نشست شورای فرهنگ عمومی با محوریت سالگرد شهادت«شهید موسی نوروزی» در دیشموک+جزئیات
نشست شورای فرهنگ عمومی با محوریت سالگرد شهادت«شهید موسی نوروزی» در دیشموک+جزئیات
قادرپناه متذکر شد:  برنامه شهید نوروزی وجهه ایل بهمئی را انعکاس می دهد، پس همه با هم با اتحاد و همدلی برنامه ای در خور شأن ایشان و بخش دیشموک برگزار نمائیم. 

به گزارش خبر دیشموک  ،    حجت الاسلام والمسلمین راوند امام جمعه دیشموک در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهید موسی نوروزی با اشاره به اینکه شهدای ما ادامه دهنده راه امام حسین علیه السلام هستند، اظهار کرد: در این برهه نیروی انتظامی مظلوم واقع شده و البته مردم هم در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

راوند اضافه کرد:  انتظار می رود با توجه اغتشاشات اخیر جمعیت زیادی در یادوار شهید موسی نوروزی حضور داشته باشند وامید آن می رود که تمام ادارات،سازمانها و نهاد در این زمینه کوتاهی نکنند تا برنامه ای در خور شان شهید و شهدا برگزار شود.

امام جمعه دیشموک تصریح کرد:  سن پایین اغتشاشگران مسئله مهمی است که این روزها فکر همه را تحت تاثیر قرار داد که میانگین سنی انها ۱۵ سال بود و باید چنین برنامه های فرهنگی به بهترین نحو ممکن برگزارشود ،تا نسل جدید ما با نام یاد و مسیر شهدا آشنا شوند.

راوند اذعان کردد:ادارات بودجه فرهنگی ندارند،مسئولان از جیب شخصی خود استفاده می کنند که جای تقدیر دارد، این یادواره و سالگرد شهید موسی نوروزی که مختص کل مردم دیشموک و تمام نهادها و ادارت و سازمانهاست،  پس امیدواریم با همکاری و همدلی مراسمی در خور شان شهید عزیز برگزار کنیم.

صفا حبیبی بخشدار دیشموک در این جلسه گفت:اگر کشور ما آبرو و پیشرفتی دارد به یمن و برکت خون شهداست .

وی اضافه کرد: یادواره شهدا به نسل جدید یادآوری می کند که شهدا چه کسانی بودند و برای چه شهید شدند.

حبیبی خطاب به اعضای شورای اداری اذعان کرد:  غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا را در دستور کار خویش قرار دهند.

رئیس بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه  هم در این جلسه بیان کرد: بحث شهید و شهادت بحث با عظمتی است که بعضی ها توجه نمی کنند .

وی افزود:  همانطور شهدا در صحنه بودند ،خانواده شهدا هم باید به نظام و اسلام خدمت کنند.

سروان قادرپناه از نیروی انتظامی کهگیلویه بیان کرد : انتظار می رود با توجه به اینکه بار روحی پابرجاست حداقل بار اقتصادی را از خانواده شهید نوروزی برداریم،این رسم برداشته شود و از هزینه و مخارج اضافی در برنامه یادواره شهید خودداری شود.

وی ضمن اشاره به عدم همراهی بعضی ادارات گفت: قرار نیست از ملک شخصی کسی هزینه شود، از ادارات و سازمانها و نهادها می خواهیم بخاطر شهید و شهدا از تمام امکانات و توان اداره مربوطه استفاده کنید، اگر اینطور نیست چرا جلسه شورای اداری و فرهنگ عمومی برگزار می شود؟

قادرپناه متذکر شد:  برنامه شهید نوروزی وجهه ایل بهمئی را انعکاس می دهد، پس همه با هم با اتحاد و همدلی برنامه ای در خور شأن ایشان و بخش دیشموک برگزار نمائیم.

 

لازم بذکر است اولین سالگرد شهادت“شهید موسی نوروزی” از شهدای راه امنیت ؛پنج شنبه ۲۸مهرماه در محل زادگاه شهید واقع در روستای بردله از توابع بخش دیشموک برگزار میشود که همه ادارات ،سازمانها ونهادها و مردم بخش دیشموک و شهرستان و استان با اتحاد در صدد هستند تا یادواره ای در خور شأن نام و یاد شهید برگزار شود.

گفتنی است؛ برنامه هایی از جمله سخنرانی،مداحی و برپایی غرفه هایی با موضوع شهید و شهادت در این یادواره در دستور کار قرار گرفت تا حاضرین با سیره شهید و شهدا آشنا شوند.

انتهای پیام/م:آ

  • نویسنده : مالک آهنگ