پاسخ راهداری به کفی مرگ/آنجا که راهی برای فرار از مرگ نیست
پاسخ راهداری به کفی مرگ/آنجا که راهی برای فرار از مرگ نیست
در پی درج خبری ، راهداری کهگیلویه و بویراحمد جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک در پی درج خبری در خبرگزاری فارس، راهداری کهگیلویه و بویراحمد جوابیه‌ای صادر کرد.

در متن این جوابیه آمده است: احتراماً در پاسخ به خبر مندرج در آن خبرگزاری با موضوع کفی مرگ دشت روم آقایان راهداری اینجا راهی برای فرار از مرگ نیست + فیلم” ، مستدعی است جهت درج و انعکاس جوابیه ارسالی جهت تنویر افکار عمومی اقدام نمایید.

همان طور که مستحضر هستید محور یاسوج – بابامیدان یکی از محورهای تاثیرگذار ملی به طول ۷۵ کیلومتر، در واقع یک قطعه و پازل تکمیل کننده بوده که کریدر جنوب به شمال کشور را به هم متصل نموده است که در دولت نهم در اداره کل راه وترابری سابق مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت که دارای نواقص متعدد ایمنی بود که در سالهای اخیر توسط ادارات کل راه وشهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات قابل توجهی جهت بالا بردن سطح ایمنی و سرویس دهی به کاربران جاده ای انجام شده است که همچنان این اقدامات مهم ادامه دارد.

به علت شرایط اقلیم سرد و سخت و توپوگرافی این محور و روستاهای بی شمار بهره مند از این جاده، در منطقه تنگاری یک باب ساختمان راهدارخانه با امکانات شامل یک باب سوله ذخیره ماسه ونمک، آشیانه ماشین آلات، بیش از ۲۵ دستگاه راهداری و ۳۰ عوامل راهداری در فصل زمستان هرساله خدمات راهداری به عموم مردم و کاربران جاده ای ارائه می نماید؛ بنابراین از نظر راهداری زمستانه در این محور هیچ گونه مشکل خاصی وجود ندارد.

۱ – راهدارخانه زنده یاد پروانه دارای سیستم رادیویی (بیسیم) است که علاوه بر پوشش محور اصلی یاسوج – بابامیدان، تمامی محورهای فرعی و روستایی حوزه دشتروم را خدمات دهی و سرویس دهی می نماید؛ بنابراین هم وطنان با استفاده از سیستم گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها، هرگونه اختلالی در تمامی محورها از جمله این محور را می توانند به صورت شبانه روزی با ما درمیان بگذارند (عوامل در صحنه اند).

۲ – جهت ایمن سازی، دو دستگاه پل هوایی بزرگ به صورت پوشش لاین های رفت و برگشت در این محور (نقاط پر تراکم جمعیتی روستاهای تنگاری و حسین آباد دشتروم) توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان احداث شده است.

۳ – در راستای ایمن سازی، بیش از ۴٫۵ کیلومتر از این محور، حد فاصل تونل و گردنه مه گیر گل زردی تا منطقه سرگچینه دشتروم شامل ابنیه فنی ( تقاطع غیر همسطح محور جدید و قدیم – پل های متوسط – کوچک و دیوارهای حائل و…) و تعریض شامل خاکبرداری، خاکریزی، بیس و قیر پاشی و آسفالت – نصب نیوجرسی با علائم و روشنایی این معبر دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی هم اکنون در حال انجام است.

۴ – جهت ایمن سازی، بیش از ۲۸ کیلومتر جدا کننده بلوک های بتنی (نیوجرسی) حد فاصل تونل و گردنه ی گل زردی تا تقاطع غیر همسطح شهید حسن زاده (در رفوژ میانی و نقاط مستعد واژگونی خودرو) انجام شده است.

۵ – جهت ایمن سازی، بیش از ۱۰ کیلومتر عملیات نصب و روشنایی حد فاصل تونل و گردنه ی گل زردی تا تقاطع غیر همسطح شهید حسن زاده انجام شده است.

