گزیده خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
گزیده خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
حسینی افزود: چه قدر علیه ملت ایران دسیسه کردند صدام با تحریک غرب و آمریکا به این کشور حمله کرد و با توطئه آنها ۱۷ هزار شهید ترور دادیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛    آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: علت اصلی این بحران آمریکا و غربی‌ها هستند که فتنه جدید را در دنیا ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: آنها هر کشوری را که بخواهد مستقل باشد علیه آن توطئه چینی و دسیسه می کنند آمریکا و ایادی او خواهان تسلیم ملت‌ها هستند هر کشوری مخالفتی با آن‌ها داشته باشد تا هر مرحله‌ای علیه آن کشور اقدام خواهند کرد.

حسینی افزود: چه قدر علیه ملت ایران دسیسه کردند صدام با تحریک غرب و آمریکا به این کشور حمله کرد و با توطئه آنها ۱۷ هزار شهید ترور دادیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: ریگی یک انسان خلافکار بود که مردم عادی را به رگبار می‌بست تعداد زیادی را سر برید اما آمریکا از او حمایت می‌کرد آخرین عکسی که گرفته شد در پایگاه آمریکایی در افغانستان بود لذا از آنها هر کاری بر بیاید علیه ملت‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: آمریکا مسبب شعله ور شدن جنگ در آسیا و خاورمیانه بوده و امروزه مقصر اصلی جنگ اوکراین است غربی‌هایی که این قدر در بحران اوکراین سر و صدا به پا کرده‌اند چرا وقتی آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد این حرف‌ها را نزدند چرا وقتی سوریه را ویران کردند حرفی نبود چرا جنایت‌ها در یمن را نمی‌بینند.

حسینی گفت: آمریکا در این کشورها جنایت‌های زیادی کرد اما غربی ها حرفی نزدند و قطعنامه صادر نکردند چرا سازمان ملل چنین حرکت‌هایی را محکوم نمی‌کند مگر افغان و عراقی انسان نیستند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به همه کشورهای منطقه هشدار می‌دهیم آنهایی که به آمریکا اعتماد می‌کنند در آینده چه بلایی بر سر آنها خواهد آمد.

وی به قانون منع حجاب در کشورهای اروپایی که مهد دموکراسی نام گرفته و همچنین برخورد با حجاب در هند اشاره کرد و با محکوم کردن آن گفت: چنین حرکت‌هایی قابل قبول نبوده و محکوم است این حرکت‌ها تقابل با آزادی و تقابل با احکام خداست زنی که عفیف باشد برای جامعه بشری چه ضرری دارد اگر به خداوند اعتماد و اعتقاد ندارید آزاده و انسان باشید و دست از این رفتار‌های ناشایست و غیر انسانی بردارید.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: امروز ملت ایران در رنج و سختی است که دلیل آن آمریکا و ایادی آن بوده که این همه فشار و تحریم و تهدید علیه ملت روا داشته‌اند تاکنون غیر از جنایت چیزی از آنها ندیده‌ایم.

انتهای پیام/

امام جمعه دهدشت در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به وضعیت روز دنیا و تحولات روسیه و اوکراین گفت: ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم اسلام با جنگ افروزی و با بی خانمان کردن مخالف است باید همسایه‌ها بنشینند مذاکره کنند و با مذاکره مسائل حل شود.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر اضافه کرد:، اما از این اتفاق باید عبرت‌ها بگیریم باتلاقی که اوکراین در آن گرفتار شده نتیجه کودتای مخملی دهه گذشته توسط ایالات متحده امریکا است.

