گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه استان
گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه استان
محمودی اصل با تشکر از برگزار کنندگان کنکور در لنده گفت:در کنار نگرانی‌های خانواده‌ها اگر احیانا تخلفاتی باشد هم سازمان سنجش و هم دادستان محترم این شهرستان ورود نمایند و از تخلفات احتمالی جلوگیری نمایند.

به گزارش خبر دیشموک،حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه دوم ضمن رعایت تقوی الهی و رسیدن به قرب خدای متعال و فرا رسیدن ماه با عظمت ذیحجه گفت:امروز اول ماه ذیحجه ، ماه قربانی و سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) می‌باشد.
امام جمعه لنده با اشاره به الگو گیری دختران و زنان جامعه اسلامی گفت:اگر دختران و پسران ما دنبال خوشبختی واقعی می‌گردند باید زندگی و راه و روش این دو حضرت را سر مشق خود قرار دهند.
امام جمعه لنده گفت:مهریه‌ها و هزینه‌های سنگین در ازدواج خوشبختی به دنبال ندارد و امروز یکی از دغدغه‌های بزرگ جامعه ما مسئله ازدواج است که وجود مهریه‌های بسیار سنگین، مشکلات اقتصادی سن ازدواج را بالا برده است و باید این موانع توسط دولت برطرف شود.
امام جمعه شهر لنده به جنایات آمریکا در جهان اشاره کردو گفت‌:آمریکا در هر مقطع و زمانی جنایاتی بر علیه دنیا و مردم ایران انجام داده است از جمله حمله به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷بر فراز خلیج فارس ۲۹۰ نفر بیگناه را مورد هدف قرار داد و این جنایت نمونه‌ای از نقض حقوق بشر و حمایت از تروریست در منطقه است و نباید به این دولت استکبار اعتماد کرد .
امام جمعه لنده با تاکید به مسولان استانی آب و فاضلاب گفت:آبفای استان به وضعیت نامناسب آب لنده توجه جدی داشته باشند و یادشان باشد تیرماه در این شهرستان بسیار گرم و طاقت فرسا است بعضی از روستاهاآب قطع می‌شود و دلیل اساسی این موضوع فرسودگی و زیر ساخت‌های این مسیر آب است که با اعتبار خوب و به موقع می‌شود برای رفع این مشکلات برنامه ریزی که تا مردم این مناطق کمتر مشکل داشته باشند.
محمودی اصل با تشکر از برگزار کنندگان کنکور در لنده گفت:در کنار نگرانی‌های خانواده‌ها اگر احیانا تخلفاتی باشد هم سازمان سنجش و هم دادستان محترم این شهرستان ورود نمایند و از تخلفات احتمالی جلوگیری نمایند.

انتقاد امام جمعه موقت لیکک از  خدمات رسانی نامطلوب مخابرات به بازاریان و شهروندان
امام جمعه موقت شهر لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به مشکلات متعدد مخابرات بهمئی، قطعی مکرر اینترنت، نبود ارتباط‌های صوتی مناسب، خدمات دهی نامطلوب و آسیب به کسب و کار شهروندان در این شهرستان گفت: متاسفانه قول‌ها و وعده‌های مختلفی از گذشته تاکنون به منظور رفع مشکلات حوزه مخابرات در شهرستان داده شده، اما کیفیت خدمت رسانی هیچ گونه تغییری نکرده است که انتظار می‌رود مسئولان هر چه سریعتر درصدد رفع این مشکل برآیند.
حجت الاسلام صالح ویسی با اشاره به مشکلات پیش روی شهرستان در زمینه آب شرب شهر لیکک و حومه که کمبود آن مشکلاتی را برای مردم نقاط مختلف شهرستان بوجود آورده است افزود: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های متعددی که صورت گرفت، به همت مسئولان آب آشامیدنی از هفته گذشته وارد شبکه و مشکل موجود برطرف شد، ولی انتظار می‌رود شهروندان صرفه جویی لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به دیدار هفته پیش رهبر معظم انقلاب با رئیس، مسئولان و اعضای قوه قضائیه گفت: رهبر معظم انقلاب، علت سربلندی و پیروزی ملت ایران در برابر حوادث تلخ در سال ۱۳۶۰ را ایستادگی و نهراسیدن از دشمن نام بردند و این نشان می‌دهد که اگر ایستادگی کنید قطعا خدا با شما خواهد بود و پیروزی از آن ماست.

