صدای دیشموک در هفته دولت
صدای دیشموک در هفته دولت
در دیشموک کهگیلویه، مراکز «خدمات‌ روانشناختی راه زندگی»، «سلامت روان آرامش» و «پایگاه سلامت اجتماعی» با پیگیری های مجدانه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در هفته دولت افتتاح شد.

در دیشموک کهگیلویه، مراکز «خدمات‌ روانشناختی راه زندگی»، «سلامت روان آرامش» و «پایگاه سلامت اجتماعی» با پیگیری های مجدانه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش خبر دیشموک ،سید باقر حسینی معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان در افتتاح این مرکز که برخی مسئولان استانی، امام جمعه، بخشدار و شورای اداری دیشموک حضور داشتند، گفت: مردم دیشموک برای مقابله با آسیب های اجتماعی به این مراکز مراجعه و با سامانه تلفنی رایگان «۱۴۸۰» که کارشناسان ممتاز و مجرب به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی و مشاوره هستند، تماس بگیرند.وی، شناسایی علل بروز آسیب های اجتماعی را از جمله اهداف مهم راه اندازی این مراکز عنوان و خاطرنشان کرد: امیدواریم با شناسایی سریع و همکاری مسوولان تا حدود زیادی آسیب های اجتماعی را کنترل و کاهش دهیم.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی استان به دیگر خدمات بهزیستی اشاره و اذعان کرد: غربالگری بینایی کودکان۳تا ۶ ساله انجام و کسانی که نیازمند عمل جراحی و عینک باشند، از طرف بهزیستی هزینه ها بصورت رایگان تقبل می شود.

حسینی اضافه کرد: غربالگری شنوایی تمامی نوزادان متولد شده از طرف مراکز بهزیستی انجام و موارد خطر؛ شناسایی و بصورت رایگان درمان می شود که با اجرای این خدمات، بحث معلولیت کنترل می شود.

حسینی ، با بیان اینکه، بیش از ۳سال است که مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج استان اجباری شد، افزود: برای اولین بار در کشور،امسال در استان کهگیلویه وبویراحمد مشاوره قبل از ازدواج الزامی که بصورت قطعی باید انجام شود.

جهانگیر افشانده رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه نیز در این مراسم اظهار کرد: از سرکار خانم ابتکار معاون امور زنان ریاست محترم جمهور که به جد پیگیر راه اندازی و افتتاح مراکز برای کاهش آسیب های اجتماعی در دیشموک بوده، تشکر می کنم.

 

وی از همکاری امام جمعه و بخشدار دیشموک تشکر و بیان کرد: همه مسئولان برای خدمت به مردم و کاهش آسیب های اجتماعی ما را یاری کنند.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه به خدمات ارائه شده بهزیستی به مددجویان تحت پوشش پرداخت و گفت: در راستای اشتغالزایی اقدام به اعطای تسهیلات به افراد تحت پوشش کردیم.

افشانده به شروع بکار پایگاه خدمات اجتماعی دیشموک اشاره و گفت: با بررسی های میدانی گزارشی از علل اسیب ها در دیشموک، بزودی ارائه می شود.

وی به پیگیرهای بهزیستی شهرستان و استان جهت ارائه خدمات بهتر و مفید تر به مددجویان اشاره و گفت: تلاش ما این است که از مسوولان کشوری اعتبار خوب و اختصاصی برای دیشموک جذب و در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش مستمری مددجویان و اعطای تسهیلات و حتی ساخت مسکن هزینه و مساعدت شود.

افشانده به راه اندازی و افتتاح مراکز جهت خدمات به مردم اشاره و گفت: هدف ما صوری سازی نبوده و کاملا نظارت و مدیریت می کنیم تا خدمات درخورشان مردم منطقه دیشموک ارائه شود.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به رفع محرومیت به ویژه تامین معیشت اقشار آسیب پذیر قدردانی و گفت: پیگیری وتلاش برای برقراری مستمری و افزایش مستمری پشت نوبتی های شهرستان بویژه بخش دیشموک با همکاری مدیر کل و رایزنی های مهندس هاشمی مور نماینده شهرستان می باشد.

افشانده ادامه داد: همچنین پیگیری جهت حل مشکل ساختمان ملکی نمایندگی دیشموک از اولویتهای اداره و شهرستان و سازمان بهزیستی می باشد.

افشانده رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه، کاهش اسیب های اجتماعی و کنترل معضلات و مشکلات دیشموک را از جمله اهداف مهم سازمان بهزیستی عنوان و متذکر شد:فضای مجازی مدیریت و کنترل شود و والدین به حساسیت موضوع فضای مجازی توجه داشته باشند.

در پایان مراکز «مشاوره و خدمات‌روانشناختی راه زندگی»، مرکز«سلامت روان محلی آرامش» و «پایگاه سلامت اجتماعی» در دیشموک افتتاح شد.

یادآور می شود فعالیت روحانی فعال اسماعیل آری برای بهبود وضعیت منطقه محروم دیشموک بسیار موثر بوده است.