وی گفت: اوکراین در سال ۱۹۹۴ با اعتماد به غرب و آمریکا برخی فعالیت‌های هسته‌ای خود را جلوی چشم جهانیان تعطیل کرد برای اینکه گفتند ما تضمین می‌کنیم اگر تهدیدی شد ما کمک می‌کنیم، اما امروز در پاسخ درخواست کمک اوکراین می‌گویند ما برای شما دعا می‌کنیم.
وی با اشاره به نگاه غربگرایانه در مذاکرات ادوار گذشته که امضای کری را تضمین می‌خواندند، افزود: درود بر ملت ایران و رهبر عزیز ما که این تضمین‌ها را نپذیرفتند.
امام جمعه دهدشت گفت: تحولات این روز‌ها به ما می‌گوید این همان دنیای فردایی است که گفته می‌شد دنیای فردا دنیای گفتمان‌ها و نه موشک‌ها است! دیدید دنیا با موشک چکار می‌کند؟ سردار ما را با موشک زدند، امروز می‌بینید که دنیا دنیای زور و موشک است اگر توان نداشته باشید اگر قدرت نظامی نباشد شما را زیر پا له می‌کنند.
وی سرنوشت حاکمان متکی به غرب را یادآور شد و بیان کرد: ببینید سرنوشت پهلوی در ایران، صدام در عراق، مرسی در مصر، قذافی در لیبی، بن‌علی در تونس اشرف غنی در افغانستان که تکیه بر باد کردند به کجا رسید؟ جمهوری اسلامی، اما با تکیه بر قدرت درونی جایگاه والا دارد.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر مسئله جهاد تبیین را متذکر شد و گفت: ما نباید اجازه دهیم امر فوری امام مسلمین روی زمین بماند.
وی با اشاره به اینکه دشمن در دو جبهه اقتصادی و رسانه‌ای جنگ ترکیبی راه انداخته است و القا می‌کند که انقلاب موفق نبوده است، تأکید کرد: نباید مشکلات که وجود دارد باعث شود از گفتمان انقلاب، امام و رهبری و این همه برکات دست بکشیم.
استکبار جز حیله گری و مکاری چیزی ندارد
اوکراین چوب اعتماد به غرب را خوردامام جمعه گچساران در خطبه‌های نماز این هفته گفت: سه شنبه ۱۰ اسفند ماه عید بزرگ مبعث رسول اکرم (ص) است، پیامبر اکرم در ۴۰ سالگی به رسالت رسیدند؛ امام عصر (عج) فرمودند که همه نعمت را خداوند به وسیله پیامبر اکرم (ص) تمام کرد و این عید بزرگ را به همه مومنان و مومنات تبریک و تحنیت عرض می‌کنم.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: رهبرمعظم انقلاب فرمودند که جهاد تبیین واجب قطعی و فوری است، یعنی اینکه دشمن تلاش دارد دین اسلام، مکتب تشییع و نظام اسلامی را تضعیف کند و بر هر مسلمان و مومنی واجب است که به میدان بیاید و جهاد کند.
امام جمعه گچساران عنوان کرد: جهاد یعنی تلاشی که دشمن را هدف گیری کند آنهم در عرصه‌ها و میدان‌های مختلف، بنابراین برهمه واجب است که با جریان تحریف دشمنان مقابله کنیم و این امر هم مسئول و غیر مسئول ندارد.
حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه دنیا متوجه شد که استکبار جز حیله گری و مکاری چیزی ندارد، افزود: در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین، در کتاب شهید مطهری بیان شده که گذر زمان خیلی از مجهولات را روشن می‌کند و البته روزی دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند انقلاب نوپای ما را سرنگون کند و ۸ سال جنگ تحمیلی به طول انجامید و درس بسیار بزرگی به ما داده شد که لازم است امکانات و مایحتاج نظامی قوی داشته باشیم.
وی ادامه داد:توجه کنیم اینکه رهبری اصرار داشتند که باید موشک داشته باشیم و درمیدان نظامی قوی باشیم به همین منظور است چرا که هیچ اعتمادی به غرب و شرق نباید داشته باشیم و توکل باید برخداوند باشد.
توجه جدی به اعمال معنوی ماه رجب
