فرهنگ دفاع مقدس در صحنه زندگی ما قرار بگیرد، شک نکنید جامعه ما مصون مانده و آسیب نمی‌بیند.

به گزارش خبر دیشموک،  سردار مهدی ظفری در کارگاه تخصصی ادبیات پایداری با موضوع داستان کودک که با حضور نویسندگان و نوقلمان در باغ موزه همدان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز قلم، اظهار داشت: در این دنیای ایثار و فداکاری ذهن باید پرواز کند، عاشق باشد و درگیر مسائل ناپیدایی شود که در مفاهیم عمومی پیدا نمی‌شود مگر اینکه دل عاشق شود و رها شود.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند با اخلاص شهید سلیمانی قلم بزنند و به تعبیری ورود پیدا کنند در خصوص اینکه چه تفاوتی بین جنگ و دفاع وجود دارد، باید بیشتر از این دفاع مقدس، حقایق این کشور و حقایقی که در گذشته پیوند خورده و این ایثارها را نشان داد، که اوج آن دفاع مقدس است و اگر ما پیشینه‌ای نداشتیم شک نکنید که دفاع مقدس رخ نمی‌داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: باید کنکاش ذهنی و عظمت روح پیدا کنیم و اینکه بزرگ فکر کنیم در این صورت هیچ‌گاه به کارهای کوچک قانع نمی‌شویم و کارهای کوچک را همیشه جزء قدم‌های اول می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم به حقایق عاشورایی پی ببریم و در این زمینه بنویسیم، و برای این کار باید اول ذهن را فراتر از حد معمول قرار دهیم، گفت: در دفاع مقدس، یک اتفاق کم پیدا و ناشناخته‌ای به وجود آمد که باید شیدایی لازم را داشت تا به این موضوع رسید.

سردار ظفری عنوان کرد: باید بدانیم کتابت، نوشتن و قلم زدن در رابطه با کودک و نوجوان بسیار مهم است و اگر به داد این عرصه نرسیم این عرصه رو به انقراض می‌رود چراکه به این عرصه کم‌توجهی می‌شود و اگر هم نوشته شود کتاب‌ها خوانده نمی‌شوند و این بستگی به این دارد که چقدر ما قدرت زیباسازی داشته باشیم تا یک کتاب مثل سرود «سلام فرمانده» نوشته شود.

وی با بیان اینکه ما صرف قلم زدن، مسئولیت داریم، افزود: ما می‌خواهیم حکومت جهانی تشکیل دهیم و به دنبال سهمی در این حکومت جهانی هستیم و قاعده‌های جهان را بدون تعارف همه را بهم زدیم تا یک صورت جدیدی از دنیا داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: اینها باید تبلور ذهن یک فرد انقلابی باشد که این فرد انقلابی می‌تواند یک مدیر، نویسنده و یا هرکس دیگری باشد؛ و این باید تداعی ذهن یک انسانی باشد که می‌خواهد بلندپروازی کند و به یک افق نگاه کند که مخاطبین خود را بشناسد.

وی بیان کرد: باید این هنر را داشته باشیم و بسیار کار کنیم و به اندیشه‌های ژرف بیاندیشیم و بر روی مخاطب‌شناسی و موضوع‌شناسی کار کنیم و تناسب موضوع با مخاطب را بدانیم.

سردار ظفری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: اگر فرهنگ دفاع مقدس در صحنه زندگی ما قرار بگیرد، شک نکنید که ما خوشبخت می‌شویم و جامعه ما مصون مانده و آسیب نمی‌بیند.

وی با بیان اینکه اتفاق بزرگ را انسان‌های بزرگ کشف می‌کنند، عنوان کرد: باید مثل شهید سلیمانی فکر کنیم؛ باید به سمت دیده نشدن و کارهایی که کسی تاکنون انجام نداده‌اند، برویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه امروز کار اثرگذار کم داریم، ابراز داشت: داستان می‌نویسیم اما خیلی تحولی در جامعه رخ نمی‌دهد؛ گاهی اوقات یادواره شهدا برگزاری می‌کنیم اما هیچ تغییری به وجود نمی‌آید چراکه مخاطبان ما عوض شده‌اند؛ ما باید ذهن خود را درگیر مسائل کلان کنیم و مباحث تخصصی را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه این دایره، دایره وسیعی است و آیین‌های محلی و منطقه‌ای سوژه‌های جالب بسیاری دارد که باید به آنها پرداخته شود، گفت: اینکه صرفا ذهن ما به سمت ناپیداها برود برای این است که با انتخاب موضوع بتوانیم ذهن مخاطب را درگیر کنیم و گوشه‌ای از این جغرافیا مخاطب ما باشد.

سردار ظفری با بیان اینکه قدرت تحلیل شرایط دیروز با امروز و یافتن سوژه و یک جریان عمیق باید در ذهن نویسنده شکل گیرد، ادامه داد: هرجا کار ما گیر کرد شک نکنید که ضعیف عمل کردیم و اخلاص ما ضعیف است و باید روی خودمان کار کنیم؛ هرجایی که کار ما به خاطر خدا بوده موفق عمل کردیم.

وی ابراز داشت: هرچه کتاب مورد نقد قرار گیرد بهتر است چراکه هرچه عمق نقد و بررسی بیشتر شود به طور قطع به مباحث مهم‌تری خواهیم رسید.

در پایان این مراسم به مناسبت ۱۴ تیرماه روز قلم لوح تقدیر به نویسنده بین الملل خانم کلر ژوبرت اهداء شد.

اگر فرهنگ دفاع مقدس در صحنه زندگی ما قرار بگیرد جامعه ما مصون می‌ماند

انتهای پیام/