در استان ما رودربایستی زیاد است و جایی که باید برخورد شود به دلیل ارتباطات اجتماعی و خانوادگی و فامیلی گاه مأموریت ها به خوبی انجام نمی شود
در استان ما رودربایستی زیاد است و جایی که باید برخورد شود به دلیل ارتباطات اجتماعی و خانوادگی و فامیلی گاه مأموریت ها به خوبی انجام نمی شود
رئیس ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مناطق گرمسیری با گرمای هوا و بستن درب و پنجره ها و همچنین نشست های انتخاباتی نگرانی‌ها افزایش یافته است.

حسین کلانتری صبح امروز در نشست استانی ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آماری نگران‌کننده دریافت کردیم که تصمیم به برگزاری چنین جلسه فوق‌العاده‌ای شده است چرا که شاهد جهش تعداد افراد بستری شده در بیمارستان ها هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند ما در استان کاهشی بود و روزانه ترخیصی ها ۱۰ تا ۱۵ نفر بیشتر از بستری ها بود که در چند روز اخیر شوکی به استان وارد شده و روز گذشته تعداد ترخیصی ها ۱۱ نفر بیشتر از بستری‌ها بود که در منطقه گرمسیری گچساران این اتفاق افتاده و ما را نگران کرده است.

رئیس ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مناطق گرمسیری با گرمای هوا و بستن درب و پنجره ها و همچنین نشست های انتخاباتی نگرانی‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: به سمت روزهای شلوغ تبلیغات شوراها و میان دوره ای انتخابات مجلس در گچساران و باشت و انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و حضور و مشارکت در امر تبلیغات بیشتر می‌شود در ضمن اینکه زمینه سازی های لازم برای مشارکت بهتر و بیشتر صورت گرفته اما باید با حساسیت پروتکل ها و شیوه نامه ها رعایت شود.

استاندار با بیان اینکه جامعه باید نسبت به موضوع حساس شود یادآور شد: وظیفه داریم که بستر را برای حضور حداکثری آماده کنیم ولی به همین میزان باید حساسیت برای اجرای شیوه نامه ها جهت جلوگیری از حوادث مرگبار کرونایی را داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ممنوعیت ورود خودروها و مسافرهای غیر بومی به استان گفت: از امروز ساعت ۱۲ همزمان با سراسر کشور تا روز ۱۷ خرداد ساعت ۱۲ ظهر ممنوعیت تردد ها را خواهیم داشت که باید در استان و به خصوص در شهرهای یاسوج و دنا به علت آب و هوای خوب این طرح با جدیت خاصی اجرا شود.

کلانتری در نشست ستاد کرونا گفت: از همه مردم کشور در برنامه زنده تلویزیونی عذرخواهی کردم و به آنها گفتم که بعد از کرونا میزبان شما هموطنان عزیز خواهیم بود اما در مقطع کنونی پذیرای هیچ مهمان و مسافری در استان کهگیلویه و بویراحمد نیستیم امکان ورود به مناطق گردشگری شهرهای یاسوج و سی سخت وجود ندارد و منطقه گردشگری آبشار و تنگه مهریان و سایر نقاط یاسوج بسته خواهد بود.

وی گفت: بد نیست خبرنگاران بدانند که در استان ما رودربایستی زیاد است و جایی که باید برخورد شود به دلیل ارتباطات اجتماعی و خانوادگی و فامیلی گاه مأموریت ها به خوبی انجام نمی شود.

وی با انتقاد شدید از عدم برخورد با باغ های غیرمجاز تفریحی گفت: در این شهر مگر چند باغ تفریحی وجود دارد ۴۰ باغ تفریحی غیر مجاز بوده و ۴۰۰ باغ نیست که نتوان با آنها برخورد کرد.

استاندار گفت: باید تخلفات این باغات به آنها ابلاغ شود که این کار خلاف قانون بوده و باید برای گرفتن مجوز اقدام کنند.

استاندار یادآور شد: برخی‌ها بدون مجوز و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه و عوارضی خلاف قانون فعالیت کرده و بدتر از همه اینکه هیچگونه رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها را ندارند آیا در این استان نمی توان ۴۰ واحد بدون مجاز را اعمال قانون کرد.

کلانتری گفت: اصل داستان این است که هر کسی به دنبال انداختن توپ به زمین دیگری بوده و با رودربایستی می‌خواهند مدیریت کنند مدیریت هزینه دارد و در جمهوری اسلامی مسئول باید مثل رجایی پیکر خود را فدا کند.

وی در ادامه تاکید کرد: بعضی‌ها علاوه بر تخلف سلامت مردم را به خطر می اندازند که در جلسه بعدی نتیجه کار را از مسئولان مربوطه درخواست خواهم کرد و هر مدیری که به وظیفه خود عمل نکرده باشد برخورد می شود.