از کاشت رایگان حلزون تا پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال وام خوداشتغالی در بهزیستی کهگیلویه
از کاشت رایگان حلزون تا پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال وام خوداشتغالی در بهزیستی کهگیلویه
رییس اداره بهزیستی کهگیلویه عملکرد یک‌ساله واحد توانبخشی این اداره را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ؛ علی‌اصغر شکرایی  به تشریح عملکرد کلی یک‌ساله واحد توانبخشی بهزیستی این شهرستان طی یک سال گذشته تاکنون پرداخت و اظهار کرد: افراد تحت پوشش واحد توانبخشی بهزیستی شهرستان سه هزار و ۸۹۷ خانوار هستند.

 

وی تصریح کرد: تعداد ۱۷۱۴ پرونده در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در حال دریافت خدمات از بهزیستی هستند.

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان کهگیلویه از پرداخت حق پرستاری خانواده‌محور به تعداد ۲۲۳ نفر خبر داد و گفت: هم‌چنین حق پرستاری به ۴۵ نفر افراد ضایع نخاعی پرداخت می‌شود.

 

وی هم‌چنین از تجهیز ۸ مرکز شبانه‌روزی تحت نظارت به وسایل کمک آموزشی در زمینه‌های هنری و ورزشی خبر داد و گفت: تعداد ۲۴ نفر از دانشجویان واجدشرایط جهت استفاده سهمیه سه درصد استخدامی در همه نهادهای دولتی معرفی شدند.

 

شکرایی افزود: طی این بازه زمانی کمک هزینه تحصیلی به تعداد ۳۳۲ دانش‌آموز معلول نیازمند پرداخت شد.

 

وی از توزیع وسایل کمک توانبخشی به صورت رایگان از جمله ۸۰ دستگاه ویلچر، ۵۱ جفت عصا، ۱۶ دستگاه سمعک، ۶۵۰ باطری سمعک، ۲۰ عدد تشک مواج و… بین واجدشرایطین این واحد توانبخشی خبر داد.

 

رییس بهزیستی کهگیلویه گفت: پرداخت کمک هزینه‌های مناسب‌سازی برای ۳۱ نفر به مبلغ بیش از دو میلیارد ریال انجام شد.

 

شکرایی اظهار کرد: در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و افراد دارای معلولیت و همچنین با توجه به هدف دولت جهت کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی و اهتمام جدی در کمک به افراد دارای درآمد کم، کلیه پشت نوبتی‌های مستمری به تعداد ۱۱۱۲ نفر به مبلغ بیش از سه میلیاردریال تحت حمایت قرار گرفتند و از خدمات مستمر و غیرمستمر برخوردار شدند.

 

وی افزود: با توجه به این‌که تعداد معدودی از فرزندان این شهرستان به بیماری‌های متابولیک مبتلا هستند و باید به صورت مادام العمر تحت درمان و از رژیم غذایی مخصوص استفاده کنند جهت کاهش دغدغه این خانواده‌ها که تعداد آن‌ها ده نفر هستند کمک‌هزینه درمان و تغذیه به آن‌ها پرداخت می‌شود که طی یکسال اخیر سال به مبلغ بیش از ۱۹۰ میلیون ریال درمان و مبلغ ۳۲۲ میلیون ریال کمک‌هزینه تغذیه به آن‌ها پرداخت شد.

 

شکرایی گفت: برای اولین بار در این سال خانواده‌هایی که دارای عضو معلول با مشخصه کاشت حلزون بودند عمل جراحی آن‌ها به صورت رایگان و چنانچه سمعک آن‌ها نیازمند تعمیر‌، تعویض قطعات کاشت حلزون بودند هزینه‌های آن‌ها پرداخت شد که در این راستا به تعداد ۳۵ توانخواه با این نوع معلولیت مبلغ بیش از یک میلیارد ریال پرداخت شد.

 

شکرایی بیان کرد: جهت تشویق دانشجویان معلولی به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی به تعداد ۱۵ نفر از دانشجویان این حوزه که در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل بودند مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حساب آن‌ها واریز شد.

 

وی افزود: تعداد ۱۱۴ پرونده خود‌اشتغالی برای توانخواهان واجدشرایط تشکیل و به واحد اشتغال معرفی شدند که پس از سیر مراحل قانونی مبلغ ۱۰ میلیارد و هفتاد و پنج میلیون تومان تسهیلات جهت راه‌اندازی کسب و کار به حساب آن‌ها واریز و ۹ پرونده دیگر در حال تکمیل داشتیم که همه کارهای آن‌ها انجام شده و به زودی این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۳۵

 

 

  • نویسنده : مالک آهنگ