برنامه های تحول‌آفرین دولت برای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
برنامه های تحول‌آفرین دولت برای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
 بهبود راه های دسترسی، رفع نواقص اردوگاه های گردشگری، راه اندازی اقامتگاه های بومگردی، بستن چندین تفاهم نامه با بخش خصوصی برای اعزام تورهای ایرانگردی از اقدام های تحول آفرین دولت سیزدهم برای رونق گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، کارشناسان حوزه گردشگری این سرزمین چهارفصل اعتقاد دارند، انجام اقدام ها ی انجام گرفته موجب شده مسیر تازه ای پیش روی گردشگرانی که کهگیلویه و بویراحمد را برای سفرهای خود برمی گزینند به دلیل افزایش امکانات رفاهی زیرساخت های جاذبه های طبیعی شاخص، گشوده شود.

آنان معتقدند ، بستن تفاهم نامه هایی که زمینه اعزام تورهای گردشگری ایرانگردان به جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد را فراهم می کند گام گره گشای دیگر دولت در ۱۸ ماه گذشته است که ضمن ایجاد فرصت گردشگری ارزان قیمت زمینه بهبود درآمد فعالان این عرصه را فراهم می کند.

ایجاد اقامتگاه های بومگردی در مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد از دیگر خدمات دولت سیزدهم در طول ۱۸ ماهه گذشته است که زمینه اقامت مهمانان در این مناطق و درآمدزایی برای سرمایه گذاران و جوامع محلی را ایجاد کرده است.

از آنجا که کهگیلویه و بویراحمد با وجود کوهساران زیبا، طبیعت بکر،هوای پاک و آبشار و چشمه سارها در کنار تنوع تولید محصولات کشاورزی خاص نظیر پسته کوهی، گل های زینتی،بلوط،پرورش کرم ابریشم و مزارع کشت زعفران مستعد توسعه گردشگری کشاورزی و ۱۴ منطقه نمونه گردشگری یکی از مقاصد مهم گردشگری جنوب کشور است اما کمبود زیرساخت های گردشگری در این خطه از کشورمان همواره مورد گلایه مسافران بوده امید می رود اقدامات دولت سیزدهم بتواند بستر کاهش مشکلات مذکور را فراهم کند.

ترمیم زخم های کهنه جاذبه های شاخص

هرچند دولت گام های اثربخش مختلفی برای رونق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برداشته اما رفع کمبودهای برخی از جاذبه های شاخص گردشگری بدون شک از اقدام های ماندگاری است که می تواند به رفاه حال مسافران کمک کند.

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال گذشته تاکنون نواقص و کمبود امکانات بیش از ۱۰ نقطه گردشگری استان شامل جاده های دسترسی، روشنایی و سرویس های بهداشتی مرتفع شده است.

علی اکبر پاک با اشاره به مشکلات گردشگران برای ورود به مناطق گردشگری کوه،چشمه میشی و آبشارکمردوغ تاکید کرد: جاده های دسترسی به مناطق مذکور بهسازی و آسفالت شد.

وی بیان کرد: رفع مشکلات جاذبه های گردشگری استان با صرف پنج میلیارد تومان اعتبار که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور پیش بینی شد تحقق یافته است.

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با این اعتبار نواقص زیرساخت های اردوگاه های گردشگری استان از جمله مناطقی مانند آبشار کمردوغ،چشمه میشی، موگرمون و چشمه بلقیس رفع شد.

برنامه های تحول‌آفرین دولت برای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

وی بیان کرد: اردوگاه های گردشگری مذکور با زیرساخت های رفاهی و اقامتی سال های گذشته در مناطق گردشگری استان احداث شده بود اما دارای نواقص در آبخوری ها و سرویس بهداشتی بوده اند.

بستن تفاهم نامه های همکاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نمایشگاه بین المللی گردشگری که در بهمن ماه امسال برگزار شد ۱۰ تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی برای اعزام تور به جاذبه های گردشگری استان بسته شد.

سعید طالبی پور عنوان کرد: با توجه به پخش ۳۰۰ کلیپ کوتاه درباره معرفی جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمددر نمایشگاه بین المللی تهران برخی از شرکت ها تمایل به همکاری برای جذب گردشگران به این مناطق پیدا کردند به همین علت ۱۰ تفاهم نامه به منظور اسکان، استفاده از اقامتگاه های گردشگری و راهنمایان تورگردی استان منعقد شد.

وی بیان کرد: اعزام تورهای گردشگری به جاذبه های کهگیلویه و بویراحمد افزون بر بهبود درآمد هتل داران، صاحبان اقامتگاه های بومگردی، راهنمایان گردشگری به فروش سوغات و محصولات تولیدی جوامع محلی نیز کمک می کند.

افزایش شمار اقامتگاه های بومگردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین در دولت سیزدهم پنج اقامتگاه بومگردی استان واقع در شهرستان های بویراحمد،دنا و باشت راه اندازی شده است.

برنامه های تحول‌آفرین دولت برای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

به گفته طالبی پور این زیرساخت ها با استفاده از سرمایه بخش خصوصی و تسهیلات بانکی ارزان قیمت دولتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اقامتگاه های بوم گردی‌ها به‌صورت خانه‌های سنتی، خشتی و گلی در روستاهای گردشگر پذیر ایجاد و تجهیز شده و برای اقامت شبانه،پذیرایی با غذاهای محلی آماده پذیرایی از گردشگران در مناطق مختلف استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اکنون در استان حدود ۱۳ واحد بوم‌گردی آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

چشم انداز آینده توسعه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در زمان حاضر۴۰ طرح نیمه تمام گردشگری در مناطق مختلف استان در حال اجراست.

برنامه های تحول‌آفرین دولت برای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

طالبی پور ادامه داد: تله کابین یاسوج، فاز دوم موج های آبی و پل معلق مهریان طرح های پیشران اقتصادی هستند که تکمیل آنان سبب رونق و توسعه بیش از پیش این استان می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته طرح هایی تاثیر گذار حوزه گردشگری استان مانند پل معلق در دور دوم سفر مطرح و برای بهره برداری از آنان چاره اندیشی می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده سالیانه مقصد سه میلیون نفر ایرانگرد و جهانگرد است.

این استان با داشتن ۲۵۰ جاذبه طبیعی، اقلیم چهارفصل، مکان‌ های تاریخی، ویژگی‌ های مردم شناسی و آداب و رسوم گوناگون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