شایعه‌پراکنی نکنید/برخورد با تیراندازی در مراسمات/فضای مجازی دیشموک رصد اطلاعاتی می‎شود
شایعه‌پراکنی نکنید/برخورد با تیراندازی در مراسمات/فضای مجازی دیشموک رصد اطلاعاتی می‎شود
وی گفت: فرد تیرانداز در مراسمات عزاداری از ۲ ماه تا ۲ سال جریمه و زندانی دارد که در کنار فرد هنجار شکن ، صاحبان عزاداری به عنوان معاونت در جرم شناخته می‌شوند‌

به گزارش خبر دیشموک،  سید مصطفی حائری رئیس دادگاه عمومی دیشموک در جمع مردم شهر دیشموک به مناسبت هفته قوه قضائیه  با اشاره به نزاع و درگیری‌ها  اظهار کرد: دستگاه قضایی در این زمینه هیچ گونه اغماضی با متهمان ندارد.

وی با اشاره به روال فضای مجازی و بزرگنمایی‌ها افزود: پرونده‌های در این خصوص رو به بهبود است و برخی از پرونده‌های ۳۰ تا ۴۰ نفری دارای متهم کاهش یافته که این مهم، نتیجه عدم مماشات با مجرمان است.

حائری با اشاره به سرقت و تلاش‌های نیروی انتظامی و کلانتری  دیشموک گفت: سرقت کابل‌های برق و وسایل اداره آب و مخابرات در بخش وجود داشته که در همین زمینه چندین سارق را بازداشت که پس از این بازداشت‌ها به ندرت شاهد چنین سرقت هایی بودیم.

وی با اشاره به پایین بودن آمار سرقت نسبت به نرم استانی افزود: خوشبختانه سرقت در بخش دیشموک نسبت به تمامی نقاط استان از میانگین آن کمتر است.

رئیس دادگاه عمومی بخش دیشموک با اشاره به دعاوی خانوادگی و بالا بودن پرونده‌های آن ادامه داد: این مسئله ناشی از ازدواج بدون تعقل و اختلافات خانوادگی است.

حائری با اشاره به ازدواج های ناموفق گفت: نتیجه چنین ازدواج هایی آسیب های اجتماعی مختلفی همچون طلاق و خودکشی بوده که نیازمند کارشناسی کردن کارها و برنامه های فرهنگی برای کم کردن این مشکل هستیم.

وی با اشاره به پایین بودن آستانه تحمل افراد افزود: نتیجه این کار مصدوم شدن و بازداشت چندین نفر طی دعوای بازی فوتبال بوده است.

رئیس دادگاه عمومی بخش دیشموک با اشاره به دست به دست شایعات در بین مردم ادامه داد: متأسفانه شایعات در کمتر از یک ساعت در بین مردم دست به دست می شود که نشر چنین شایعاتی مصداق تهمت بوده که نمونه آن کشته شدن یک انسان بی گناه طی ماه های گذشته است.

حائری با اشاره به نهی از شایعات گفت:بایستی حدودی برای کم کردن این شایعات در نظر گرفته شود تا انسان با نشر اکاذیب گناه کار و مدیون نشود.

وی با اشاره به رسم غلط تیراندازی های مراسمات عزاداری افزود: قانون دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی اگر اراده کنند اسلحه های سطح بخش در چند ساعت جمع آوری ولی به دنبال فرهنگ سازی برای نهی از تیراندازی در مجالس عزاداری هستیم.

رئیس دادگاه عمومی بخش دیشموک با اشاره به برگزاری دو مراسم طی روزهای گذشته بدون تیراندازی ادامه داد: دلیل چنین کاری کنترل مراسم و نهی از تیراندازی ها توسط صاحبان عزا بوده که خودشان پیشقدم در نهی از این آسیب بوده است.

وی گفت: فرد تیرانداز در مراسمات عزاداری از ۲ ماه تا ۲ سال جریمه و زندانی دارد که در کنار فرد هنجار شکن ، صاحبان عزاداری به عنوان معاونت در جرم شناخته می‌شوند‌
حائری با اشاره به فصل الخطاب بودن قانون افزود: از عموم مردم خواستار پیگیری احقاق حق از مجاری قانونی هستیم.

رئیس دادگاه عمومی بخش دیشموک با اشاره به ولنگاری فضای مجازی این بخش ادامه داد: برخی از وضعیت‌ها و پیام‌های فضای مجازی با شدت توسط پلیس فتا بررسی می‌شود تا این فضای مجازی بی در و پیکر سبب مشکلاتی برای کسی نشود که هم تذکر و هم تقاضامندم تا خانواده‌ها بر فرزندان شان نظارت داشته باشند.

حائری افزود: از حمایت های امام جمعه، بخشدار،شهردار،شورای اداری،بسیج و حوزه های مقاومت در خصوص گشت های شبانه و همچنین نیروی انتظامی به صورت ویژه تقدیر می‌شود.

رئیس دادگاه عمومی بخش دیشموک گفت: از دو نفر از نوجوانان ( پژمان محمدپور و احسان سهرابی) در مراسم خاکسپاری در روستای بناری به خاطر نصب پلاکارد نه به اسلحه؛ طی این برنامه از آنان تقدیر و حرکت شایسته و ارزنده‌ای داشتند.

انتهای پیام/