احداث سد آبریز مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه و چرام از مسئولان است

حجت الاسلام مجتبی فرهمند خطیب موقت جمعه چرام در خطبه‌های نماز جمعه چرام ضمن عرض تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیر علیه السلام و حضرت زهرا (س) گفت: در فرهنگ اسلامی خانواده نخستین کانون است که شخصیت افراد در آن شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه از ششم تیرماه تا ۱۲ تیرماه هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است اظهار داشت: دولت آمریکا یکی از اصلی‌ترین موانع سلطه خود بر جهان را اسلام ناب محمدی که ایران اسلامی پرچمداران است می‌داند لذا همواره می‌کوشد تا علاوه بر انجام انواع اقدامات خصمانه برای مهار انقلاب اسلامی با بهره گیری از امپراتوری رسانه‌ای موضوع حقوق بشر را به خود بزرگترین ناقضان در جهان شناخته می‌شود برای فشار به جمهوری اسلامی به کار ببندد.
وی افزود: گوشه‌ای از جنایات آمریکا علیه ملت ایران به نام حقوق بشر، سوء قصد نافرجام رهبر معظم انقلاب در ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ توسط گروه تروریستی فرقان و بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در سال ۶۰ توسط منافقین شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران به شهادت رساندند.
فرهمند گفت: آیت الله صدوقی در هشتم تیرماه ۱۳۶۰ بمباران شیمیایی سردشت توسط عراق با حمایت مستقیم آمریکا شلیک موشک به هواپیمای مسافربری توسط ناو وینسنس آمریکا در ۱۲ تیرماه ۶۷ که منجر به شهادت ۲۰۹ نفرمسافر و خدمه بی گناه شد.
خطیب موقت جمعه چرام افزود: تقاضای مردم چرام از مسئولین پیگیری بحث سد آبریز در کهگیلویه است که امیدواریم به این مطالبه مردم ویژه توجه شود.
تلاش مسئولان برای کنترل آفت پروانه برگ و جوانه خوار بلوط

امام جمعه باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: امروزمصادف باسالروز ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه زهرا(س) است از مردم و مسئولان خواست شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم کنند.
حجت الاسلام گنجه‌ای گفت: درمورد پرداخت وام اشتغال و ازدواج باید بیشتر نظارت شود تا تسهیلات به دست مستحق برسد و در مسیر درست هزینه شود.
وی گفت: ما باید حقوق بشر اسلامی را باید سرلوحه قرار دهیم چرا که حقوق بشر آمریکایی کارنامه ای بسیار چرکین دارد زیرا این کشور و همراهانش فقط ادعای دموکراسی و حقوق بشر را دارند.
وی با اشاره به حمله آفت پروانه بلوط خوار به جنگلهای باشت گفت: خوشبختانه مسئولان در تلاش هستند تا از شیوع بیشتر این آفت جلوگیری کنند و امیدواریم هر چه سریعتر وضعیت درختان بلوط بهبود یابد.
شاخصه یک جامعه مطلوب ، نظام فراگیر مالیاتی و عادلانه است.

امام جمعه شهر سی سخت در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه جامعه چه در حال رشد و چه در حال رکود باید پرداخت‌های مالیاتی داشته باشد گفت: امروز شاخصه حکمرانی خوب نظام فراگیر مالیاتی عادلانه است که ما با آن فاصله زیادی داریم. دریافت مالیات باید از کسانی باشد که سود را کسب کرده‌اند باشد، نرخ مالیاتی نباید افزایش پیدا کند، اما فرار مالیاتی یعنی ستم به مالیات‌دهندگان.
حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: فرار مالیاتی به قدرت رقابتی در جامعه آسیب می‌زند و فساد اقتصادی ایجاد می‌کند؛ بنابراین پایه‌های مالیاتی باید افزایش پیدا کند.
مصباح نژاد با بیان اینکه نمایندگان محترم مجلس باید به مالیات‌ها به صورت جدی و بدون کمترین تعرض به حقوق افراد وارد شوند، گفت: همان طور که فرار مالیاتی خیانت به کشور و ملت است، مالیات ناعادلانه هم خیانت به مردم است.
وی با تأکید بر اینکه یکی از حوزه‌های مهم برای اصلاح ساختار اقتصادی اصلاح نظام مالیاتی است، گفت: کاهش هزینه‌ها در کنار افزایش درآمد‌ها باید به ساختار اقتصادی کشور کمک کند.
شاخصه حکمرانی خوب، نظام فراگیر مالیاتی و عادلانه است.

