فعالیت مدیران و کارمندان در تبلیغات انتخاباتی ممنوع/ ده مدیر و کارمند متخلف شناسایی شدند
فعالیت مدیران و کارمندان در تبلیغات انتخاباتی ممنوع/ ده مدیر و کارمند متخلف شناسایی شدند
شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تاسیس شده است.

به گزارش پایگاه رسانی خبردیشموک، دادستان استان با بیان اینکه در قانون جدید انتخابات جرم انگاریهای جدیدی تدوین شده است گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تاسیس شده است.

 

ملک حسینی افزود: برای اعمال دقیق قانون، ضابطین خاص انتخابات در استان انتخاب و به شورای نگهبان معرفی خواهند شد.  وی فعالیت رسانه ها برای ایجاد شور انتخاباتی را ستود اما تاکید کرد : در شرایطی که امکان تبلیغ مجازی برای همه نامزدها تسهیل شده اما باید مراقب بودفضای تبلیغات از مسیر قانون اخلاق و عدالت خارج نشود.

 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان هم با بیان اینکه نگرانی ها از بابت چینش هیئتهای اجرائی برطرف شده گفت: با این حال حضور اعضای این هیئت در محافل، جلسات تبلیغاتی و فعالیت برای نامزدهها جای نگرانی دارد.

 

جوکار افزود: بر اساس قانون فعالیت مدیران و کارکنان دولت در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.  حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم گفت: ده مدیر، معاون و کارمند متخلف که در کاروانهای تبلیغاتی کاندیداها شرکت کرده اند و یا از امکانات اداری در جهت خدمت به نامزد انتخاباتی استفاده کرده اند شناسایی و برای آنها پرونده تخلف تشکیل شده است.

 

شاهینی مدیر کل انتظامی و امنیتی استانداری هم گفت: برخی از دستگاههای اجرائی و خدمات رسان نیز در حمایت از نامزدهای انتخاباتی خدمات رسانی سفارشی و بی ضابطه ارائه کرده اند.  عمرانی رئیس پلیس فتای استان هم گفت: یکی از ادارات استان پهنای باند اینترنتی ویژه ای برای تبلیغات انتخاباتی یکی از نامزدها اختصاص داده است.

 

درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: همایش بزرگ رسانه و انتخابات با هدف باز آموزی قوانین انتخابات و پیشگیری از وقوع جرم در فضای رسانه ای استان آذر ماه برگزار می شود.

 

افراسیابی رئیس کل دادگستری استان هم بر مشارکت و همیاری همه دستگاهها برای افزایش مشارکت در انتخابات را ضروری عنوان کرد و گفت: هرگونه فعالیت و رفتاری که منجر به ایجاد فضای یاس و ناامیدی و کاهش مشارکت سیاسی شود جرم است و دستگاه قضا براساس وظایف قانونی اش با عوامل ناامید کنند برخورد می کند.

 

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