نحوه همکاری بانک‌‌های کهگیلویه و بویراحمد در اجرای بخشنامه وزارت اقتصاد
نحوه همکاری بانک‌‌های کهگیلویه و بویراحمد در اجرای بخشنامه وزارت اقتصاد
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت:بانک‌های استان برای اجرای بخشنامه جدید وزارت اقتصاد همکاری می‌کنند.

به گزارش خبر دیشموک،   منصور دانش‌آموز ، در خصوص بخشنامه وزارت اقتصاد برای اجرای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن گفت: در گذشته برای وام ۵۰ میلیون تومان دو ضامن لازم بود اما طبق این بخشنامه اگر فرد واجد شرایط دریافت وام باشد یعنی چک برگشتی و قسط معوق نداشته باشد می‌تواند بدون ضامن تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت کند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، کارمندان سازمان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی معتبر نیاز به ارائه ضامن ندارند و صرفا با ارائه گواهی کسر از حقوق از سازمان محل خدمت می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نگرانی‌هایی بابت عدم همکاری بانک‌های استان وجود دارد، گفت: بخشنامه جدید دستور اکید رئیس جمهور و وزیر اقتصاد است و در جلسه‌ای که با حضور وزیر، معاونین حوزه اقتصادی و مدیران عامل بانک‌های کشوری و استان به صورت وبیناری برگزار شد مقرر شد چنانچه رئیس شعبه‌ای بخشنامه را انجام ندهد برکنار شود.

دانش‌آموز بیان کرد: مواردی بوده که فردی با داشتن همه شرایط اما بدون ضامن معتبر از دریافت تسهیلات محروم شده اما این بخشنامه کمک بزرگی به این قبیل افراد است و اگر رئیس شعبه‌ای در استان رعایت نکند قطعا برکنار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی نبوده که به برکناری مدیران بانک‌ها در استان ختم شود، گفت: بانک‌های استان همواره در بخش‌های مختلف همکاری کردند، برخی بانک‌ها بعضا ۱۳۰ تا ۲۰۰ درصد منابع خود را در قالب تسهیلات پرداخت کردند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : وحید آهنگ