آمریکا فقط ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد

امام جمعه شهر سرفاریاب در خطبه های نماز جمعه این شهر ازدواج و تشکیل خانواده را مسئله‌ای مهم در جامعه و مورد تأکید اسلام و بزرگان دین دانست و گفت: با توجه به این اهمیت و تاثیر ویژه، طبیعی است که بدخواهان و دشمنان نظام در تلاش برای عدم تشکیل خانواده و یا کاهش دوام آن باشند.
حجت الاسلام زارعی پور اساس ازدواج در اسلام را سادگی ذکر کرد و توکل و امید به خدا، محبت متقابل، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری و هزینه های غیر معمول را در شکل گیری ازدواج جوانان و دوام و استحکام بنیاد خانواده، بسیار مهم و موثر دانست.
وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) در ۷ ذی الحجه و با ذکر روایتی شاخص از آن امام بزرگوار در رابطه با سبک زندگی دینی، فهم صحیح و عمیق از دین، پایداری در سختی ها، برنامه ریزی برای معیشت و اقتصاد را سه محور اصلی و فهم صحیح و عمیق از دین که تمام ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زندگی را در بر می‌گیرد، محوری و اساسی‌تر برشمرد.
خطیب جمعه سرفاریاب در رابطه با ۱۲ تیر ماه روز افشای حقوق بشر امریکایی نیز گفت: اشغال گری، تبعیض نژادی، حمایت از تروریستها، ایجاد زندان در سایر کشورها، خشونت پلیس و حمله و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرانی را از جمله اقدامات ضد حقوق بشری امریکا عنوان کرد.

کارگروهی برای پیگیری مصوبات سفر استاندار به بخش دیشموک تشکیل شود

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه این شهر با اشاره به سفر استاندار به بخش دیشموک و قول رفع مشکل برق و آب روستا‌ها گفت: اینکه برخی از مسئولان ذیربط به وعده‌های استاندار توجه نکنند بایستی کارگروهی توسط استاندار برای اجرای وعده‌ها در نظر گرفته شود.
وی افزود:  با اشاره به زیاده خواهی کرایه و اجاره مغازه و مسکن ادامه داد: بایستی نظارت شود تا اجاره بهای مسکن بالا نرود و مردم بایستی نسبت به هم رافت داشته باشند.
وی گفت: مبارزه جدی با فساد در دستگاه‌های مختلف و شناسایی و مبارزه با ساختار‌های فساد، معطل نماندن مأموریت‌های قوه قضائیه، به نتیجه رساندن پرونده‌ها و برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مردم از توصیه‌های مقام معظم رهبری بود.
امام جمعه دیشموک  با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام و امام علی علیه السلام گفت: مسلمانان الگوی بی نظیری همچون اهل‌بیت دارند که شیوه برخورد آنان درس آموز بوده که فرزندان شان الگویی برای جهانیان شده اند و ما بایستی به تاسی از اهل‌بیت فرزندان مان را به دینداری و برخورد اخلاقی کنیم.
راوند ضمن گرامیداشت شهدای سال ۶۶ و ۹۴ بیت الله الحرام با اشاره به برگزاری حج ابراهیمی ادامه داد: در سال‌های قبل مناسک حج تعطیل بود که حضرت امام خمینی مسلمانان را به وحدت اسلامی دعوت و از مشرکان برائت کردند.
خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی از ششم تا دوازدهم تیر ماه گفت: ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ششم تیر، ترور و شهادت آیت الله بهشتی و یارانش و همچنین منفجر هواپیمایی ایرانی در خلیج فارس توسط آمریکایی‌ها در دهه ۶۰ بوده است.

صاحب خانه ها در اجاره و رهن خانه های خود انصاف داشته باشند

امام جمعه شهر مارگون در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه مردم به رعایت تقوای الهی و امر به معروف و نهی از منکر به دستگیری از فقرا و نیازمندان تاکید کرد و گفت: در جامعه امروزی بسیاری از هستند که نیازمند کمک هستند و از همه افرادی که از توان مالی مناسبی برخوردار هستند انتظار می رود در این زمینه پیش قدم شوند و به نیازمندان کمک کنند.

حجت الاسلام رضایی به شهادت امام جواد علیه السلام اشاره کرد و این روز به جامعه شیعه بالاخص کشور عزیز ما ایران اسلامی این روز را تسلیت گفت و.

وی به سالروز ازدواج دو فرشته آسمانی یعنی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها اشاره و با تبریک این روز به امامت شیعه و آغاز زندگی آن‌ها که نمونه بارز و کاملی برای بشریت داد می‌شود آن را مبارک دانست.

امام جمعه مارگون در پایان به اجاره نشینی و بالا بردن اجاره خانه‌ها در کشور مخصوصاً در شهر مارگون اشاره کرد و اضافه کرد: مردم و کسانی که ساختمان‌ها و خانه‌های خود را به صورت اجاره در اختیار مستاجران قرار می‌دهند باید انصاف داشته باشند .