کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پر خطر کرونا در کشور/ اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق نارنجی
کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پر خطر کرونا در کشور/ اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق نارنجی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در بیماری کرونا وضعیت مناسبی ندارد و جزء استان‌های پر خطر است.

سید علی احمدزاده در نشست استانی کرونا بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پر خطر کرونا در کشور است و در جایگاه پنجم قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اوضاع خوبی نداریم میزان ابتلا و مرگ و میر ما از کشور بالاتر است باید کارهای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ورودی‌های ادارات حتما کنترل و الکل قرار داده شود، گفت: مرگ و میر در میان افراد سالمند و کسانی که نارسایی قلبی و بیماری زمینه‌ای مانند دیابت دارند بیشتر است.توصیه می‌کنم علوم پزشکی بر روی این افراد حساس باشد،حدود ۳۳ درصد مرگ و میر و بستری‌های اخیر بالای ۶۰ سال بودند.میانگین بستری در استان ۴۳ سال است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: در استان‌ها و شهرهایی که تراکم بالا است ابتلا و مرگ و میر بالاتر است در شهرستان گچساران آمار مرگ و میر بالا است.

احمدزاده بر فعال شدن طرح شهید سلیمانی در شهرستان‌های نارنجی استان تاکید کرد و گفت:  همه برای مقابله با پیک ششم آمادگی داشته باشند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش رعایت پروتکل‌ها و کاهش استفاده از ماسک ابراز نگرانی کرد و گفت: دیروز که در چاروسا و قلعه رئیسی بودم بندرت مردم از ماسک استفاده می‌کردند متاسفانه کرونا به شدت در استان ساده‌انگاری می‌شود‌.

احمد‌زاده بیان کرد: مردم گمان می‌کنند کرونا تمام شده در حالی که اینطور نیست و پیک ششم آن از راه رسیده است توصیه می‌کنم رسانه‌ها بیشتر اطلاع‌رسانی داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صدور مجوز فعالیت کنسرت‌ها و نمایش‌هایی که دارای اجرای عمومی هستند، افزود: محدودیت‌ها برداشته و همه اقشار می‌توانند فعالیت کنند اما رعایت پروتکل‌ها الزامی است و ظرفیت سالن‌ها به میزان اعلام شده باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: در کنسرت‌ها و نمایش‌ها ۳۰ درصد سالن پذیرش داشته باشند در غیر اینصورت نیروی انتظامی ورود کند.

انتهای پیام/