آقای روزبهان؛ از نانوایی‌ها چه خبر؟!
آقای روزبهان؛ از نانوایی‌ها چه خبر؟!
در سطح شهر یاسوج وضعیت به همین منوال است و گویی صمت کهگیلویه و بویراحمد بی‌خیال نانوایی ها شده و برای رفع مشکل بی‌کیفیتی نان هیچ برنامه‌ای ندارد.

به گزارش خبر دیشموک،  کیفیت پایین نان در استان کهگیلویه و بویراحمد به مشکلی دائمی در این استان تبدیل شده که گویی مردم باید تا همیشه با این مشکل و معضل بزرگ بسوزند و بسازند.

به یاد داریم که در دوره مدیریت قبلی صمت در استان کهگیلویه و بویراحمد وعده با کیفیت شدن نان پس از گران شدن آن داده شد اما نان که گران شد کیفیت هم تغییری نکرد و بلکه روز به روز شاهد افت کیفیت نان بودیم.

در سطح شهر یاسوج وضعیت به همین منوال و البته بدتر است و گویی صمت کهگیلویه و بویراحمد بی‌خیال نانوایی ها شده و برای رفع مشکل بی‌کیفیتی نان هیچ برنامه‌ای ندارد.

هر چند اشکالات متعددی به دوره مدیریت قبلی صمت در استان وارد است و شاید به مدت ۸ سال کار آنچنانی جهت رفع مشکل کیفیت نان نشد اما چشم امید به دولت کنونی و اقدامات صمت استان جهت رفع این معضل بزرگ بود.

معضلی که سالانه تعداد زیادی از مردم استان را دچار بیماری‌های گوارشی حاد کرده و کهگیلویه و بویراحمد در رأس تعداد بیماران گوارشی قرار دارد.

عده زیادی از آنها باید روزانه و ماهانه و سالانه راه پر خطر و پر هزینه شیراز- یاسوج را پیموده و دست آخر هم نتیجه نگیرند.

تقریباً همه انواع نان از تافتون گرفته تا بربری و زنبوری و سنگک در استان به ویژه در یاسوج بی‌کیفیت بوده و شاید تنها یکی دو واحد نانوایی از میان این همه نانوایی نان با کیفیت متوسط طبخ می‌کنند.

مسئولان صمت به خصوص مهندس روزبهان در رأس این سازمان که در دولت مردمی وظیفه سنگین بر عهده دارد می بایست به صورت عملی وارد بازار شده و بر کیفیت نان در استان زیر مجموعه خود نظارت داشته باشد.

از سوی دیگر از ظرفیت تعزیرات برای رفع مشکلاتی همچون کم فروشی و گرانفروشی در واحدهای نانوایی استفاده کنند که بعضا یکی از دلایل اصلی کیفیت پایین نان در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به چانه‌های بسیار سبک و کم وزن است که اینگونه نانی بی کیفیت و با شکل و شمایلی به غیر از نان تحویل مردم می‌دهند.

انتهای پیام/