اتهام زنی رئیس شورای اروپا به روسیه در بدو ورود به کی‌یف
اتهام زنی رئیس شورای اروپا به روسیه در بدو ورود به کی‌یف
خبر دیشموک ,دیشموک, شهر دیشموک, بخش دیشموک, پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک, پایگاه خبری خبر دیشموک,اخبار دیشموک,

به گزارش خبر دیشموک،   «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا که امروز چهارشنبه به اوکراین سفر کرده است در بدو ورود به کی‌یف، ادعای سایر مقامات غربی درباره جنایت جنگی روسیه در اوکراین را تکرار کرد و گفت: «تاریخ جنایات جنگی روسیه در اوکراین را فراموش نخواهد کرد».

 رئیس شورای اروپا صبح امروز همچنین در صفحه توییتر خود عکسی منتشر کرد و با مخاطب قرار دادن «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نوشت: «امروز در کی‌یف. در قلب یک اروپای آزاد و دموکراتیک».

درحالیکه مقامات اروپایی و آمریکایی به صورت هماهنگ ارتش روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی در برخی مناطق اوکراین متهم کرده‌اند، مقامات روسیه آن را رد کرده و چنین اتهاماتی را ساخته و پرداخته تندروهای اوکراینی می‌دانند.

سفر این مقام ارشد اتحادیه اروپا در شرایطی انجام شد که چندی قبل «اورسلا فن درلین» رئیس کمیسیون اروپا به همراه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کی‌یف رفته بودند. همچنین بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس هم برای نشان دادن حمایت کشورهای غربی از اوکراین، به کی‌یف رفت و به همراه ولودیمیر زلنسکی در خیابانهای پایتخت قدم زده بود.

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا به دنبال آغاز بحران اوکراین، مواضع تندی علیه روسیه اتخاذ کردند. تحریم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و دیگر مقامات و بانک‌ها و نهادهای مالی این کشور، اعضای خانواده آنها، توقیف دارایی‌های روس‌ها و ارائه کمک‌های تسلیحاتی و مالی به اوکراین از جمله اقدامات اروپایی‌ها بوده است.

همچنین چراغ سبز به اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا و پر کردن اولین فرم مربوط به پرسشهای اتحادیه اروپا که اولین گان در این فرایند محسوب میشود از دیگر اقدامات کشورهای اروپایی بوده است.

انتهای پیام/م