شهردار آینده یاسوج کیست و مردم چه انتظاری از او دارند؟
شهردار آینده یاسوج کیست و مردم چه انتظاری از او دارند؟
آنگونه که از محافل مختلف شنیده می‌شود عضو شورای اسلامی شهر یاسوج کاندیدای نهایی پست شهرداری است که به مدت ۱۶ سال به عنوان نماینده مردم یاسوج در پارلمان شهری حضور داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ دلیل وضعیت کنونی شهر یاسوج را همه شهروندان یاسوجی کم و بیش می‌دانند چرا که همه فهمیده‌‌اند سکون و رکود یاسوج به انتخاب‌های فامیلی و طایفه‌ای برمی‌گردد که موجب شده این شهر با همه داشته‌ها و زیرساخت‌های طبیعی همچنان در بدترین وضعیت ممکن به عبارتی در همه آیتم‌ها آخرین مرکز استان ایران باشد.

 

در شش سال اخیر رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برای عبور از وضعیت کنونی چیزی کم نگذاشتند و هر آنچه را که مردم نسبت به آن منتقد آن بودند به گوش مسئولان رساندند که در این میان گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه‌های مردم وجود نداشت و همین موجب شد تا حدود زیادی اعتماد مردم به شهرداری و شورای اسلامی از دست برود.

 

اما این روزها بعد از کنار رفتن و طبق برخی اظهار نظرها کنار گذاشته شدن شهردار سابق حرف و حدیث‌ها در مورد انتخاب شهردار یاسوج زیاد است.

 

شهری که اکنون با سرپرست اداره می‌شود و قرار است تا چند روز آینده تصمیم گیری برای انتخاب مدیریت شهری صورت گیرد.

 

آنگونه که از محافل مختلف و البته منابع آگاه شنیده می‌شود هدایت الله امیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج محتمل‌ترین گزینه است که به مدت ۱۶ سال به عنوان نماینده مردم یاسوج در پارلمان شهری حضور داشته است.

 

در دوره جدید شوراهای اسلامی که قبل از هر چیز می‌بایست شهردار انتخاب شود تنها عضوی از شورا که مقابل شهردار سابق قرار گرفت و رای به نستهن مقدم نداد هدایت الله امیری بود.

 

امیری در همان روزها اعلام کرد که هر چند به شهردار رای نمی‌دهد اما در کار او هم کارشکنی نمی‌کند و انتظار دارد شهردار یاسوج رویه خود را نسبت به ۴ سال قبل تغییر دهد.

 

با این تفاسیر باید منتظر ماند و نظاره‌گر بود که عضو پر سابقه شورای اسلامی شهر یاسوج در صورت انتخاب چه عملکردی در مدیریت شهری خواهد داشت و البته همگان از او انتظار دارند به عنوان یک عضو پرسابقه شورای شهر بتواند کشتی طوفان زده شهر یاسوج را به ساحل برساند.

 

دلیل انتظار و توقع مردم از هدایت امیری به عنوان اصلی‌ترین گزینه شهرداری یاسوج این است که اکنون همه تجربه‌های لازم برای اداره یک شهر را داشته و کسی که ۱۶ سال در کمیسیون‌های مختلف به عنوان عضو و رئیس حضور داشته با کوچه به کوچه و خیابان به خیابان یاسوج آشنایی دارد و لذا مردم انتظار دارند که برای مثال به کارهای غیرقانونی و فراقانونی کنونی در شهر یاسوج مانند احداث کپرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی رسیدگی شود.

 

سکونتگاه‌هایی که با واسطه و رابطه به افراد واگذار شده تا برای خودشان مفت و مجانی کاسبی کنند و چهره یاسوج را به بدترین وضع موجود درآورند.

 

وی که طبق شنیده‌ها مدارک عالیه حقوقی در دانشگاه‌های معتبر را نیز دارد و با موضوعات حقوقی آشناست می‌بایست با استفاده از این تحصیلات و همچنین تجربه ۱۶ ساله خود در شورای اسلامی یاسوج از این فرصت استفاده کرده و اجازه تساهل و تسامح و ادامه روند فشل کنونی را ندهد.

 

او می‌باید در صورت انتخاب از این فرصت استفاده کرده و با استفاده از تجربه حقوقی خود حق و حقوق و مطالبات ده‌ها میلیاردی شهرداری یاسوج را از سایر دستگاه‌ها بگیرد.

 

در این میان برخی هم از کیوان آشنا رئیس کنونی شورای شهر یاسوج به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل نام می‌برند که سابقه دو دوره حضور در شورای اسلامی این شهر را دارد و باید دید که آیا اعضای شورای شهر به او اقبالی نشان خواهند داد.

 

اما برخی هم اعتقاد داشتند که سرپرست کنونی شهرداری یاسوج می‌توانست مورد اقبال شورای اسلامی شهر یاسوج قرار گیرد چرا که معتقدند در همین دوره کوتاه توانسته بود رضایت نسبی مردم را جلب کند.

 

انتهای پیام

  • نویسنده : مالک آهنگ