آنچه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
آنچه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان کهگیلویه و بویراحمد گذشت؟
خطیب جمعه شهر یاسوج: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موجب کاهش جرائم و افزایش ‏احساس امنیت در جامعه شد.

به گزارش خبر دیشموک،  آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا گفت: هر کس خدای خود را فراموش کرد خویشتن را فراموش کرده است، مراقب باشید آتش جهنم در پیش است، افرادی که فرمان خدا را فراموش می‌کنند فاسق هستند.

وی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم رهبری در دیداری که با مسئولان نظام داشتند توصیه به تقوا و حرکت درست، طلب مغفرت از درگاه خداوند داشتند.
امام جمعه شهر یاسوج ببا بیان اینکه استغفار به درگاه خداوند در یک جامعه اگر وجود داسته باشد مشکلات آن جامعه حل می‌شود، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی استغفار کلی بود یعنی برگشت به سمت خداوند یعنی دوران خفت و ظلمت تمام شد، امروز کشور جمهوری اسلامی به یک کشور الگو تبدیل شده است، به گونه ای که رئیس جمهور روسیه گفت امروز ایران الگوی ماست.
حسینی ادامه داد: مردم به طاغوت که مسیر شرک و کفر بود پشت کردند و به سوی جمهوری اسلامی آمدند، روز به روز دشمنان این ملت ذلیل‌تر و خار‌تر می‌شوند.
امام جمعه یاسوج با اشاره به جمله رهبر انقلاب که فرمودند ” احساس یأس سم خطرناکی است در مسئولان اگر بوجود بیاید “، بیان کرد: ما بن بست نداریم، انقلاب اسلامی ظرفیت‌های بسیاری دارد و در بحث تحریم اقتصادی هیچ بن بستی نداریم؛ امریکا به آن همه قدرتش گفت ما می‌خواهیم کاری کنیم که جمهوری اسلامی از هم بپاشد، اما دیدید خود امریکایی‌ها گفتنند ما شکست خورده ایم.
وی افزود: مشکلات و موانعی در جامعه داربم که باید آنها را برطرف کنیم، نا امید کردن مردم از انقلاب جفا است.
امام جمعه یاسوج ادامه داد: ما آب، خاک و گاز داریم که باید این‌ها مدیریت شود و اگر مدیریت‌ها درست شکل بگیرد وضعیت خوب خواهد شد. برابر آمار جهانی ما چند برابر استاندارد‌های جهانی سوخت مصرف می کنیم و اگر مصرف را مدیریت کنیم جلوی این هدر رفت‌ها گرفته می‌شود.
خطیب جمعه شهر یاسوج عنوان کرد: خام فروشی در کشور ما یک مشکل است زیرا سایر کشور‌ها همین مواد خام ما را می‌برند و فرآوری می کنند و آن را به خود ما چند برابر می‌فروشند.
وی به مساله فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ مهمترین عالم رشد و پیشرفت یک ملت است.
امام جمعه یاسوج به موضوع خودرو نیز اشاره کرد و گفت: وقتی مسائل شبیه به این پیش می‌آید و بازار حسایست دارد به ان‌ها دست نزنیم، باید برای این موصوع خردمندانه فکر کنیم، وقتی قیمت خودرو بالا می‌رود بر روی دیگر اجناس تاثیر می‌گذارد، هر چه هست باید دقت کنیم باعث تورم مجدد در بازار نشویم.
آیت الله حسینی در بخش پایانی خطبه‌های نمازجمعه با قدردانی از عوامل اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی بیان کرد: با اجرای این طرح اقدامات بسیار خوبی انجام و برخورد‌های خوبی با اراذل و اوباش شده است  و از متولیان طرح امنیت اجتماعی تشکر می‌کنیم و امیداوریم این طرح‌ها همچنان ادامه داشته باشد.
***********************************
امام جمعه دهدشت
جمهوری اسلامی مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن کوتاه نخواهد آمد
امام جمعه دهدشت گفت: دشمن بداند جمهوری اسلامی عزم خود را جزم کرده و بنای کوتاه آمدن در مقابل زیاده‌خواهی دشمن را نداشت و ندارد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در نماز جمعه عبادی سیاسی دهدست، ماه رمضان را فرصت مناسب برای تقرب انسان‌ها به خدای رحمن عنوان و اظهار کرد: از این فرصت الهی نهایت تلاش را ببریم.
وی از داشتن حُسن خُلق و رعایت انصاف به عنوان دو مسئله مهم در تحکیم خانواده‌ها نام برد و تصریح کرد: حسن خلق فقط زبانی نیست بلکه با رفتار مهربانانه و گشاده‌رویی همراه است.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه انسان‌های با تقوا اهل انصاف هستند گفت: در کلام نسبت به خانواده انصاف داشته باشیم، نباید صرفا عیوب دیده شود، محاسن فراوان در خوشی های و ناخوشی ها را ببینیم.
وی یکی دیگر از راههای تحکیم خانواده را تواضع و فروتنی عنوان و بیان کرد: کسی از تواضع ضرر نمی‌بیند و باعث جلب محبت می‌شود. زندگی‌های موفق مرهون تواضع هستند.
