ضربه به اشتغال با ضوابط داخلی بانک‌ها
ضربه به اشتغال با ضوابط داخلی بانک‌ها
سرپرست اداره کل کار و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصلاح فرهنگ کار در استان ضروری است.

آیت ارمغانی سرپرست اداره کل کار؛ تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویر احمد به همراه تنی چند از همکاران خود با آیت الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

در این نشست ارمغانی گفت: فعالیت خود را به عنوان سرپرست اداره کار استان آغاز کردیم و یکی از مهم‌ترین اهداف ما مقابله با بیکاری است که دغدغه همه مسئولان نظام از مقام معظم رهبری گرفته تا دولتمردان، ائمه جمعه و جماعات و نمایندگان ولی فقیه در استان‌هاست.

سرپرست اداره کل کار و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه توان خود را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری گذاشته‌ایم که ایشان فرمودند اشتغال به مانند یک سنگر جبهه و جنگ بوده که باید برای ایجاد شغل بسترسازی لازم در جامعه ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: برای اینکه بتوانیم برای جوانان خود شغل ایجاد کنیم باید تحرک در تولید در استان ایجاد شود و در همه بخش ها از جمله در حوزه کشاورزی دامداری و صنعت دست در دست هم برای اشتغال جوانان استان خدمت کنیم.

ارمغانی در ادامه گفت: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد وظایف مختلفی بر عهده دارد که یکی از آنها در حوزه کار و برطرف کردن مشکلات امور کارگری و کارفرمایی و حل اختلاف و سازش میان کارگر و کارفرماست.

این مسئول گفت: در بخش تعاون نیز برای ایجاد رونق تولید و اشتغال این اداره کل  وظایفی بر عهده دارد تا بتوانیم رشد بخش تعاون را ارتقا بخشیم که در این خصوص تلاش خواهیم کرد تا این هدف محقق شود.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ سازی برای ارتقای فرهنگ کار نیز همه مسئولان استان و همه تریبون‌ها و البته این اداره کل و وظایفی بر عهده دارند که باید فرهنگ کار در استان اصلاح شود و جوانان بیش از آنکه به کارهای دولتی دل خوش کنند به کار در بخش خصوصی روی آورند.

وی در ادامه با بیان فرایند پیچیده ارائه تسهیلات که موجب کندی روند ایجاد اشتغال در کشور و استان شده یادآور شد: بانک‌ها بر اساس ضوابط داخلی خودشان کارهایی می‌کنند که به اشتغال ضربه می‌زند.

ارمغانی یادآور شد: در کنار همه این‌ها متاسفانه فرهنگ کار در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف بوده و باید همه برای اصلاح این فرهنگ تلاش کنیم.

در ادامه آیت الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج نیز با بیان اینکه اداره کل کار وظایف سنگین و اثرگذاری بر عهده دارد یادآور شد: کار در همه عرصه‌های زندگی بشر حیات بخش بوده و کارگران زندگی بخش به جامعه بشری هستند.

وی در ادامه گفت: کارگران نقش موثری در تولید سرمایه و اشتغال دارند که نیازمند به حمایت و توجه بیشتر بوده هر چند در استان بسترهای بسیار خوبی وجود دارد اما بخش‌هایی از تولید در استان راکد بوده که نیاز به فعال کردن داشته و برای این کار باید برنامه‌ریزی و نظارت وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان راکد است یادآور شد باید برای رفع مشکلات آنها کمک شود و اداره کار هم باید بر اساس مسئولیت‌های خود پیگیر این مشکلات باشد.

انتهای پیام/