احتمال بارش برف در ارتفاعات و هشدار سطح زرد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
احتمال بارش برف در ارتفاعات و هشدار سطح زرد هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد در پی ورود سامانه بارشی به استان احتمال بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی ۴۸ ساعت آینده جو استان پایدار خواهد بود. بر این اساس طی امروز آسمان استان صاف تا کمی ابری روز سه شنبه جو غالب رشد ابر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است با ورود سامانه ناپایدار جوی از چهارشنبه تا ساعات بعدازظهر پنج‌شنبه در برخی نقاط استان بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و در قلل مرتفع استان بارش برق مورد انتظار است.

هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان هشدار سطح زرد صادر کرد و اعلام کرد رگبار باران، رعد و برق،تند باد لحظه‌ای در ارتفاعات بارش برف در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد از نوع مخاطره این سامانه است.

منطقه اثر غالب مناطق استان به ویژه دنا و بویراحمد، دیشموک، قلعه رئیسی، لیکک و موسمی زیلایی است، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها، تندباد لحظه‌ای، احتمال شکستن درختان و احتمال لغو پرواز، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال برخورد صاعقه از اثر مخاطرات این سامانه بارشی است.

عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه شده است.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