اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به کهگیلویه و بویراحمد
اختصاص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به کهگیلویه و بویراحمد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ برای امسال در ۳ ماه آینده ۲۱۰۰ میلیارد تومان در بخش اول و یک هزار و ۳۶ میلیارد تومان نیز در بخش دوم اختصاص داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه اقتصادی گچساران اظهار کرد: باید در کارگروه رفع موانع تولید و کارگروه مشترک مسائل اقتصادی دیده شود.

وی با اشاره به طرح منظومه روستایی بیان کرد:اجرای طرح منظومه روستایی در گچساران کار منطقی و بسیار خوبی است و می‌تواند در این طرح رویکرد مسائل اقتصادی با روستا را به خوبی اجرا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراح بویراحمد تصریح کرد: مشکل نبود یک ساختمان در شأن بازار گچساران برای اتاق اصناف این شهرستان با تدابیر لازم هرچه زودتر برطرف شود.

عسکری عنوان کرد: رویکردی در گذشته در کل کشور وجود دارد که اعتبارات صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود، در حال حاضر نیز شرایط اجتماعی تغییر کرده و نیاز مردم اشتغال می‌باشد.

وی گفت: وقت و منابع ما به یک سمتی هدایت می‌شود در صورتی که مشکل ما در سمت یا نقطه دیگر است برای همین اشتغال را نمی‌توان مدیریت کرد ، در حال حاضر صندوق کارآفرینی امید و برخی از بانک‌ها پای کار هستند که این خود یک فرصت مناسب برای کم کردن معضل بیکاری می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:راه‌اندازی پتروشیمی گچساران گردش خوب مالی را برای شهرستان رقم خواهد زد و این یک فرصت و ظرفیت خوب برای گچشاران خواهد بود.

 عسکری بیان کرد: مدیران هر ظرفیتی دارند باید با هماهنگی فرماندار در صندوق کارآفرینی امید گذاشته شود تا بتوانیم معضل اشتغال را حل کرده و گلوگاه خود را در این خصوص تقویت کنیم.

 وی افزود: باید شرایط زیرساخت را در منطقه ویژه اقتصادی برای حضور سرمایه‌گذار فراهم کرد ما پیگیر اجرایی مصوبات سفر ریاست جمهوری در خصوص منطقه ویژه اقتصادی گچساران هستیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویداحمد اظهار کرد: در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ امسال در ۳ ماه آینده ۲۱۰۰ میلیارد تومان در بخش اول و یک هزار و ۳۶ میلیارد تومان نیز در بخش دوم تزریق می‌شود.

 عسکری بیان کرد: اعتبارات عنوان شده به کمک ۵۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ که بخشی از آن در نظر گرفته شده و بخش دیگر نیز در نظر گرفته خواهد شد، آمده و تحول خوبی را ایجاد خواهد کرد.

 وی افزود: همه ما در مقابل معیشت مردم مسئول هستیم باید در کنار هم قرار گرفته تا بتوانیم گلوگاه سخت معیشتی را رد کرده، دو سال آینده کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند از بسیاری از این گلوگاه‌ها عبور کند.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