شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی اُمیکرون را جدی بگیرند/ واکسیناسیون را فراموش نکنید
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی اُمیکرون را جدی بگیرند/ واکسیناسیون را فراموش نکنید
متخصص عفونی و بیمارهای تب دار در یاسوج از شهروندان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا سویه جدید کرونا (اُمیکرون) را جدی بگیرند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر سعید جاودان سیرت  اظهار کرد: هم اکنون سویه جدید کرونا با نام اُمیکرون در جهان پاندومی شده است که علایم آن بیشتر شبیه آنفلوآنزا ازجمله سردرد، آبریزش بینی، سرفه ،تب و … می باشد.

وی بیان کرد: هر چند مانند اویل شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ اطلاعات دقیقی از سویه جدید اُمیکرون در دست نیست و علایم و نشانه های آن با کرونای قبلی فرقی ندارد اما قدرت سرایت و آلودگی آن بسیار بالاست.

این پزشک متخصص عفونی و بیماری های تب دار ابراز داشت: در سویه جدید کرونا بیشتر افراد ۱۵ تا ۲۹ سال و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند و سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است درگیر می شوند.

جاودان سیرت گفت: چنانچه یک فرد به ویروس اُمیکرون مبتلا شود می تواند ۱۰ تا ۲۰ نفر را درگیر کند و شهروندان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا با فاجعه انسانی مواجه نشویم.

وی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست ضمن رعایت فاصله اجتماعی حتما در مراکز شلوغ از ماسک استفاده کنند، دست های خود را بشویند و واکسیناسیون را فراموش نکنند.

این پزشک متخصص عفونی افزود: افراد بالای ۱۸ سال حتما واکسن دوز سوم خود را تزریق کنند .

جاودان سیرت ابراز داشت: هر چند گفته می شود کسانی که واکسن زده اند کمتر دچار سویه جدید کرونا می شوند اما به طور کلی هر نوع واکسنی که زده باشید امکان مبتلا شدن به اُمیکرون وجود دارد و باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرد.

وی گفت: از اصحاب رسانه و هنرمندان انتظار می رود همچون گذشته با زبان گویای خود جامعه را نسبت به عواقب شیوع ویروس کرونا و سویه اُمیکرون آگاه کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : خبرگزاری بسیج