دیشموک تحت تاثیر بیماری تب مالت/ هشدار مسئولان ذی ربط به مردم بخش
دیشموک تحت تاثیر بیماری تب مالت/ هشدار مسئولان ذی ربط به مردم بخش
آزمایش برروی موارد مشکوک ، یک نفر در روستای دشتروم شهرستان بویراحمد از توابع این استان به بیماری تب مالت مبتلا شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، از مدت ها قبل کارشناسان بهداشتی و دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه احتمال بروز مواردی از بیماری تب مالت و مبتلا شدن انسان ها هشدار داده بودند که شنبه ۱۹ فروردین بعد از بازدید خبرنگار خبر دیشموک از روستاهای بخش   مواردی ابتلا به آن گزارش  شد.

مهندس نعمت اللله رحیمی زاده کارشناس ارشد دامپروری در گفت و گو با خبرنگارخبر دیشموک  اظهار داشت: سال گذشته هم در منطقه مواردی داشتیم که به بیماری تب مالت مبتلا شدند.

وی افزود: تب مالت از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده و از دام به انسان منتقل می شود.

رحیمی زاده بیان کرد: پیشگیری و مقابله با بیماری تب مالت در این استان مستلزم همکاری هر چه بیشتر اداره کل دامپزشکی استان است.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه نیاز هست دامپزشکی به این مسئله ورود کند لیکن؛ بحث کشتار دام در منطقه مدیریت نمی شود و نظارتی از طریق مسئولان ذی ربط صورت نمیگیرد و اگر توجه به آن نشود کل بخش درگیر این معظل خواهند شد.

مهندس رحیمی زاده در پایان گفت: دامداران در بحث واکسیناسیون دام بیشتر دقت و توجه ویژه کنند .

بیماری تب مالت از گاو، خوک، گوسفند یا بز آلوده به انسان انتقال می ‌یابد و بر روی اعضای خون‌ ساز بدن شامل مغز استخوان، گره‌ های لنفاوی، کبد و طحال تأثیر می ‌گذارد.

مصرف شیر و محصولات لبنی کره و پنیر یا محصولات گوشتی حیوانات آلوده سبب سرایت بیماری تب مالت به انسان می ‌شود.

بیماری تب مالت بین افرادی که با حیوانات در تماس هستند شامل کشاورزان، دامداران، قصابان و دامپزشکان و کسانی که به مناطق آلوده سفر می ‌کنند، شایع ‌تر است.

لازم بذکر است بعد از گزارشات مردمی و تایید مسئولان بهداشت و درمان در مورد این بیماری به سراغ کارشناس ارشد دامپروری و مسئول بیمه کشاورزی و ناظر دام کمیته امداد رفتیم تا نسبت به این موضوع جهت اگاهی بخشی مردم منطقه نکات لازم را اطلاع رسانی کنیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