اوکراین چوب اعتماد به غرب را خوردامام جمعه موقت شهر لیکک در جمع نماز گزاران این شهر با اشاره به اینکه ماه رجب یکی از ماه‌های پر فیض و برکت الهی است و باید نهایت بهره را از این ماه الهی برد، گفت: استفاده از برکات و فرصت‌های ماه رجب و شعبان، فراهم کردن زمینه‌ای برای دنیا و آخرت و آماده شدن برای ماه رمضان است، پس همه ما باید با خودسازی برای ماه مبارک رمضان آماده شویم.
حجت‌الاسلام صالح ویسی با بیان اینکه در حال حاضر گرفتار برخی جاهلیت مدرن شده ایم که مقابله با اسلام ناب محمدی و فضا سازی علیه حقوق اسلام و زنان و حقوق بشر را در سر لوحه کار خود قرار داده است، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به حول و قوه الهی و با رهبری فرزانه، توانستیم در مقابل این جاهلیت ایستادگی کنیم و نقشه‌های دشمنان و آنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب کنیم.
وی با حمایت از طرح صیانت از فضای مجازی که به همت مجلس شورای اسلامی با هدف حفاظت و حراست از اخلاق انسانی و اسلامی تصویب شده بود، افزود: متاسفانه عده‌ای با الگو گرفتن از رسانه‌های بیگانه و ایجاد حواشی متعدد، درصدد حذف و عدم تصویب این طرح گام برداشتند، ولی باید آنچه به مصلحت عمومی است میسر شود.
انتقاد امام جمعه دیشموک از قطعی درختان جنگلی در دیشموک
اوکراین چوب اعتماد به غرب را خوردامام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به کوره‌های غیرقانونی ذغال، گفت: عرصه‌های منابع طبیعی دیشموک طبقه گفته کارشناسان به ۱۵ نیرو نیاز دارد، ولی منابع طبیعی دیشموک یک نیرو داشت و آن را به شهرستان انتقال دادند.
حجت الاسلام علی اکبر راوند افزود: درختان زیادی در دیشموک توسط عده‌ای برای ایجاد ذغال قطع می‌شوند، ولی نیرویی وجود ندارد که جلوی این مسائل را بگیرند.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید خیرالله پرواز و پیام رئیس دفتر شورای نگهبان استان در خصوص این شهید در فضای مجازی گفت: طی این پیام این شهید را یک عارف خطاب کردند که شهید پرواز نمونه بارز روحانی و طلبه عامل به احکام بودند.
امام جمعه دیشموک با اشاره به ضرورت پیگیری مشکلات بخش دیشموک توسط نخبگان این منطقه گفت: پیگیری مشکلات بخش دیشموک توسط نخبگان، تأثیر گذاران ساکن در مرکز استان و سایر نقاط کشور سبب ایجاد خیر و برکت در منطقه دیشموک می‌شود.
وی با اشاره به جنگ بین روسیه و اوکراین گفت: عده‌ای در کشور می‌گفتند که فردا، فردای مذاکره است نه موشک، اما رهبری فرمودند هر کس که این حرف را از روی آگاهی بزند موجب خیانت است.
خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به تعرض به دختر مسلمان در هندوستان توسط اسلام ستیزان افزود: تلاش این دختر محجبه برای حفظ حجاب ستودنی است که در کشور اسلامی وظیفه سنگینی داریم که با حجاب مان پاسدار خون شهدا باشیم.
خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه
اوکراین چوب اعتماد به غرب را خوردامام جمعه پاتاوه درخطبه سیاسی حمله روسیه به اوکراین را برای آزادگان دنیا خصوصا مدافعان غرب وآمریکا مایه عبرت دانست وگفت: آمریکا، انگلیس و روسیه طبق معاهده بوداپست آن‌ها را خلع سلاح هسته‌ای کردند که از استقلال و امنیت اوکراین دفاع کنند، ولی امروز تبدیل به زمین بازی غرب و شرق شده است.
حجت الاسلام سیدرحمت الله سیادت به جنگ رسانه‌ای غرب برای پیروزی در مذاکرات وین اشاره کرد وگفت: مذاکرات روز‌های حساسی را می‌گذراند، آمریکا به دلیل فقدان اراده واختیار لازم برای گام برداشتن در مسیر رفع موانع توافق، تلاش می‌کند با بهره گیری از فشار روانی بر مذاکره کنندگان ایرانی ونهاد‌های تصمیم گیر در کشور را برای اتخاذ رویکرد حداقلی زیرفشار قرار دهد..
