بلینکن: کانال‌های ارتباطی با طالبان را حفظ می‌کنیم
بلینکن: کانال‌های ارتباطی با طالبان را حفظ می‌کنیم
وزیر خارجه آمریکا گفت که کانال‌های ارتباطی با طالبان درباره موضوعات مهم نظیر اجازه دادن برای خروج از افغانستان برای کسانی که خواستار آن هستند، حفظ خواهد شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که هیئت دیپلماتیک آمریکا در دوحه فعالیت خود را آغاز کرده و در ارتباط با شهروندان آمریکایی است که همچنان در افغانستان هستند.

وی که در کنفرانس خبری درباره افغانستان صحبت می‌کرد، افزود: «با افغانستانی‌هایی که در معرض خطر قرار داشته و همچنین شرکای خارجی ما در افغانستان در ارتباط هستیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در دوحه با مقام‌های قطری دیدار خواهم کرد و از آنها برای خدماتی که در روند تخلیه افراد ارائه دادند قدردانی خواهم کرد».

بلینکن اضافه کرد: «هفته آینده کنفرانسی در سطح وزیران درباره افغانستان با حضور ۲۰ کشور برگزار خواهد شد».

وی گفت: «کانال‌های ارتباطی با طالبان را درباره موضوعات مهم نظیر اجازه دادن برای خروج از افغانستان برای کسانی که خواستار آن هستند، حفظ می‌کنیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «با شرکای قطری و ترک خود برای کمک به آغاز مجدد فعالیت فرودگاه کابل در سریعترین زمان ممکن همکاری می‌کنیم».

وی گفت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزهایی را برای نهادهای دولتی برای ادامه ارائه کمک‌های ضروری به افغانستانی‌ها صادر کرده است».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «گزارش‌های مختلفی را درباره تشکیل دولت افغانستان دریافت کردیم اما تا کنون چیز نهایی در این باره دیده نشده است».

بلینکن گفت که از دولت آتی افغانستان انتظار داریم که به تعهدات خود در خصوص آزادی سفر عمل کرده و افغانستان به مکانی برای تروریسم تبدیل نشود.

وی ادامه داد: «به طور دائم با شهروندان آمریکایی که همچنان در افغانستان بوده و به دنبال خروج از این کشور هستند در ارتباط هستیم و اغلب افغانستانی‌هایی که از این کشور خارج شدند در معرض خطر قرار داشتند».

انتهای پیام/.