امام جمعه دهدشت در خطبه دوم دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان ارشد کشور را یادآور شد و با توجه به سخنان معظم‌له گفت: سخنان رهبری باید به عنوان یک نقشه راه برای همه مردم و مسئولان در اولویت قرار گیرد.
وی مسئله رشد اقتصادی بدون نفت را از نکات مورد نظر رهبر معظم انقلاب عنوان و تصریح کرد: ۲۵ سال است که این مسئله بیان می شود اگر دولت‌ها به آن توجه میکردند اینهمه مشکلات نداشتیم.
وحدانی‌فر با بیان اینکه برخی مسائل و اعداد و ارقام مجازی دروغ و تحریف هستند افزود: مشکل اقتصاد کشور باید بنیانی و بنیادی مورد توجه قرار گیرند، با اعداد و ارقام گره مشکلات حل نمی‌شود.
وی مسئله “نقد” را یادآور شد و بیان کرد: نقدها باید منصفانه و بدون بدبینی باشند که موجب تضعیف امید در مردم نشود.
امام جمعه دهدشت از دیگر نکات سخنان مهم رهبر انقلاب مقاومت تیم مذاکره کننده مقابل زورگویی‌های طرف مقابل را یادآور شد و اظهار کرد: اگر آمریکا اینگونه پیش رود احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات وجود دارد که در نتیجه آمریکا مسئولیت توقف مذاکرات است و در بن بست مذاکرات گیر کرده و باید پاسخ جامعه جهانی را بدهد.
امام جمعه دهدشت گفت: اگر مذاکرات به نتیجه رسید باید منویات مقام معظم رهبری و توقعات مردم مورد توجه قرار گیرند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: دشمن بداند جمهوری اسلامی عزم خود را جزم کرده و بنای کوتاه آمدن در مقابل زیاده‌خواهی دشمن را نداشت و ندارد.
وی در توصیه‌ای به آل سعود گفت: به دامن اسلام برگردید، قرار بود دو هفته‌ای جنگ را جمع کنید اما به هشت سال رسید، مردم مظلوم یمن تحت فشار هستند هشت سال موفق نشدید و نمی‌شوید. به دامن اسلام برگردید و برادران مسلمان خود را نکشید.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: به رژیم غاصب صهیونیستی می‌گوییم این‌هایی که این روزها حمایت تسلیحاتی و مختلف انجام میدهند، ما برای ریختن خون هیچ مسلمانی سکوت نمیکنیم و برای سخنان ۲۵ ساله رهبری برنامه ریزی کردیم و نمی‌گذاریم به ۲۵سال برسد، توصیه میکنیم دست از شرارت بردارید و مناطق اشغالی را به مردم برگردانید.
وی در ادامه سخنان خود با یادآوری شب‌های قدر گفت: این شب‌ها را قدر بدانیم و از این فضای معنوی و برکات شب‌های قدر استفاده کنیم.
امام جمعه دهدشت با توجه به ولادت امام حسن مجتبی(ع)، خواستار اجرای رزمایش‌های مومنانه از مساجد و گروهای جهادی برای نیازمندان شد.
وی با توجه به مسئله گرانی گفت: اختلاف قیمت‌ها با شهرستان‌های همجوار نشان از خلاف تقوا و انصاف است، بازاریان در معاملات خود انصاف را رعایت کنند.
وحدانی‌فر امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات عنوان و خواستار این فریضه از مردم و مسئولان شد و بیان کرد: با کسانیکه علنا روزه‌خواری میکنند با اشد مجازات برخورد شود.
وی تیراندازی های شبانه در سطح شهر را مایه تاسف خواند و گفت: چه معنایی دارد هر کسی یک اسلحه با خود در ماشین حمل میکند، استفاده از سلاح در مراسمات عزا و عروسی به دوران جاهلیت برمیگردد، مسئولان با چنین افرادی برخورد کنند.
انتهای پیام
***********************************
حجت الاسلام سید نوراله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: از همان اولین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی بود که زمزمه انحلال ارتش به گوش رسید.
وی افزود: امام خمینی مانند همیشه با بصیرت الهی خود این توطئه را در اولین روز‌های شکل گیری خود ناکام گذارد.
افشار بیان نمود: ایشان در پیامی که در آن روز‌ها فرستاد، ارتش را «ارتش اسلامی» خواند. نگاه امام خمینی به فرزندانی بود که بدنه ارتش را تشکیل می‌دادند و به افسران و کادر میانی این نیرو که از میان مردم و از خانواده‌های اصیل برخاسته بودند.
وی افزود: ایشان بانگاه به گذشته سربازانی را می‌دید که به فرمان وی پادگان‌ها را خالی کردند و درمیدان‌ها به روی مردم آتش نگشودند.
خطیب جمعه چرام اظهار داشت: ارتش، فدایی ملت شد اعتماد الهی امام جواب داد و ارتش بسیار خوب پاسخ اعتماد امام و استقبال ملت را داد. بدین جهت اولین شهیدان ملت در روز‌های اول پیروزی انقلاب، ارتشی مبارز و آزاده؛ سپهبد قرنی شد که ایستادگی او در جلوی توطئه‌های ضد انقلاب تجزیه طلب و معاند در کردستان، داغ بزرگی بر دل آن‌ها نهاد.
