عده‌ای به نام محیط زیست در باره سد تنگ سرخ دروغ می‌گویند
عده‌ای به نام محیط زیست در باره سد تنگ سرخ دروغ می‌گویند
سد تنگ سرخ یاسوج را برای مشکلات آب شرب، کشاورزی و صنعتی شهرستان بویراحمد احداث می‌شود.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام می‌خواهد این مشکل را حل کند اما داریم تحت عنوان فعال زیست محیطی و رسانه‌ای تخریب می‌کنیم. سد تنگ سرخ یاسوج را برای مشکلات آب شرب، کشاورزی و صنعتی شهرستان بویراحمد احداث می‌شود.
(چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰) نشست اخلاق رسانه‌ای به مناسبت شانزدهمین سالگرد شهادت شهید خداعفو عبدیانی با حضور سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ولی فقیه در سپاه فتح برگزار شد. سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید عبدیان، به برخی مشکلات فرهنگی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: به اندازه‌ای در فضای مجازی خودمان را تخریب می‌کنیم که دشمن اینقدر ما را تخریب نمی‌کند و ما فکر می‌کنیم که کار خوبی انجام می‌دهیم.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به موضوع سد تنگ سرخ، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دومین استان پربارش کشور است که با تنش کم آبی و خشکسالی روبرو است، نظام می‌خواهد این مشکل را حل کند اما داریم تحت عنوان فعال زیست محیطی و رسانه‌ای تخریب می‌کنیم. سد تنگ سرخ یاسوج را برای مشکلات آب شرب، کشاورزی و صنعتی شهرستان بویراحمد احداث می‌شود.
وی در ادامه افزود: در استان ما چرا این همه با احداث این سد مخالفت می‌شود در حالی که اینها دروغ است. عده‌ای برای مطرح کردن خودشان به نام فعال زیست محیطی حرف‌های را می‌زنند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در عین داشتن ثروت‌های زیاد فقیر است که بخشی در حوزه خرده فرهنگ‌ها می‌گنجد نظام قومی و قبیله‌ای نظام فاخری است اما در برخی موارد اگر دقت نکنیم آسیب‌زا است.
سردار خرمدل عنوان کرد: چند وقت پیش شاهد درگیری در یکی از مناطق استان بودیم، جلسه‌ای با این دو طوایف گرفتیم همه افراد تحصیلکرده و دانشگاهی بودند اما موقعی که فیلم این درگیری از استان بیرون بیاید یک سرمایه‌گذار و کارآفرین جرات می‌کند بیاید سرمایه گذاری کند؟ ما اینگونه داریم چهره استان را معرفی می‌کنیم!
سردار خرمدل بیان کرد: می‌رویم در تلویزیون و فضای مجازی می‌نشینیم که مردم استان هیچ‌گونه منصبی در کشور ندارند، فرزندان زیادی از کهگیلویه و بویراحمد در کشور مسئولیت و منصب‌های دارند اما آیا پشت سرشان را نگاه کردند؟
وی با بیان اینکه هر اتفاقی می‌خواهد صورت گیرد باید در استان انجام شود، گفت: ۹۰ تا ۹۵ درصد کار شما رسانه‌ها درست است اما آن ۱۰ درصد منفی کار خودشان را می‌کنند باید مشکلات استان در حوزه فرهنگ را احصاء کنیم.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: اطلاع دارم وقتی نقد منصفانه‌ای می‌کنید تحت فشار قرار می‌گیرید توصیه می‌کنیم مسئولان به جای اینکه از این نقدهای منصفانه آزرده خاطر شوند ظرفیت‌شان را بالا ببرند، به ما مراجعه می‌کنند که فلان سایت علیه ما این مطلب را نوشته است.
وی بیان کرد: البته مسائل اخلاقی باید رعایت شود و فحاشی نشود اما ظرفیت‌ها را باید بالا برد. درخواستی که از رسانه‌ها داریم این است که امسال مشکلات پیرامون را احصاء کنیم.
سردار خرمدل بیان کرد: برادران و خواهران رسانه، سرمایه‌گذار جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که امنیت داشته باشند این فیلم و کلیپ‌ها سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.
مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جغرافیایی که شما دارید بی‌نظیر است ۲ هزار گیاه دارویی داریم که ۵۰۰ مورد گیاه دارویی است اما از این ظرفیت چه بهره‌ای می‌بریم؟ هیچی!
وی با توصیه به خبرنگاران مبنی بر اینکه ظرفیت‌های استان را به بیرون معرفی کنند، خواستار رفع مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه انها شد
خرمدل همچنین گفت: به عنوان شهروند از زحمت‌هایی که اصحاب رسانه در طول یکسال گذشته کشیدند تشکر می‌کنم استان بهره‌مند از خبرنگاران دلسوز و رسانه‌های پرتیراژ است حتی روستاها و پایگاه مقاومت بسیج هم رسانه دارند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مکان‌ها در سپاه فتح به نام این شهید عرضه رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد نام‌گذاری شده است.