۶- جهت ایمن سازی در این محور (کفی دشتروم)، ۲ دور برگردان استاندارد با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان توسط این اداره کل در حال انعقاد قراداد با بخش خصوصی پیمانکار جهت احداث هستیم.

۷ – جهت ایمن سازی شیب تنگ کناره، هم اکنون عملیات احداث ۳ نقطه رمپ فرار – دو مانع آسفالتی با آشکار سازی جهت آرام سازی کفی دشتروم روستای حسین آباد تقاطع دم کره – شیار لرزاننده – خط کشی معبر – نصب تابلوهای محدودیت سرعت – انتقال روشنایی به رفوژ میانی – ایجاد خاکریز در مناطق پرتگاهی – اصلاح سطح شیروانی – تنقیه و لایروبی پل ها و ایجاد قنو و کانال هدایت آبهای سطحی در کل مسیر در حال انجام است.

۸ – در خصوص دو راهی سپیدار تا پل بزرگ تنگاری: عملیات بهسازی و مرمت این قطعه ۱ کیلومتری توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است؛ استحضار دارید که نقطه مورد اشاره به علت نامناسب بودن زیرسازی، مشکلات و معضلات ترافیکی زیادی ایجاد نمود.

بعد از استقرار پیمانکار راه و شهرسازی در این نقطه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اقدامات ایمنی شامل نصب نیوجرسی – خط کشی – نصب چراغ خورشیدی سلار – نصب استوانه – علائم – شیار هشدار دهنده – روشنایی سه راهی سپیدار – نصب تودلی بر جداره نیوجرسی و تابلو محدودیت سرعت حداکثر ۴۰ کیلومتر و نصب تابلو محدوده ی کارگاهی را نصب نموده است.

۹ – در محدوده تقاطع غیر همسطح شهید امیر حسن زاده تا پاسگاه پلیس راه یاسوج – شیراز، کلیه نیوجرسی ها و موانع و دست فروشان جمع آوری شد، روکش آسفالت به علاوه خط کشی با نصب استوانه پلاستیکی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این محدوده انجام گرفت.

۱۰ – در خصوص تسریع در جهت تکمیل پروژه سه راهی سپیدار تا پل تنگاری، این اداره کل مکاتبه ای جهت تکمیل و بهره برداری این نقطه با اداره کل راه و شهرسازی انجام داده است.

۱۱ – در خصوص ایمن سازی و کاهش سرعت وسائط نقلیه در محدوده دشتروم (مناطق مسکونی) یعنی حد فاصل سرگچینه تا روستای حسین آباد، با نصب و راه اندازی دو دستگاه دوربین نظارت تصویری در دو لاین ایجاد نموده ایم.

۱۲- به جهت ضرورت و نیاز، ایمن سازی در کیلومتر ۶ و ۱۲ این محور یعنی روستاهای حسین آباد و تنگاری که محل تردد دانش آموزان می باشد، نسبت به آشکار سازی فیزیکی، نصب تابلو و رنگ آمیزی نقوش برجسته در کف آسفالت به همراه شیار لرزاننده اقدام نموده ایم.

۱۳- در محدوده سرگچینه تا چشمه پلنگی که به صورت بزرگراه هم اکنون کاربران جاده ای از آن بهرمند هستند، به علت جلوگیری از تصادفات رخ به رخ، استفاده از ۲ کیلومتر جاده ی قدیمی چند سالی ست که در حال انجام است و دارای نقاط کور حادثه خیز است که این اداره کل اقدام به برگزاری مناقصه و اخذ پیمانکار نموده است منتهی معارضات اجتماعی مانع شروع کار پیمانکار شده است که از طریق حقوقی ومراجع قضایی و دادستانی محترم استان موضوع در دست اقدام است.

اینها مجموعه اقدامات قابل توجهی است که در کفی دشتروم انجام شده است؛ یعنی هرآنچه در خصوص کاهش تلفات جاده ای نیاز بوده است، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با طراحی و مطالعات دقیق انجام داده است.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