لزوم روایت حماسه پد خندق برای نسل جدید
لزوم روایت حماسه پد خندق برای نسل جدید
یادواره شهدای پد خندق برای تبیین حماسه جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اقشار مختلف مردم در یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ لزوم روایت حماسه پد خندق برای نسل جدیدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی یادواره شهدای «پد خندق» با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: عملیات “پد خندق” از حماسه‌های ماندگار حضور فرزندان این استان در دوران دفاع مقدس است و این حماسه باید در قالب مستند و برنامه‌های فرهنگی روایت شود.

سیدجواد هاشمی‌مهر با تاکید بر اینکه راویان دفاع مقدس که خود در عملیات پد خندق حضور داشتند باید این رویداد مهم را برای نسل جوان آن طور که بوده روایت کنند افزود: نسل جوان باید بدانند فرزندان این استان چه حماسه‌ای در ۱۶ ساعت عملیات پد خندق آفریدند.

وی با اشاره به اهمیت حماسه پد خندق، اضافه کرد: راویان نباید این حادثه را طوری روایت کنند که دیگر راویان آن را نفی کنند و دوگانگی ایجاد شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان در برنامه‌های مربوط به حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس حضور پررنگی دارند و استقبال خوبی از این برنامه‌ها انجام می‌شود که نمونه آن حضور باشکوه در برنامه تجلیل از خانواده‌های شهدای ارتش در شهرستان کهگیلویه بود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این جلسه گفت: در حماسه پدخندق که از آن به عنوان تابلوی ایستادگی و شجاعت کهگیلویه و بویراحمدی ها یاد می شود، رزمندگان به مدت ۱۶ ساعت تا آخرین گلوله خود در مقابل دشمن مقاومت کردند.

پارسیان نژاد با بیان اینکه چهارم تیرماه سالروز حماسه پد خندق است افزود: در این حماسه ۷۸ دلاور مرد این خطه شهید و ۸۷ نفر مجروح و اسیر شدند.

وی ادامه داد: یادواره شهدای پد خندق چهارم تیرماه در گلزار شهدای یاسوج برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