عصبانیت معاون استاندار از یک سهل‌انگاری
عصبانیت معاون استاندار از یک سهل‌انگاری
در نشست ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد آمار کشفیات در سال‌های 99 و 1400 اعلام شد.

به گزارش خبر دیشموک،   نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده برگزار شد.

در این جلسه عنوان شد که در سال ۹۹ ارزش کالاهای کشف شده قاچاق در استان ۴۲۰ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۹۰ میلیارد ریال بوده است.

همچنین تعداد پرونده های تشکیل شده در سال ۹۹ به میزان ۸۰۳ فقره و در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۶۱۱ فقره بوده است.

تعداد متهمین دستگیر شده در سال ۹۹ به تعداد هزار و ۱۳۲ مورد و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۶۱۱ مورد بوده است.

در این نشست همچنین عنوان شد که تعداد خودروهای توقیف شده در سال ۹۹ به تعداد ۶۲۲ خودرو و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۷۳۸ خودرو بوده است همچنین تعداد باندهای متلاشی شده در سال ۹۹ به تعداد دو باند و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۷ باند بوده است که عمده کشفیات در زمینه مواد خوراکی، بهداشتی، آرایشی، پارچه، لوازم آشپزخانه و …. این بوده است.

در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان شد که استان ما در سطح سه ستاد مقابله با قاچاق کالاو و ارز در کشور قرار دارد که این سطح بندی نه به دلیل ضعف عملکرد بلکه بر اساس شاخص‌هایی مثل موقعیت جغرافیایی و میزان آلودگی به قاچاق بوده است.

در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین در خصوص راه اندازی تعداد ۵ ایست بازرسی موقت در نقاط مختلف استان بحث و تبادل نظر شد که یکی در منطقه سرنجلکل یاسوج دیگری در محور پاتاوه به میمند دیگری در محل پل بریم باشت یکی دیگر از آنها در محور یاسوج بابامیدان در محل سرگچینه و دیگری نیز در محور یاسوج- شیراز پشت شهرک صنعتی است که این مکان ها به دبیرخانه اعلام شده است تا به سازمان های متولی جهت آماده سازی فضا اقدام کنند اما تاکنون هیچگونه اقدامی انجام نداده‌اند.

در این نشست اعلام شد این مصوبه مربوط به دو سال پیش بوده و مکانهایی پیش‌بینی شده که مشکلی از لحاظ ترافیکی نداشته باشند پارکینگ برای آنها در نظر گرفته شده و نیازی به استفاده از زمین‌های منابع طبیعی ندارد.

در همین خصوص معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئولان تذکر داد تا هر چه زودتر مشکلات برطرف شده بازدیدی از مناطق یاد شده به عمل آمده و هر چه سریع‌تر ایست بازرسی های موقت راه اندازی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با انتقاد از چنین عملکردی گفت: مسئولان مرتبط گفت کار ها را نمی توان فقط و فقط با یک تماس تلفنی انجام داد بلکه باید ابتدا بازدید میدانی از مناطق داشته باشید و سپس در یک بازه یک ماهه تمامی ایست بازرسی های موقت راه اندازی شوند تا شاهد مشکلات این چنینی در استان باشیم