امام جمعه پاتاوه سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به قطر برای کشوررا منشاء خیر وبرکت ودارای منافع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی وعلمی بیان کرد.
خطبه‌های نماز جمعه چرام
حجت الاسلام سید نوراله افشار امام جمعه چرام در خطبه‌های روز جمعه این هفته گفت: دشمنان اسلام از حجاب و چادر زن مسلمان ترس دارند، حجاب یک سنگر و خاکریز مهم در مقابل دشمنان دین است و شاید به همین خاطر بسیاری از شهدا انقلاب توصیه به حفظ حجاب زنان کرده اند.
وی افزود: حمله‌ی تعدادی هندوی متعصب به یک دختر مسلمان در هندوستان نشان از بغض و کینه دشمنان نسبت به حجاب است.
حجت الاسلام افشار بیان کرد: قانون صیانت از حقوق کاربران، راهبرد روشن برای داخلی‌سازی زیرساخت‌ها و در نتیجه ایجاد یک امنیت پایدار در فضای مجازی دارد، طرح حمایت، تنها قانونی است که پیگیری حقوق کاربران از شرکت‌های ارائه سرویس و خدمات را الزامی کرده است.
وی اضافه کرد: هیچ پلتفرمی در ایران با تصویب این طرح مسدود نخواهد شد، بلکه در چارچوب قانون ایران، از حقوق عادی کاربران در مقابل سانسورگری آن‌ها دفاع خواهد شد، شاید یکی از معایب قانون مذکور عدم اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف درباره ضرورت و فواید آن است.
خطبه‌های نماز جمعه باشت
اوکراین چوب اعتماد به غرب را خوردامام جمعه باشت گفت: آن‌هایی که اهل گفتمان سازش بودند وگفتند ما نیاز به موشک نداریم، یک مصداق حاضر کشور اوکراین است که این همه کلاهک هسته‌ای داشت وجنگنده هایش راهم نابود کردند وکف وسوت هم زدند، ما نمی‌گوییم گفتمان بد است درکنار این گفتگو باید پشتیبان واقتدار نظامی هم باشد.
حجت الاسلام گنجه‌ای افزود: مجوز‌های حوزه علمیه براداران گرفته شد وهمشهریان عزیز برای ثبت نام به دفتر امام جمعه مراجعه کنند.
خطبه‌های نماز جمعه لنده
حجت السلام سید هدایت محمودی اصل با توجه به فرا رسیدن سالروز شهادت دوتن از سرداران بزرگ و رزمندگان دفاع مقدس شهدان مهدی باکری و حاج حسین خرازی این مردان بزرگ الهی و یاوران راستین انقلاب اسلامی گفت: آنچه که می‌تواند ایمان انسان را بارورکند مقاومت درسایه استقامت و در کنارایمان با ارزش است.
اوکراین چوب اعتماد به غرب را خوردامام جمعه لنده افزود: مقاومت نتیجه بخش و کارآمد مهم‌تر از سازش و انعطاف پذیرش ذلت است و این روز‌ها نمونه‌ای از مقاومت نتیجه بخش در مذاکرات وین مشهود است، چون در مسیر درست و درحال انجام هست، ولی متاسفانه جریان تحریف هم در داخل و در خارج دنبال برجسته سازی گفتمان سازش هستند.وی گفت: یکی از راه‌ها برای تبیین گفتمان مقاومت و کارآمدی، ارزیابی وتحلیل نمونه‌های مشابه در جهان و درمنطقه غرب آسیا همانند کشور فلسطین است که نزدیک به ۸۰ ساله که از ناحیه یهود صهیونیست اشغال شده است که اگر قراره این کشور به آرمان بلند خود برسد آیا راه حل‌هایی بهتر از استقامت وجود دارد.
امام جمعه شهر لنده به مشکلات راه‌های روستایی شهرستان اشاره کردو گفت: بار‌ها از این تریبون این مشکلات را به اداره راه لنده بیان کردیم، نامه نگاری انجام شد، ولی جواب خاصی نگرفتیم، اینبار به راهداری استان هم تذکر می‌دهیم که به داد مردم روستا‌های این شهرستان برای راه مناسب و در شان این مردم برسید./صداوسیما