وی افزود: یکی از ابعاد مظلومیت‌های ارتش جمهوری اسلامی، مظلومیت شهدای شاخص ارتش است. ما چقدر سرلشکر ایرج رستمی یار همراه شهید چمران را می‌شناسیم؟! شهیدی که چمران برایش نوشت: “هر وقت به تو فکر می‌کنم از شدت شوق قلبم می‌لرزد و اشک به چشمانم حلقه می‌زند. “
افشار گفت: بزرگان شهیدی، چون سرلشکر فلاحی، جواد فکوری، منصورستاری، مصطفی اردستانی، علیرضا یاسینی، عباس بابایی، حسن اقارب پرست، محمدنوژه، حسن منفردنیاکی، آبشناسان، و سیدالشهدای ارتش؛ علی صیادشیرازی مانند صد‌ها افسر گمنام دیگر برتارک این نیروی الهی می‌درخشد.
خطیب جمعه چرام بیان نمود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه‌ای الهی از خون پاک حدود ۵۰ هزار شهید، و ده‏ها هزار جانباز و آزاده هم اکنون با سه نیروی زمینی و هوایی و دریایی و نیز نیرویی که زاده انقلاب اسلامی است (نیروی پدافند هوایی) اکنون سرشار از انگیزه و ایمان است با ساختاری ولایی، انقلابی، مردمی، بومی در خدمت انقلاب اسلامی و نظام و مردم است. این کلمه طیبه الهی هم اکنون تبدیل به قدرتمندترین ارتش منطقه شده است.
افشار اظهار داشت: سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۸ دیدار رمضانیه رهبر حکیم انقلاب اسلامی با کارگزاران نظام اسلامی هرساله برگزار شده است. پس از دوسال وقفه کرونایی این سی و یکمین دیدار رهبر انقلاب با بخشی از مدیران ارشد نظام بود که به شکل محدودتر برگزار شد.
وی افزود: ایشان برای کارگزاران نظام ۲۰توصیه و سفارش داشتند که هم راهبردی و هم کاربردی، هم شخصی و هم مدیریتی، هم معرفتی و هم مهارتی بود.
***********************************
مردم در خصوص واکسیناسیون کودکان با کادر درمان همکاری کنند
حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت: جامعه اهل تقوا خوبی‌ها را برجسته و بدی‌ها را تذکر می‌دهند.
خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به ضرورت توجه بنیادعلوی، بنیاد برکت، صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در خصوص نظارت بر وام‌های اعطایی گفت: نظارت دستگاه‌ها بر حسن اجرای وام‌ها ضروری است تا تسهیلات در جای خود به کار گرفته شود.
وی با اشاره به فعالیت جهادی پرسنل درمان در سراسر استان در زمان شیوع کرونا افزود: مردم بایستی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان در برابر بیماری کرونا با کادر درمان همکاری کنند.
راوند ادامه داد: بهداشت و درمان بایستی جهادی عمل کرده که انتظار هست مدیر بهداشت و درمان کهگیلویه به بخش دیشموک توجه کند و نگاه جهادی به این بخش با وسعت زیاد داشته باشد تا بهداشت و درمان در دیشموک سر و سامان داده شود.
امام جمعه دیشموک با اشاره به برجام و رویکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: رویکرد مذاکره کننده تیم جدید هسته‌ای تاکنون مورد تأیید رهبری بوده است که در مسئله برجام دشمنان بر عهدی کردند.
وی افزود: در تحریم‌ها ظرفیت‌های خوبی به دست آورده که دشمنان از تحریم‌ها پشیمان شدند.
راوند با اشاره به انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی ادامه داد: انتشار این لیست نیازمند گام‌های بعدی است که جزئیات را برای مردم در خصوص بهره، بازپرداخت و نحوه استفاده شرح داده شود.
وی افزود: حلم و بردباری سبب دور شدن از بداخلاقی‌ها و آسیب‌ها می‌شود که خانواده با رفتار مناسب با اعضای خانواده باعث پیشرفت خانواده‌ها می‌شود.
راوند با اشاره به نزدیکی شب‌های قدر ادامه داد: درک شب قدر، دعا نماز و مناجات در آن سبب تعیین مقدرات یکساله ما به دست امام زمان (عج) می‌شود.
***********************************
ضرورت توجه به اماکن دینی و مذهبی در بخش پاتاوه
امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به سفر حجت الاسلام نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به بخش پاتاوه گفت: با توجه به این که این مکان‌های دینی ،مذهبی و عبادی زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اداره می شوند از مدیرکل اوقاف استان خواست در گزینش و انتخاب هیئت امنای این اماکن تجدید نظر شود.
حجت الاسلام سیادت افزود: امکانات سرمایشی، گرمایشی و سایر تجهیزات اماکن مذهبی به عهده هیئت امناء است و تقاضامندیم که مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه بر عملکرد هیات امنای این اماکن نیز نظارت داشته باشند.
وی در خصوص نواقصات ومشکلات موجود در امام زاده‌های بخش پاتاوه نیز اظهار داشت: در این بخش چندین امام زاده واجب التعظیم از جمله امام زاده بابا حاجی علیه السلام و امام زاده محمود طیار (ع) واقع شده است و با توجه به اینکه گردشگر پذیر هم هستند ولی از جاده دسترسی مطلوبی برخوردار نیستند.
***********************************
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با تبریک به روزه اولی‌ها پسران و دخترانی که امسال برای اولین بار بعد از رسیدن به سن تکلیف به فریضه الهی عمل کردند، گفت:رسیدن به سن تکلیف و احساس تعهد در عمل به ارزش‌های اسلامی و واجبات دینی با کمک والدین در مسیر تقوی قرار می‌گیرند.
امام جمعه لنده افزود: میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام، در دل مهمانی خدا ماه بندگی الهی قرار داریم.
محمودی اصل با اشاره به مظلومیت ویژه امام حسن مجتبی علیه السلام که معروف است به تنهاترین سردار گفت:دشمنان امام حسن مجتبی علیه السلام برای خانه نشینی آن امام همام شیطنت‌های زیادی با وعده‌ی پول و ثروت، نفوذ در سپاه امام علیه السلام و با نقشه‌های فراوانی که به کار بستند حضرت مطمئن شد که دیگر در این سمت نمی‌تواندکاری کند و ناچار به خانه نشینی کرد و با حضرت دوبار سرمایه و دارایی خود را به فقرا و مساکین بخشید به همین جهت کریم آل طاهامعروف شد.
وی در مورد دیدار رمضانی مقام معظم رهبری با سفارشات۲۰ گانه به مسولان گفت:بسته‌های کامل توصیه‌های رهبر انقلاب به مسولان در ابعاد راهبردی، اخلاقی، معرفتی و مدیریتی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و عرصه‌های داخلی و خارجی خطاب به مسولان متذکر شد، در بعد معرفتی و اخلاقی در ماه مبارک رمضان تاکید شد بر موضوع محوری داشتن نیت صادق در خدمت، مسولان باید با نیت صادق به مردم کمک کنند و موضوع استغفار چه در حوزه شخصی مسئولان چه در حوزه کاری برآورد کنند.
***********************************
ارتش بازوی توانمند جمهوری اسلامی ایران است
امام جمعه سرفاریاب در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت و توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و پرهیزگاری، با بیان حکمت ۳۲۴ از نهج البلاغه که می‌فرمایند: از نافرمانی خدا در خلوت‌ها بپرهیزید، زیرا همان خداوند شاهد بر اعمال هست و یادآوری می‌کند و انسان را محاکمه می‌کند؛ در خطبه اول به تشریح معنای قلب و قساوت قلب پرداخت.
حجت الاسلام زارعی پور در بخش دیگری از سخنان خود قساوت قلب را نوعی بیماری و انحراف عنوان کرد که بر دل انسان عارض می‌شود و در آن حال حق را نمی‌پذیرد و خاشع و تسلیم حق که حقیقت ایمان است، نمی‌گردد.
وی در خطبه دوم به ۱۵ رمضان و سالروز ولادت امام حسن (ع) اشاره کرد و حلم و بردباری، مهمان نوازی و سفره داری، بخشندگی و سخاوت و شجاعت را از بارزترین صفات آن حضرت بیان کرد.

خطیب جمعه سرفاریاب با بیان اینکه ارتش از بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی ایران است افزود: روز ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی است و این روز را به همه ارتشی های وفادار تبریک می گوییم.

***********************************

نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی به امامت حجت الاسلام اسماعیل صلواتی برگزار شد.

وی گفت: نماز جمعه این هفته به یاد شهید خداکرم اوژن از روستای گوراب برگزار شود شهیدی که علاقه مند به مسائل اسلامی احکام دین و نماز و روزه بود به شبانی مشغول بود اما برای دفاع از انقلاب اسلام و مکتب قرآن دوره‌های آموزشی نظامی را گذراند در چندین مرحله در عملیات‌های مختلف شرکت کرد این شهید اهل آزار و اذیت دیگران نبود و به دیگران هم وصیت کرد که همدیگر را با زبان اذیت نکنید و مسخره نکنید شهیدی که اهل محاسبه نفس بود و دفاع مقدس را به حادثه کربلا تشبیه می کند می‌گوید برای یاری امام زمان خویش به جبهه عازم می شوم.
وی گفت: یکی از مطالبات رهبر حکیم عالیقدر انقلاب در دیدار رمضانی با مسئولان انقلاب این بود که دولت و مجلس در وظایف همدیگر دخالت نکنند مجلس و دولت هم وظایف مشخصی دارند در قانون، این خطوط فاصله را حفظ کنید. مردم از نمایندگان مجلس و وزیران و مدیران نظام اسلامی التزام عملی به فرامین و رهنمودهای رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب را دارند و کسانی که التزام عملی به گفتمان ولایت ندارند حقیقتاً صلاحیت و لیاقت مسئولیت از مردم را در نظام ولایی و دینی ندارند.
صلواتی افزود: سیاست های کلی تامین اجتماعی از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب ابلاغ شدند که در واقع یک گام بلند در راه تحقق عدالت اجتماعی است دولت و مجلس آستین همت بالا بزنند این سیاست‌ها را عملی کنند و نگذارند سرنوشت سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی برای سیاست های کلی تامین اجتماعی تکرار شوند.
وی گفت: از جمله سیره و ویژگی های اخلاقی امام حسن مجتبی علیه السلام بخشندگی و انفاق صبر و حلم و بردباری و تواضع و فروتنی می‌باشد. از جمله مشکلات امام حسن علیه السلام در زمان حکومت اندک زمانشان، عوامل جنگ صفین از جمله معاویه و جنگ نهروان و جنگ جمل که در زمان امام حسن علیه السلام حضور داشتند معاویه داعیه‌دار خلافت مسلمین بود مردم در زمان امام حسن فاقد روحیه جهادی بودند و منفعت طلب بودند و زیر پرچمی حاضر می شدند که منفعت برای آنان داشته باشد و حضور در زیر پرچم امام حسن علیه السلام را بی فایده می دیدند و می گفتند الان زمان تقابل با معاویه نیست.
این خطیب جمعه گفت: حقیقتاً دوران امام حسن علیه السلام یکی از دشوارترین دوران ائمه علیهم السلام است شرایط سیاسی بسیار سختی بود اوج نفاق و ریاکاری و تزویر در جامعه حاکم بود مردم می دیدند هم امام حسن نماز جمعه برگزار می کند هم معاویه ،هم امام حسن نماز اقامه می کند هم معاویه، هم امام حسن به حج میرود و هم معاویه، و معاویه ظواهر اسلام را اجرا می‌کرد. مردم در شام آشنایی با اسلام ناب محمدی نداشتند اسلام معاویه را می‌دیدند.
وی گفت:  راهی که امام حسن برای صلح با معاویه انتخاب کرد بهترین راه برای حفظ اسلام و تشیع بود اگر این اقدام امام حسن ع نبود شهادت امام حسین ع این همه آثار و برکات برای عالم نداشت ما آنچه از تشیع داریم مرهون رفتار حکیمانه و مدبرانه امام حسن علیه السلام هستیم امام حسن علیه السلام شرایط را برای شناخت بنی امیه فراهم کرد تا چهره بنی امیه افشاء شود. مردم از حقایق محروم بودند تبلیغات دشمن و پول و تحریف حقایق فضایی را به وجود آورد که اگر امام حسن صلح نمی کرد هیچ اثری از اسلام و تشیع باقی نمی ماند.
وی ادامه داد: آگاهانه انتخاب کردن و تکلیف را فهمیدن و ایستادگی کردن کار امام حسن مجتبی بود و با کار سازماندهی و کار تشکیلاتی شیعه را قوی نمودند و اقدامات امام حسن باعث بیداری امت اسلام بعد از شهادت امام حسین ع شد. امام حسن جنگ نظامی را متوقف کرد تا جنگ سیاسی و جنگ فرهنگی و جنگ تبلیغاتی را با معاویه شروع کند و نتیجه آن شهادتی برای امام حسین بود که اسلام و تشیع را تا قیامت حفظ کرد.بزرگترین آفت جامعه امام حسن ع ضعف تحلیل مسائل سیاسی و ضعف شناخت و بی بصیرتی مردم بود.نبود غیرت دینی در جامعه باعث صلح امام حسن ع با معاویه شد امام حسن به دلیل خیانت خاص و ناآگاهی جامعه و برای حفظ جان شیعیان و حفظ اسلام مجبور به صلح با معاویه شد و لذا یک صلح تحمیلی بود.
صلواتی تصریح کرد: امروز هم برخی با تحریف حقایق و واقعیت های کشور و مردم و نظام و انقلاب شرایط جامعه ما را مثل زمان امام حسن ع ترسیم می کنند در حالی که شرایط جامعه ما و کشور و انقلاب ما مثل شرایط مسلمانان در بدر و خیبر است ما امروز باید از افکار عمومی جامعه مراقبت و مواظبت کنیم جامعه امروز ما نیازمند امید است دشمن می خواهد امید به آینده را از مردم بگیرد.
وی گفت: رژیم خبیث و جنایتکار صهیونیستی درصدد بود با اجرای راهبرد هزاران ضربه چاقو در ایران ناامنی ایجاد کند اما اکنون در داخل اراضی اشغالی و در قلب تل‌آویو و امنیتی ترین مناطق خود دچار مخمصه شده است شیشه عمر صهیونیست‌ها در حال شکستن است و روز به روز شاهد فراهم شدن مقدمات زوال این رژیم هستیم.
وی افزود: آمریکا و عربستان به دنبال تجزیه یمن هستند می‌خواهند یمن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کنند از راه نظامی به اهدافشان نرسیدند با روی آوردن به یک نمایش مضحک برای فریب افکار عمومی برکناری منصور هادی را انجام دادند و فردی را که وابسته به آمریکاست به عنوان رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری انتخاب کردند و با طرح مذاکرات و دنبال تجزیه یمن هستند در حقیقت شکست سیاستهای ائتلاف عربی غربی و عبری برای همگان عیان است. به لطف خدای متعال و مجاهدت و بصیرت ملت مظلوم یمن خواب های آشفته آمریکا و سعودی ها تعبیر نخواهد شد.
صلواتی گفت: این روزها گرانی و مشکلات معیشتی و افزایش بی رویه قیمت ها و ضعف نظارت ها از مصائب مردم است مردم در رنج و سختی هستند یک عده ای از وضعیت رها شده بازار سوء استفاده می کنند قیمت ها را افزایش می دهند نه از خدا می ترسند و نه از پیامبر و امام عصر حیا می کنند و نه از مردم شرم می کنند و خون مردم را می مکند مردم انتظار دارند این روزها نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وظیفه نظارتی خودشان عمل کنند علت این گرانی اختصاصی و افزایش بی رویه قیمتها خصوصادر استان ما چیست؟ دستگاه‌های نظارتی کجا هستند؟
وی گفت: آقایان نماینده و نهادهای متولی بازار مثل صنعت معدن تجارت و جهاد کشاورزی اداره اصناف و اداره تعزیرات بشنوید و بدانید ناله و فریاد مردم بلند است اقشار ضعیف و کم‌درآمد در زیر بار ضعف نظارت ها و افزایش قیمت ها و گرانی های بی رویه کمرشان خمیده می شود آقایان به فریاد مردم برسید. از مدیران جهادی و دلسوز استفاده کنید و با واگذاری مسئولیت ها و میدان دادن به جوانان مومن و حزب اللهی و جهادی و متخصص از آلام و دردها و رنج های مردم بکاهید.
صلواتی یادآور شد: یکی از نیازمندی های چاروسا که زمینه اشتغال آفرینی و فرزندان این دیار را فراهم می‌کند ایجاد مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که منطقه چاروسا از این مرکز محروم است مسئولان زمینه ایجاد مرکز فنی حرفه‌ای را در چاروسا فراهم کنند.

انتهای پیام/

***********************************

حجت الاسلام رحم الله خواجه پور امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با موضوع شاکیان روز قیامت ایراد سخن کرد و گفت: در کتاب وسائل الشیعه از پیامبر گرامی اسلام روایت شده است که در روز قیامت سه گروه شکایت به پیشگاه خداوند متعال می آورند: قرآن، مسجد و عترت.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام در روز قیامت امت را شکایت می‌کند، کدام امت؟ آن امتی که قرآن را محجور و رها کردند و مسجد می گوید مرا تعطیل کردند و حقم را ضایع کردند، مسجد شکایت می‌کند که همسایگان در مسجد حضور پیدا نکردند و نماز خود را نمی خواندند و خداوند متعال در جواب شکایت مسجد فرمود: به عزت و جلال خودم که من ابداً نماز آنها را قبول نمی‌کنم و عدالت آنها را در بین مردم ظاهر نمی سازم رحمت من شامل حال آنها نمی شود و در بهشت با من همنشین نخواهند بود و عترت می‌گویند ما را کشتند و دور کردند و فراری دادند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مارگون گفت: این کتاب آسمانی در واقع یک کتاب زندگی برای سعادتمندی انسانها بر پیامبر گرامی اسلام نازل شده است که باید از این کتاب الهی در جهت پیشرفت زندگی ،بخوبی استفاده کنیم .
امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام گفت: حضرت آقا تمام مسائل کشور را به طور قطعی قابل حل دانستند و با تبیین ابعاد شعار سال تاکید کردند که قدرت جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن در بخش‌های مختلف باید ایران را به الگوی جذاب برای ملت‌ها تبدیل کند و ناامید کردن مردم جفا به مردم انقلاب است.
خطیب نماز جمعه با اشاره به طراحی دشمن گفت: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری جهاد تبیین است چرا که جهاد تبیین ریشه در اسلام دارد و بهترین راه برای مبارزه کردن با هجمه های دشمن می باشد.
ایشان با اشاره به مشکلات و مسائل کشور فرمودند: رهبر فرزانه انقلاب مصمم هستند بر اینکه مسائل و مشکلات کشور را با برنامه ریزی دقیق می توان حل و فصل کرد و مردمی بودن را مهم اما مردمی ماندن را مهمتر دانستند و مسئولان باید این ویژگی را داشته باشند و در بین مردم قرار بگیرند تا از نزدیک شاهد مشکلات آنها باشند و مشکلات آنها را از نزدیک مورد بررسی و حل نمایند .
حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به فرمایشات رهبری به گشایش ارزی گفت: یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری این است که مراقب باشیم اگر احتمالاً گشایشی ایجاد شد درآمدها را صرف واردات بی‌رویه نکنیم بلکه به مسائل زیربنایی از جمله حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و شرکت‌های دانش‌بنیان نوسازی صنایع راه های ارتباطی با کشورهای همسایه و حل مشکل آب اختصاص یابد که خوشبختانه دولت در زمینه آب کارهای خوبی آغاز کرد اما حل این مشکل به پول نیاز دارد .
وی خاطرنشان کرد: مسئولان در برنامه‌ ریزی های کاری خود معطل مذاکرات هسته‌ای نشوند و اقدام به حل مشکلات کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به برجام گفت: در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های آمریکا تیم مذاکره کننده خیلی مقاومت کرد و طرف مقابل که بدعهدی کرد و از برجام خارج شد الان احساس درماندگی و بن‌بستی می‌کند اما نظام اسلامی که با اتکای به مردم از مشکلات زیادی عبور کرد از این مرحله هم عبور خواهد کرد دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند و آنچه مورد توجه است مسئله هسته‌ای است.
