مهار آتش سوزی مناطق دشت آهو و کارند در بهمئی
مهار آتش سوزی مناطق دشت آهو و کارند در بهمئی
فرماندار بهمئی گفت: ۹۵ هکتار از مزارع و مراتع منطقه دشت آهو و کارند در شهرستان بهمئی در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ مهار آتش سوزی مزارع و مراتع منطقه دشت آهو و کارند در بهمئیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بهمئی ضمن ابراز نگرانی از ادامه روند آتش سوزی‌ها در مراتع و زمین‌های کشاورزی دشت آهو کارند در این شهرتسان و با تقدیر از زحمات گروه‌های مختلفی که برای مهار آتش سنگ تمام گذاشتند، گفت: این آتش سوزی از حدود ساعت ۱۱ صبح دیروز شروع و ساعت شانزده و سی دقیقه عصر مهار شد.

علی محمدی با اشاره به اینکه نیرو‌های مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر و شرکت نفت در منطقه برای کنترل و مهار این آتش سوزی شرکت کردند، گفت: وسعت زیاد آتش پرپشت بودن بافت گیاهی و گرمای هوا عملیات کنترل و مهار آتش را با مشکل مواجه کرد.

وی با اشاره به اینکه در این آتش سوزی خساراتی به کشاورزان مناطق دشت آهو و کارند وارد شد، گفت: میزان و علت دقیق آتش سوزی بررسی و اعلام می‌شود.

رئیس منابع طبیعی بهمئی هم گفت: از ابتدای امسال، ۴ فقره آتش سوزی در مناطق مختلف شهرستان بهمئی از جمله علفزار‌های حومه شهر و اراضی کشاورزی و مناطق تپه‌ای رخ داد.

نصیری افزود: بر اثر این آتش سوزی‌ها، ۱۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی، مراتع و حومه شهر‌ها و روستا‌ها در آتش سوخت.

وی عمده‌ترین علت این آتش سوزی‌ها را خطای انسانی دانست و ادامه داد: برخی افراد برای پاکسازی محل زندگی خود علفزار‌ها را آتش می‌زنند و برخی دیگر هم با رها کردن بقایای آتش در مناطق مختلف موجب ایجاد آتش سوزی در منابع طبیعی و مراتع می شوند.

شهرستان بهمئی در بخش گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در همجواری استان خوزستان واقع شده است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