آمار جان‌باختگان کرونا در استان به ۸۱۷ نفر رسید
آمار جان‌باختگان کرونا در استان به ۸۱۷ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 817 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته 4 هم استانی جان خود را از دست دادند.

دکتر پرویز یزدان‌پناه  از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به ۸۱۷ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته  ۴ هم استانی جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون ۶۰۷ بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که ۲۸۹ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۸۸۵۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۸۴۷ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه ،گچساران  و لنده بود. همچنین از ۹۱۶ نمونه رپید تست ۲۴ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی  و دنا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: سیر صعودی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان نگران کننده است و میزان بروز بیماری در استان همچنان دو برابر میانگین کشوری است.

وی اذعان داشت: رعایت کامل قرنطینه در افراد مبتلا، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده صحیح از ماسک و عدم حضور در تجمعات از ملزومات زندگی روزمره ماست که باید به عنوان بخشی از زندگی به آن عادت کنیم.

انتای پیام/