افتتاح شهرک شهید سلیمانی در «زاچ و داربست» با حضور فرمانده کل سپاه
افتتاح شهرک شهید سلیمانی در «زاچ و داربست» با حضور فرمانده کل سپاه
شهرک شهید سلیمانی در منطقه محروم «زاچ و داربست» با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبر دیشموک، مردم زاچ و داربست در پی سیل ویرانگر سال قبل در بشاگرد و جاسک، بشدت آسیب دیدند و مجبور به کوچ دسته جمعی به منطقه‌ای در مرز شهرستان سیریک و بشاگرد شدند.

اوضاع وخیم مردم این منطقه بخصوص در تابستان، وضعیت بسیار بغرنجی را بوجود آورد به طوری که یک کودک نیز در اثر شدت گرما و نبود امکانات و حتی آب مناسب و بهداشتی تلف شد.

با اطلاع موضوع از سوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، اقدامات بسیار فوری برای بهبود شرایط زندگی مردم این منطقه انجام و نیروی دریایی سپاه با مشارکت بنیاد مسکن و گروه‌های جهادی، سنگ بنای ساخت یک شهرک مسکونی را در این منطقه نهاد و در کمتر از ۸ ماه این شهرک را با امکانات کامل و حیاط کشی و برق و آب به بهره برداری رساند.

به گفته سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، شهرک مسکونی که مزین شده بنام شهید والامقام سپهبدحاج قاسم سلیمانی، در طلیعه چهل و چهارمین سالروز فجر انقلاب اسلامی و دومین سالروز شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار عزیز ما حاج قاسم سلیمانی افتتاح و تقدیم مردم شریف  می شود این شهرک ۱۵۴ واحد مسکونی مستقل دارد که تمام بخش های مورد نیاز مردم از قبیل مسجد، مدرسه، فروشگاه، آب، برق، ارتباط مخابراتی، خانه بهداشت، پارک بازی، زمین ورزشی و جاده روستایی دارا می باشد.

دریادار تنگسیری با تقدیر و تشکر از خیرین نیکوکار و حمایت و پشتیبانی فرمانده کل سپاه  افزود: این پروژه عمرانی در کمتر از یکسال با تلاش جهادی و شبانه روزی جهادگران مهندسی نیروی دریایی سپاه و همت عالی خیرین مؤمن، ولایی و نیکوکار با همراهی بخش های دولتی در استان همانند بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، آب منطقه ای، برق، مخابرات و استانداری و سایر بخش ها صورت گرفته است که از همه همراهان تقدیر و تشکر می شود.

به گزارش فارس، نیروی دریایی سپاه برای ساخت این شهرک در منطقه زاچ و داربست در شهرستان سیریک، ۱۷ کیلومتر راه دسترسی اختصاصی نیز برای این روستا به انجام رساند تا امکان تردد مردم این روستا به شهر سیریک نیز فراهم شود.

  • نویسنده : وحید آهنگ
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس