یکی از دلایل ناهنجاری بیکاری است
یکی از دلایل ناهنجاری بیکاری است
مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی 320 زندانی کهگیلویه و بویراحمد با دیه 200 میلیارد تومانی خبر داد.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست مسئولان قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضاییه با رسانه‌ها اظهار کرد: هدف اصلی از مجازات حبس اصلاح و تربیت است تا این افراد را با ارزش‌های اجتماعی آشنا کرده و سالم به اجتماع برگردانیم که در این خصوص برنامه‌های متنوعی داریم.

وی گفت: اولین موضوعی که در اولویت زندان قرار گرفت توجه به کرامت انسانی مددجویان و توجه به شرایط بهداشتی و غذایی آنهاست و به عنوان مصداق اکنون مسئولان و کادر زندان به همراه زندانیان از یک نوع غذا استفاده می کنند.

این مسئول در خصوص کرونا و رعایت مسائل بهداشتی در زندان‌ها گفت: در رعایت پروتکل‌ها جز سختگیرترین استان‌ها بودیم قرنطینه و بیماریابی دقیق و ضدعفونی و گندزدایی محیط و الزام ماسک و اعطای مرخصی برای زندانیانی که خطری برای اجتماع ندارند با چنین روشهایی زندانیان را در برابر کرونا مصون کردیم که در زندانهای استان یک مورد فوتی کرونایی هم نداشتیم.

بیژنی گفت: در حوزه اشغال یکی از دلایل ناهنجاری بیکاری است که اشتغال زندانیان از اولویت های ما بوده تا بتوانیم معیشت خانواده‌های آنها را تامین کنیم از طریق اشتغال نشسته در زندان حول محور صنایع دستی و بکارگیری زندانیان در کارگاه‌های مختلف و توسعه زندان باز و استفاده از کارگاه‌های بخش خصوصی در سال ۹۹ به هدفی که در سند تحول بود رسیدیم.

وی گفت: هم اکنون ۶۰ درصد محکومان زندان به اشتغال مولد مشغول هستند همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را در زندان‌ها داشتیم در سال گذشته در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی یک هزار و ۱۵۰ زندانی در آموزش های مذهبی و آموزش‌های تربیتی شرکت کردند همچنین ۵۲۷۵ نفر در روخوانی و تجوید و صوت قرآن شرکت کردند و چهار هیئت مذهبی ثبت شده در زندانهای استان داریم.

بیژنی افزود: در سال گذشته تا امروز در ستاد دیه استان ۳۲۰ محکوم مالی را آزاد کردیم که بدهی این افراد افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان بود با تلاش شورای حل اختلاف و سفیران صلح ۸۰ درصد این مبلغ یعنی ۱۶۰ میلیارد تومان گذشت حاصل شد.

انتهای پیام/