شهروندان:مسئولان برای مشکلات«اجرای طرح فاضلاب» اهواز پاسکاری می‌دهند و پاسخگو نیستند+تصاویر
شهروندان:مسئولان برای مشکلات«اجرای طرح فاضلاب» اهواز پاسکاری می‌دهند و پاسخگو نیستند+تصاویر
موضوعی که حتی سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در 11 آبان 1401 در گفت‌وگو با رسانه‌ها اشاره و با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ نقطه از شبکه فاضلاب شهر اهواز حفاری شده اما تاکنون اقدامی برای اصلاح و تکمیل این نقاط به منظور حل مشکل تردد مردم انجام نشده است، گفت: وزارت نیرو باید هرچه سریعتر نسبت به تخصیص اعتبارات کافی برای تکمیل طرح‌های فاضلاب اهواز اقدام کند.

به گزارش خبر دیشموک،   «کنده‌کاری‌ها و حفاری‌های سطح شهر اهواز» معضلی است که به یک سریال ادامه‌دار تبدیل شده است و می‌توان این مسئله  رابه عنوان یکی از چالش های اساسی سطح شهر اهواز نامید، به نحوی که تردد مردم را با سختی های فراوانی مواجه کرده و شهر را زیر بار ترافیک سنگینی برده است.

چند ماهی است به اسم پروژه فاضلاب اهواز، شهر به یک کارگاه تبدیل شده است و جایی نیست که از کنده کاری و حفاری در امان مانده باشد ولی رها کردن و سر سامان ندادن به خیابان های حفاری شده صدای مردم را در آورده است و موجب آزار و اذیت شهروندان شده است.

 حضور میدانی در نقاط مختلف شهر نشان میدهد کنده‌کاری‌ها، حفاری‌های فراوان و به دنبال آن انسداد مسیرهای پردد و شلوغ سطح شهر اهواز به یک الی دو نقطه ختم نمی‌شود شواهد نشان می دهد هماهنگی و برنامه‌ریزی درست و نظم دقیقی در این راستا وجود ندارد اکثر حفاری ها مربوط به طرح اجرای پروژه فاضلاب در کلان شهر اهواز می‌باشد، و مردم از این مسئله گلایه‌های بسیاری دارند.

 سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ۱۱ آبان ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با رسانه‌ها  با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ نقطه از شبکه فاضلاب شهر اهواز حفاری شده اما تاکنون اقدامی برای اصلاح و تکمیل این نقاط به منظور حل مشکل تردد مردم انجام نشده است، گفت: وزارت نیرو باید هرچه سریعتر نسبت به تخصیص اعتبارات کافی برای تکمیل طرح‌های فاضلاب اهواز اقدام کند.

وزارت نیرو نسبت به تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح فاضلاب اهواز اقدام کند

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تخصیص اعتبارات کافی برای اجرای طرح‌های فاضلاب مهمترین مشکلی است که آبفا برای تکمیل و ترمیم نوارهای حفاری و آسفالت نقاط کنده کاری شده با آن مواجه است که وزارت نیرو باید هرچه سریعتر نسبت به تخصیص اعتبارات کافی برای تکمیل طرح‌های فاضلاب اهواز اقدام کند.

 استاندار خوزستان: روند اجرای پروژه‌ها نباید مزاحمتی برای مردم ایجاد کند

همچنین درصورتی که صادق خلیلیان استاندار خوزستان پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱از روند اجرای خطوط فاضلاب اهواز بازدید و اظهار کرد: روند اجرای پرو‌ژه‌ها نباید مزاحمتی برای مردم ایجاد کند، امامردم از روند اجرا و مشکلات ناشی از اجرای این طرح گلایه دارند.

اما شهروندان و اهالی ساکن شهر، رانندگان وحتی بازاریان مناطقی از جمله فاز ۱و۲ منطقه پادادشهر، کوی فاطمی(یوسفی)، آریاشهر و حتی بلوار بزرگ آیت‌الله بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با انتقاد از وضعیت بوجودآمده ناشی از شبکه‌فاضلاب، از کنده‌کاری‌های طولانی مدت،انسداد و به دنبال آن ایجاد ترافیک در اکثر مواقع گلایه داشتند و از مسئولان خواستار رفع مشکلات هستند.

چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چرا رسیدگی نمی‌کنند؟

شهروندان در گفتگو با فارس اظهار کردند: وضعیت فعلی خیابان شهید فاطمی منطقه آخرآسفالت مدتهاست به شکل اسفباری رها شده است، معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد؛ و چرا رسیدگی نمی‌کنند؟

 شهروندان اذعان کردند: دستگاهای مختلف به درستی پاسخگو نیستند و مردم را به سمت همدیگر پاسکاری می‌کنند.

مشکلاتی از قبیل آبگرفتگی، سدمعبر،ترافیک و انسداد مسیر، مشکلاتی بود که مردم اذعان داشتند: به دلیل بحث اجرای شبکه فاضلاب است و نیاز به توجه و رسیدگی جدی و به موقع پیمانکار و دیگر مسئولان متولی را دارد.

خیابان اصلی منطقه یوسفی یکی از مسیرهایی بود که بطور کامل کنده‌کاری شده و طبق گفته‌ی ساکنان منطقه، لوله‌شبکه فاضلاب کار شده ولی همچنان کار ترمیم آسفالت معلق مانده و چند ماه هست که بلاتکلیف مانده است.

نکته‌ی قابل تامل اینجاست که مردم ساکن منطقه‌ی یوسفی به شدت از وعده و وعید مسئولان گلایه داشته  و گفتند دیگر از مصاحبه های  و مسئولان خسته شدیم و کار مسئولان فقط شد وعده ، ولی در عمل چیزی نمی‌بینیم.

بازاریان منطقه یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کردند: حفاری‌های در سطح شهر سبب آسیب‌های مالی بازاریان شد و حتی  به مردم اهواز آسیب جانی وارد کرده است برخی مواقع خودروهایی در این منطقه دچار سانحه می‌شوند.

طرح ضربتی ترمیم ۲۰ کیلومتر نوار حفاری و لکه‌گیری آسفالت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان  در ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگاران در این رابطه گفت: طرح ضربتی ترمیم ۲۰ کیلومتر نوار حفاری و لگه‌گیری آسفالت ناشی از اجرای پروژه فاضلاب در کلان شهر اهواز آغاز شده است.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه مجری و پیمانکاران باید از همه توان خود در اجرای بهتر و سریعتر پروژه استفاده کنند، اظهار کرد: مقرر شد ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز به شکل فوری و اصولی و حفظ کیفیت و با استفاده از ظرفیت کامل پیمانکاران شرکت آبفا خوزستان نسبت به ترمیم و مرمت ۲۰ کیلومتر از طول نوارهای حفاری ناشی از اجرای شبکه فاضلاب در شهر اهواز در ۸۶ خیابان اقدام شود.

وی خیابان‌های زکی زاده واقع در کوی انقلاب، خط کندرو جمهوری و خیابان‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ پاداد، خیابان‌های سردار هاشمی و آریاشهر را جزئی از عملیات ترمیم و مرمت نوارهای حفاری شهر اهواز عنوان کرد.

 با وجود ادعای رئیس سازمان آبفای خوزستان و پایان وعده ۲۰ روزه او همچنان بلاتکلیفی در بسیاری از خیابان‌های شهر اهواز وجود دارد و اهواز شبیه به یک شهر جنگ زده است.

امیدواریم مسئولان متولی اجرای طرح بزرگ شبکه فاضلاب اهواز با همت بیشتر و تلاش مضاعف‌تری در جهت تکمیل کار بصورت جدی‌تر حرکت کنند، تا این پروژه بزرگ در اسرع وقت تحویل و مردم از همه مشکلات نجات پیدا کنند و همانطور که استاندار در بازدید از این طرح اظهار کرد: مهم‌ترین نکته درخصوص پروژه فاضلاب پایان کامل آن است به این معنا که پس از احداث خط لوله آسفالت نوارهای حفاری باید انجام شود تا مردم حلاوت و شیرینی این طرح‌ را بچشند.

گزارش از وحید آهنگ

انتهای پیام پیام/