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی تصریح کرد: برای مبارزه با جاهلیت پیامبر خاتم آمد تا کفر و شرک و الحاد را نابود و پرچم توحید را بگستراند.

وی گفت: امروز دنیای غرب به دنبال همان فرهنگ جاهلیت اولی است و به دنبال حاکم کردن تمدن فاسد غربی بر عالم هستند.

خطیب جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: بی عدالتی، ظلم و تبعیض نادیده گرفتن کرامت انسان ها و زن این موجود ملکوتی را تبدیل به کالا کردن از آرمان‌های فرهنگ منحط غربی است برای مقابله با این جاهلیت ثانی هم وجود مبارک خاتم الاوصیا امام عصر(عج) می‌آید تا دین اسلام و آرمان های آن را محقق می‌کند و نظام جمهوری اسلامی ما برگرفته از بعثت انبیا و بعثت پیامبر خاتم می باشد و مقدمه برای حاکمیت ولایت حضرت بقیه الله اعظم است.

وی به شرایط اوکراین اشاره و تاکید کرد: بحران و شرایط جنگی که در اوکراین می بینیم به علت اقدامات تحریک آمیز آمریکا و ناتو است و پشت صحنه اتفاقات اوکراین خوی گرگ صفتی و روباه صفتی آمریکاست.

صلواتی خاطرنشان کرد: درس و نکته بحران اوکراین این است که دلبستگان به آمریکا و غرب و متحدین آمریکا در مواقع خطر روی آمریکا حساب باز نکنند افغانستان و اوکراین دلخوش به حمایت آمریکا بودند و وضعیت دیروز افغانستان و امروز اوکراین نمایش چهره حقیقی آمریکاست.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: اوکراین جهت اعتمادسازی برای غرب و آمریکا همه مولفه‌های قدرت خود را نابود کرد امروز هم از درون ضعیف است هم توان مقابله با حملات را ندارد هم آمریکا و ناتو او را تنها گذاشتند این سرنوشت همه کسانی است که متکی به شیطان بزرگ و طاغوت هستند.

وی به مذاکرات وین هم اشاره کرد و گفت: مذاکرات وین روزهای حساسی را پشت سر می‌گذارد از جهت ابعاد فنی چیزی باقی نمانده است آنچه باقی مانده اراده سیاسی غرب است توپ در میدان آمریکاست تیم رسانه غربی ها میدان را عوض کردند میدان بازی آنها جنگ رسانه‌ای و کشاندن موضوع به میان افکار عمومی است و می بینیم که در جنگ رسانه ای شورای عالی امنیت ملی تیم مذاکره کننده ایران مورد انواع و اقسام هجمه‌هاست متاسفانه بعضی در داخل هم به خواست دشمن کمک می کنند جریان تحریف امروز درصدد برجسته سازی گفتمان سازش است.

صلواتی با بیان اینکه نماز جمعه این هفته به یاد شهید ۱۹ ساله شهید والامقام جمشید کرم زاده از شهر قلعه رئیسی برگزار می شود که از شهدای پد خندق است عنوان کرد: در کتاب پایی که جا ماند اثر آزاده جانباز سرافراز سید ناصر حسینی می گوید بعد از شهادتش افسر عراقی عکس امام را از حیبش بیرون آورد؛ شهیدی که به ولایت مداری معروف بود در وصیت نامه‌اش می‌گوید امروز اسلام در خطر است و برای یاری اسلام و زیارت قبر امام حسین می‌روم.

انتهای پیام/