همه علائم کمبود ویتامین D را بشناسید
همه علائم کمبود ویتامین D را بشناسید
همه نشانه‌ها کمبود ویتامین D که باید به آن‌ها توجه کنیم در این گزارش آمده است.

به گزارش خبر دیشموک،    به نقل از همشهری آنلاین، حفظ سطح طبیعی ویتامین D برای یک زندگی سالم ضروری است، اما کمبود آن می‌تواند باعث بروز علائم خطرناک شود. تلاش برای حفظ یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم شاید دشوار به نظر برسد، اما اطمینان از داشتن ویتامین D کافی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ویتامین D، می‌تواند از شما در برابر سرماخوردگی محافظت کند و انرژی شما را افزایش دهد. ویتامین D به تنظیم مقدار کلسیم و فسفات در بدن کمک می‌کند. کلسیم و فسفات، مواد مغذی و ضروری برای به حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها هستند.
انرژی کافی داشتن، یکی از دلایل مهم است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. بسیاری ممکن است اصلا متوجه نباشند که چقدر کم انرژی هستند و روز به روز خسته‌تر می‌شوند و حتی فکر کنند که این وضعیت عادی است. با این حال، اغلب علت خستگی‌های طولانی مدت و مداوم، کمبود ویتامین D است. این علائم در دراز مدت می‌تواند بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد و رانندگی و انجام فعالیت‌های عادی را خطرناک کند.
اغلب توصیه می‌شود که در طول ماه‌های پاییز و زمستان روزانه یک مکمل ویتامین D مصرف شود. از اوایل فروردین تا اواخر شهریور، اکثر مردم باید بتوانند ویتامین D کافی را به طور طبیعی دریافت کنند. کمبود ویتامین D منجر به ناهنجاری‌های استخوانی می‌شود که مستقیماً باعث کاهش روند رشد و کم شدن قدرت عضلات می‌شود. گیرنده‌های ویتامین D بر عملکرد ماهیچه‌های اسکلتی تأثیر می‌گذارد. اساسا، سطوح پایین ویتامین D باعث مشکلات استخوانی، ضعیف شدن قدرت عضلانی و کاهش عملکرد در سراسر بدن می‌شود. این شرایط ممکن است شما را در انجام کارهای اساسی زندگی هم ناتوان بگذارد.
دریافت ویتامین D با میکروگرم محاسبه می‌شود. به طور معمول، مقدار ویتامین D به عنوان واحد بین المللی (IU) بیان می‌شود. یک میکروگرم ویتامین D برابر با ۴۰ IU است. بنابراین، ۱۰ میکروگرم ویتامین D برابر با ۴۰۰ IU است. کودکان از یک سالگی و بزرگسالان، روزانه به ۱۰ میکروگرم ویتامین D نیاز دارند. نوزادان تا یک سالگی به ۸.۵ تا ۱۰ میکروگرم ویتامین D در روز نیاز دارند. یک میکروگرم ۱، ۰۰۰ برابر کوچکتر از یک میلی گرم است.