ایشان با اشاره به آتش بس اخیر در یمن افزود: سعودی ها چرا جنگی را که احتمال پیروزی در آن را ندارند ادامه می دهند باید برای خارج شدن از این موضوع چاره‌ای بیاندیشند چرا که در مقابل مردم مسلمان یمن قطعاً شکست می‌خوردند .
خواجه پور در نکته دوم با اشاره به شبهای قدر و ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام توسط ابن ملجم مرادی گفت: شب قدر مهم‌ترین شب در فرهنگ اسلامی است، شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یکساله انسان‌هاست شب قدر شب آمرزش گناهان است و در این ماه مبارک رمضان به ویژه در شب قدر به شب‌زنده‌داری و خواندن قرآن و دعا و دیگر اعمال این شب تاکید شده است و لذا نباید فرصت ها را از دست بدهیم و تا روز قیامت از ما سوال خواهند کرد که عمرت را در چه راهی استفاده کردی و تا به حال کسانی که واجبات خدا را ترک و به محرمات الهی دم زدند و تا به حال کسانی که در این ماه روزه خواری کردند و نسبت به این ماه و برکات این ماه محروم ماندند.
 خواجه پور گفت: روزه داران در عید سعید فطر پاداش می گیرند و روزه خواران به حکومت الهی گرفتار می شوند.
وی در نکته سوم مسئله زکات پرداخت و گفت: به جهت ضرورت این امر خداوند متعال واژه زکات را چندین بار در کنار نماز که مهمترین واجب است آورده است.
خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون افزود زمانی نماز مورد قبول درگاه الهی قرار می گیرد که بر چیزهایی که زکات بر آنها واجب است و به حد نصاب رسیده است زکات را پرداخت کرده باشیم.
وی گفت: هر چیزی زکاتی دارد زکات علم نشر آن است وزکات بدن جهاد و روزه گرفتن است و قدرت انصاف و زکات مال نه چیزی است که وقتی به حد نصاب رسیده است باید پرداخت گردد.
خواجه پور در نکته‌ی پایانی ضمن تقدیر از حضور مردم شهرستان مارگون در جهت پیشبرد برنامه های فرهنگی، ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام را تبریک و افزود: امام حسن مجتبی علیه السلام در شهر مدینه دیده به جهان گشود و هفت سال از زمان حیات جد بزرگوارش را درک کرد و در آغوش آن حضرت به سر برد و پس از او در دامن پدرش امیرالمومنین علی علیه السلام حجت الاسلام خواجه پور امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه‌های نماز دشمن شکن جمعه این هفته با موضوع شاکیان روز قیامت ایراد سخن کرد و گفت: در کتاب وسائل الشیعه از پیامبر گرامی اسلام روایت شده است که در روز قیامت سه گروه شکایت به پیشگاه خداوند متعال می آورند:  قرآن، مسجد و عترت .
وی افزود: پیامبر گرامی اسلام در روز قیامت امت را شکایت می‌کند، کدام امت؟ آن امتی که قرآن را محجور و رها کردند و مسجد می گوید مرا تعطیل کردند و حقم را ضایع کردند مسجد شکایت می‌کند که همسایگان در مسجد حضور پیدا نکردند و نماز خود را نمی خواندند و خداوند متعال در جواب شکایت مسجد فرمود: به عزت و جلال خودم که من ابداً نماز آنها را قبول نمی‌کنم و عدالت آنها را در بین مردم ظاهر نمی سازم رحمت من شامل حال آنها نمی شود و در بهشت با من همنشین نخواهند بود و عترت می‌گویند ما را کشتند و دور کردند و فراری دادند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به عوامل و نواهی در قرآن گفت: این کتاب آسمانی در واقع یک کتاب زندگی برای سعادتمندی انسانها بر پیامبر گرامی اسلام نازل شده است که باید از این کتاب الهی در جهت پیشرفت زندگی ،بخوبی استفاده کنیم
امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم نماز جمعه  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام گفت: حضرت آقا تمام مسائل کشور را به طور قطعی قابل حل دانستند و با تبیین ابعاد شعار سال تاکید کردند که قدرت جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن در بخش‌های مختلف باید ایران را به الگوی جذاب برای ملت‌ها تبدیل کند و ناامید کردن مردم جفا به مردم انقلاب است.
خطیب نماز جمعه با اشاره به طراحی دشمن گفت: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری جهاد تبیین است چرا که جهاد تبیین ریشه در اسلام دارد و بهترین راه برای مبارزه کردن با هجمه های دشمن می باشد
ایشان با اشاره به مشکلات و مسائل کشور فرمودند: رهبر فرزانه انقلاب مصمم هستند بر اینکه مسائل و مشکلات کشور را با برنامه ریزی دقیق می توان حل و فصل کرد و مردمی بودن را مهم اما مردمی ماندن را مهمتر دانستند و مسئولان باید این ویژگی را داشته باشند و در بین مردم قرار بگیرند تا از نزدیک شاهد مشکلات آنها باشند و مشکلات آنها را از نزدیک مورد بررسی و حل کنند.
حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به فرمایشات رهبری به گشایش ارزی گفت: یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری این است که مراقب باشیم اگر احتمالاً گشایشی ایجاد شد درآمدها را صرف واردات بی‌رویه نکنیم بلکه به مسائل زیربنایی از جمله حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و شرکت‌های دانش‌بنیان نوسازی صنایع راه های ارتباطی با کشورهای همسایه و حل مشکل  آب اختصاص یابد که خوشبختانه دولت در زمینه آب کارهای خوبی آغاز کرد اما حل این مشکل به پول نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان در برنامه‌ ریزی های کاری خود معطل مذاکرات هسته‌ای نشوند و اقدام به حل مشکلات کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به برجام گفت: در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های آمریکا تیم مذاکره کننده خیلی  مقاومت کرد و طرف مقابل که بدعهدی کرد و از برجام خارج شد الان احساس درماندگی و بن‌بستی می‌کند اما نظام اسلامی که با اتکای به مردم از مشکلات زیادی عبور کرد از این مرحله هم عبور خواهد کرد دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند و آنچه مورد توجه است مسئله هسته‌ای است.

وی با اشاره به آتش بس اخیر در یمن افزود: سعودی ها چرا جنگی را که احتمال پیروزی در آن را ندارند ادامه می دهند باید برای خارج شدن از این موضوع چاره‌ای بیاندیشند چرا که در مقابل مردم مسلمان یمن قطعاً شکست می‌خوردند.

***********************************

نماز سیاسی عبادی شهر سی سخت به امامت حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد در محل مسجد جامع امام علی (ع) برگزار شد.

خطیب جمعه سی سخت در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر سی سخت ضمن توصیه خود و نماز گزاران به تقوای الهی و خشیت و ترس از عذاب روز قیامت توجه و تفکر در کیفر گناه و صحنه های هولناک قیامت را سازنده خواند و گفت: رسول خدا مکرر آیه ۱۵ سوره انعام قُلْ إِنِّی أَخَافُ إِنْ عَصَیْتُ رَبِّی عَذَابَ یَوْمٍ عَظِیمٍ را تلاوت میکرد و اشک می ریخت پیام آیه آن است که توجه به معاد و عقوبت اعمال برای ما سازنده است و ایجاد تقوا و ترس می‌کند اما بی توجهی به نتیجه و کیفر اعمال و رفتارها خطرناک و هلاک کننده است .
 خطیب نماز جمعه سی سخت در سلسه مباحث خطبه اول و پرداخت به موضوع رحمت خاص الهی اظهار داشت: توبه و استغفار به ویژه در این روزها و شب های ماه معنوی رمضان تاثیر خاص و سریع در آمرزش انسان و طهارت روحی او و بازگشت به عبودیت و بندگی دارد استعفار یعنی معذرت خواهی از خداوند یعنی پشیمانی از کوتاهی در بندگی و اطاعت یعنی شرمندگی از کردار ناشایست و اظهار ندامت و عهد بستن با خدا به عدم بازگشت به گناه و قرار گرفتن در مسیر اطاعت و عبادت  این عمل باعث نزول رحمت خدا وند می شود که البته کار انسان های مومن و خدا باور است.
امام جمعه مرکز شهرستان دنا گفت: دومین عامل جلب رحمت الهی ترحم بر مخلوقات و موجودات روی زمین است  صفت ترحم صفت ارزشمندی است صفت خداوندی است اگر انسان دارای این ویژگی باشد رنگ خدایی و به تعبیر قرآن صبغه الله می گیرد ما حق نداریم به انسان ها و موجودات دیگر ظلم کنیم بلکه باید به آنها خدمت و خیر برسانیم.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا در خطبه دوم به مسائل سیاسی روز پرداخت و به شعار سال با موضوع تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اشاره کرد و گفت: با شعار سال فرمایشی برخورد نکنید و الزامات عملی آن را رعایت کنید چرا که یکی از مهمترین الزامات شعار سال حمایت از شرکت های دانش بنیان است، حلقه وصل دانشگاه و تولید، شرکت‌های دانش بنیان هستند که باید مورد حمایت جدی دولت و مجموعه حاکمیت قرار گیرند، دانشگاه باید از مدرک گرایی پرهیز کند و سهم خود را در حل مشکلات و گره های کشور مشخص کرده و با کاربردی کردن علم و دانش می توان در اقتصاد کشور جهش و تحول ایجاد کرد و کانون این تحول شرکت های دانش بنیان هستند که خلاها و حفره های اقتصاد معیوب را شناسایی می کنند و با اقدام به موقع و پژوهش و تولید نیازمندیهای کشور در عرصه های لازم تحریم ها را بی اثر می کنند.
مصباح نژاد همچنین به تحرکات عده ای غرب گرا و مهره های خائن آمریکا در افغانستان در آتش زدن کنسولگری کشور اشاره کرد و بیان داشت: پرواضح و معلوم است که دشمن به دنبال در گیری بین ملت برادر و دوست و مسلمان ایران و افغانستان است و هدف از این سناریوها سرپوش گذاشتن بر شکست های مفتضحانه هم پیمانان آمریکا در منطقه از جمله آل سعود خائن است که در باتلاق حمله به یمن گیر کرده و روسیاه شده و جنگ فرسایشی را شروع کرده و حالا نمی داند چطور آن را جمع کند و ملت های مسلمان باید با هوشمندی این توطئه ها را خنثی کنند.
انتهای پیام/