تعداد ۳۲ فقره موقوفه منفعتی درآمدزا وجود دارد
تعداد ۳۲ فقره موقوفه منفعتی درآمدزا وجود دارد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان تعداد ۳۲ فقره موقوفه منفعتی درآمدزا وجود دارد که آمار بسیار کمی است.

به گزارش خبر دیشموک ، حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام سال برگزاری مسابقات قرآن کریم و آموزش قران کریم در جوار امام زادگان استان را انجام می دهد.

 وی بیان کرد: مهمترین اولویت اوقاف اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اکثر نیت واقفین خیراندیش در کشور وقف عزاداری امام حسین است و متاسفانه در استان ما موقوفه ی کمی با این نیت با ارزش وجود دارد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان سازمانی مردمی با همت خیرین و واقفین خیراندیش در موضوعات فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و عمرانی باری از دوش مردم برداشته و همراه با مردم مشکلات آنها را در موضوعات ذکر شده حل می کند و این امر مستلزم وقف بیشتر با موضوع نیازهای مردم است.

وی گفت: با اینکه در کهگیلویه و بویراحمد موقوفات کمی داریم ولی خدمات اوقاف در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بسیار مطلوب است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در استان تعداد ۳۲ فقره موقوفه منفعتی درآمدزا وجود دارد که آمار بسیار کمی است و با توسعه فرهنگ وقف می توان دامنه این خدمت و سنت حسنه را توسعه داد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی بیان کرد: در همین راستا در بحث اربعین سیدو سالار شهیدان اوقاف اقدامات خوبی به زوار اباعبدالله الحسین در مرز شلمچه جهت خدمت رسانی به زوار شروع کرده است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمک های اهدایی مردم استان به موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه که بصورت مشترک با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برپا شده به صورت منظم جهت ارائه خدمات به زائران امام حسین علیه السلام ارسال می شود.

انتهای پیام/