جلسه شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی+تصاویر
جلسه شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی+تصاویر
جلسه پیشگری از اسیب های اجتماعی در دیشموک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ جلسه شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک، آقای صیادی معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی استان، حجت الاسلام میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم صداقت مدیر کل امور بانوان استانداری و برخ مسوولان دیشموک برگزار شد.

بخشدار دیشموک ابتدا با ارائه مشکلات دیشموک در بحث آسیب های اجتماعی و به امتیاز بزرگ بنیاد علوی در منطقه و مدیریت مدبرانه جناب مختاری دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک اشاره و اذعان داشت : امیدواریم منطقه از این ظرفیت مهم و تاثیرگذار بهره ببرند.

امام جمعه دیشموک گفت: علت آسیب های اجتماعی چیست ؟ شاید این امر در اصل برگردد به خود مسئولان،  عدم همکاری در ساخت خوابگاه دانش آموزي مسئله مهمی است که فقط در  حد حرف ماند ، گزارشات کذب بعضی اوقات در این منطقه داده می‌شود.

وی گفت: پروژه های منطقه بخاطر عدم همکاری مسئولان متاسفانه نیمه کاره رها ماند.

راوند تصریح کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی هیچ توجهی به منطقه نمی‌شود و اگر در مواقعی چنین شد و گوشه چشمی داشتند آن هم صوری سازی بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر راوند ضمن تقدیر از رئیس آموزش و پرورش اشاره کرد: هیچ مشاوری در مدارس دیشموک نیست و این مسئله مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه دیشموک اضافه کرد : نیاز هست در روستاها روحانی مستقر شود و این مورد بسیار مهم  و مورد تاثیر گذار است و باید به این مسئله توجه ویژه شود چون تجربه نشان داد که منطقه با حضور روحانیون بسیار خودکشی کمتر بود .

حجت الاسلام رواند گفت : بنیاد علوی بسیار برنامه خوبی برگزار کرد و جای تقدیر دارد .

امام جمعه بیان کرد: نظارت بر ادارات در سطح کشور نیازمند است و این امر به رفع مشکلات کشور کمک خواهد کرد.

اسفندیار مختاری دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک گفت: ما متأسفانه بیش از حد درگیر بورکراسی های اداری هستیم و راه نجات مدیریت جهادی است .

وی بیان کرد: مشکلات دیشموک با کار کارشناسی شده و علمی و با حرکت جهادی حل خواهد شد، و محرومیت زدایی جزئی از رسالت بنیادعلوی است.

مختاری گفت: منطقه توانمندی های زیادی دارد و نباید از کلمه محرومیت برای دیشموک استفاده کرد ، نقش مردم برای حل خیلی از مشکلات مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

اسفندیاری مختاری ضمن ارائه عملکرد چند ماهه بنیاد علوی اذعان داشت : هدف ما توانمند سازی است و این امر نیازمند همکاری همه جانبه است، و تمام تلاش ما بیشتر روی بحث آموزش می باشد و مسئله مهم مشاوره و دعوت از مشاورین برتر برای بحث آسیب های اجتماعی است.

مختاری متذکر شد: سند چشم انداز ۵ ساله داریم تا در بحث زنان و خانواده فعالیت کنیم و مهم ترین مطلب ما امید آفرینی است ، روستاها در حال مهاجرت به شهر هستند متاسفانه و مردم شهر به مناطق خوزستان و دهدشت در حال مهاجرت می باشند.

مختاری در پایان گفت : مشکلات با شعار به مردم و برای مردم حل خواهد شد و این امر نیاز همیاری و همکاری است.

رئیس آموزش و پرورش دیشموک گفت : سرانه فضای آموزش در منطقه بسیار فاجعه بار است و نمی‌دانم چرا مسئولان در گذشته به این مورد مهم توجه و دقت نکردند،  عزم جدی نیاز به رفع مشکلات منطقه است و راه های ارتباطی دیشموک مهم ترین مسئله برای رفع معضلات در تمام جوانب در بخش دیشموک می باشد.

وی تاکید کرد: نا آگاهی والدین یک مشکل اساسی و نیاز مند توجه ویژه می باشد  و همچنین راه ،آب و … در منطقه حل شود، مشکلات زیر سایه آن ها علی الخصوص آسیب های اجتماعی از بین خواهد رفت.

صیادی معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی استان ضمن تشکر از بنیاد علوی ؛ تلاش های خوب بنیاد علوی در منطقه را قابل تقدیر دانست و گفت : مسئله آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری همه جانبه است .

لایقی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دیشموک گفت : دیشموک عمل می‌خواهد نه حرف درمانی ، درد دل ها زیاد است هزینه رفع آسیب های اجتماعی کجا خرج شدند ؟!

خانم گودرزی گفت : با توجه به دغدغه های مسئولان کشوری و استانی به دیشموک آمدم ، و تصورم از گزارشات این است هماهنگی ها دچار نقصان است و ارتباط استان ،شهرستان و بخش جهت رفع آسیبهای اجتماعی دیشموک بیشتر شود.

وی گفت: بخش نیازمند روانشناسی ، مشاوره و توجه بیشتر است ، در گزارشات ارسالی به ستاد اعلام شود که ظرفیت ها ها چیست و مشکلات ارائه گردد و مسئولان بخش با شهرستان و استان تعامل و ارتباط بیشتر داشته باشید.

استان از ۲۹ روانشناس بهره می‌برد آیا دیشموک در این مسئله سهیم است یا خیر ؟و حتماًپیگیری شود !

خانم گودرزی بیان داشت : شبکه بهداشت و درمان منطقه در موضوع استفاده از روانشاس و روانپزشک برای منطقه چقدر برنامه داشتند ؟

خانم صداقت مدیر کل امور بانوان استانداری ضمن تشکر از همکاری و فعالیت های بنیاد علوی در منطقه گفت : زمین خوابگاه توسط آقای نیکبخت خیر دیشموکی ارائه شد ولی عدم همکاری مسئولان این مسئله روی زمین ماند، این امر نیازمند مطالبه گری مسئولان بخش است و صرف اعلام در جلسه تاثیر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه  کارگاه‌های آموزشی برگزار شد،گفت :  جشنواره کارآفرینی بزودی در منطقه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری گفت : دیشموک را رها نکردیم و مورد توجه همه مدیران استانی از استاندار گرفته تا مدیران زیر مجموعه می باشد.

وی گفت: خودکشی تک عاملی نیست و عوامل محتلف تاثیر دارد، ما باید مدیریت کنیم و به این نتیجه رسیدیم اگر دنبال کار باشیم و بخواهیم کاری مثبت انجام دهیم باید کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام بدهیم.

حجت الاسلام میرمحمدی گفت: عوامل تا شناسایی نشوند مسئله رفع نمی‌شود،  ان‌شاءالله بصورت عملیاتی و اجرایی تبدیل به برنامه شود تا کار مثمر ثمر صورت گیرد .

میرمحمدی در پایان ضمن تشکر از بنیاد علوی و آقای مختاری مدیر آن  بخاطر برنامه های مثبت در زمینه رفع آسیب های اجتماعی متذکر شد: باید با پافشاری و اصرار و پیگیری و دست بوسی مشکلات منطقه را پیگیری و حل نمود.

  • نویسنده : وحید آهنگ