اگر سردرد دارید به جای مسکن این ویتامین را مصرف کنید
اگر سردرد دارید به جای مسکن این ویتامین را مصرف کنید
برخی از ویتامین‌ها ممکن است به درمان سردردهای مزمن کمک کند.

به گزارش خبر دیشموک،   برخی از ویتامین‌ها ممکن است به درمان سردردهای مزمن کمک کند.
همه افراد هر از گاهی سردرد را تجربه می‌کنند. این سردرد می‌تواند از درد مبهم تا ضربان شدید باشد و دلایل مختلفی برای بروز آن وجود دارد؛ در حالی که نباید نگران سردردهای گاه‌به‌گاه بود، اما تجربه مکرر آن می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت سلامتی باشد.
کلینیک مایو ایالات‌متحده می‌گوید: سردرد مزمن به سردردهایی اطلاق می‌شود که حداقل ۱۵ روز در هر ماه رخ دهد. علل بالقوه آن نیز التهاب مغز، عفونت‌ها، تومورهای مغزی یا آسیب‌های سر است. البته مشخص نیست علت سردرد در همه افراد چه چیزی است.
اگر سردردهای مزمن را تجربه می‌کنید، باید به پزشک مراجعه کنید. آنان می‌توانند هر گونه مشکل جدی سلامتی را تشخیص دهند. اگر سردرد شما فورا درمان نمی‌شود، پزشک به شما کمک می‌کند تا روش‌هایی برای مدیریت درد خود بیابید. این روش‌ها احتمالا شامل داروهای تجویزی و تغییرات سبک زندگی است.
در کنار این برخی از ویتامین‌ها ممکن است به درمان سردردهای مزمن کمک کند. همچنین مشخص شده مصرف برخی گیاهان به افراد کمک می‌کند تا شدت میگرن خود را کاهش دهند یا به طور کامل از آن پیشگیری کنند. دوزهای بالای ویتامین B ۲ نیز ممکن است کمک‌کننده باشد. اگرچه قبل از مصرف دوزهای بالای هر مکمل باید با پزشک خود مشورت کنید، اما در نهایت مکمل‌های کوآنزیم Q ۱۰ احتمالا برای برخی افراد با کاهش دفعات سردرد مفید باشد.
بهترین راه برای درمان هر نوع سردرد، چه موقت و چه مزمن یافتن علت اصلی آن است. همان‌طور که در بالا ذکر شد، سردرد مزمن ممکن است ناشی از یک بیماری باشد. اگر این وضعیت درمان شود، احتمالا سردرد مزمن شما از بین خواهد رفت. البته گاهی اوقات برای کنترل علائم نیاز به مصرف دارو است، اما توصیه می‌شود در صورت امکان هنگام درمان سردرد از مصرف دارو خودداری کنید.

دکتر لارنس نیومن، متخصص مغز و اعصاب، در این خصوص می‌گوید: مصرف داروها می‌تواند چیزی به نام سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو را القا کند که در آن مصرف بیش از حد دارو در واقع سردردهای مکرر را ایجاد و بیمار را نسبت به درمان‌های دیگر مقاوم می‌کند.
دفعه بعد که دچار سردرد موقتی شدید، بطری آسپرین را به حال خود رها کنید و به جای آن یک فنجان قهوه بنوشید. مقادیر کم کافئین می‌تواند به کاهش درد ناشی از بسیاری از سردردها کمک کند. با این حال برخی دریافته‌اند کافئین سردرد آنان را بدتر می‌کند؛ بنابراین این شما هستید که باید دریابید چه نوشیدنی‌ها، غذاها و فعالیت‌هایی باعث سردرد شما می‌شود و در صورت امکان از مصرف آن اجتناب کنید.

انتهای پیام/