امام جمعه یاسوج؛ کسی که حائز اکثریت آرا شده، نماینده همه مردم است
امام جمعه یاسوج؛ کسی که حائز اکثریت آرا شده، نماینده همه مردم است
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه مردم نیز باید مطالبه کلی داشته باشند، گفت: با توجه به رتبه نخست مشارکت مردم استان در انتخابات، انتظار می‌رود مسئولان توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه یکی از پایه‌های اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) می‌فرماید «ای مردم، این ماه پرخیر، رحمت و برکت به استقبال شما می‌آید که مملو از رحمت و برکت و ماهی که برترین ماه‌ها است».
وی با اشاره به اینکه برخی از ماه‌ها دارای فضیلت خاصی و روزهای آن نیز پر فضیلت هستند، افزود: شب‌های ماه رمضان بهترین شب‌ها و لحظه به لحظه این ماه بهترین لحظات زمانی نظام آفرینش هستند.
آیت الله حسینی با بیان اینکه همه ما ساعت‌ها و لحظات ماه رمضان میهمان خداوند هستیم، ادامه داد: رمضان ماه میهمانی ویژه بوده و خداوند عنایت و توجه ویژه‌ای در این ماه به بندگان خاص خود دارد.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه انسان روزه‌دار مطیع امر پروردگار و نفس کشیدن او ذکر خداوند است، بیان کرد: ما باید در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن را در دستور کار داشته باشیم که در روح، نفس و جان انسان تاثیرگذار است.
وی کسی را که به بهانه‌های مختلف خود را از روزه‌داری محروم می‌کند بدبخت دانست و یادآور شد: نباید اهل غیبت و تهمت باشیم، ضمن اینکه همه اعضا و جوارح ما باید روزه باشد.
آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه توجه به ایتام و افطاری دادن دارای ثواب عظیمی است، خاطرنشان کرد: احترام به بزرگان و کودکان نیز یک ضرورت بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
خطیب نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه روزه داری آثار و برکات دنیوی و اخروی دارد، گفت: جسم و روح انسان در سایه روزه‌داری در سلامت خواهد بود.
وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، افزود: انسان در سایه تقوا به آرامش دنیا و آخرت می‌رسد.
آیت الله حسینی به مناسبت‌های هفته، روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: امام علی (ع) در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید «از فضیلت مجاهدین و جنگجویان سوال کردند که فرمود این‌ها وقتی تصمیم به جنگ و جهاد می‌گیرند، خداوند آتش جهنم را از آنها برمی‌دارد و در برابر هر روز، پاداش هزار عابد برای آنها نوشته می‌شود و هنگامی که قدم به میدان نبرد می‌گذارند، فرشتگان اطراف آنها را می‌گیرند و از خداوند می‌خواهند که آنها در میدان ثابت قدم بمانند».
امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: خداوند متعال می‌فرماید «من سرپرست خانواده شهید هستم و هرکس آنها را خوشنود کند، مرا خوشنود کرده و هرکس آنها را خشمگین کند، من را خشمگین کرده است».
وی یادآور شد: شهدای ما در هشت سال دوران دفاع مقدس به فرمان حضرت امام (ره) در مقابل دنیای استعمار و استکبار جنگیدند و از ناموس، عزت و شرف این کشور دفاع کردند.
آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه‌ها به مسئله انتخابات اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از عموم مردم و نامزدها که این افتخار را آفریدند، گفت: حضور ۶۴ درصدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات افتخاری برای کشور است.
خطیب نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم، نامزدهای انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات، اظهار کرد: همه امروز برنده انتخابات بوده و در خلق این حماسه سهیم و دخیل هستند.
وی انتخابات را یک مسئله شرعی دانست که انجام گرفت و تاکید کرد: این انتخابات برای مجد، عظمت و شکوه انقلاب در برابر دسیسه‌های دشمنان انجام گرفت.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه انتخابات مسئله بزرگی بود که در استان اتفاق افتاد و همه در این زمینه ماجور هستند، ادامه داد: کسی که حائز اکثریت آرا شده، نماینده همه مردم است و باید منافع ملت، کشور، اسلام و مسلمین را در نظر بگیرد.
امام جمعه یاسوج ورود به مسائل جزئی، عزل و نصب‌ها را خطری برای نماینده مجلس دانست و تاکید کرد: این کار باعث می‌شود که توجه به مسائل زیرساختی، قانون گذاری و ریل گذاری قانون به فراموشی سپرده شود.
وی ضمن تاکید بر اینکه کار نماینده مجلس نظارت بر دستگاه‌ها، حسن اجرا، قانون گذاری و رفع گره‌های قانونی است، اظهار کرد: وقت نماینده مجلس ارزشمند بوده و نباید وارد کارهای جزئی شود.
آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه مدیران کل باید درست عمل کنند، خاطرنشان کرد: دولت را نباید در زمینه کارهای عمرانی و اجرایی شرطی کنیم که این کاری خطرناک است.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه مردم نیز باید مطالبه کلی داشته باشند، گفت: با توجه به رتبه نخست مشارکت مردم استان در انتخابات، انتظار می‌رود مسئولان توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند.
انتهای پیام/
  • نویسنده : مالک آهنگ