تمرکز بر تامین کالاهای اساسی وساماندهی میدان میوه‌وتره‌بار یاسوج+تصاویر
تمرکز بر تامین کالاهای اساسی وساماندهی میدان میوه‌وتره‌بار یاسوج+تصاویر
دومین جلسه استانی قرارگاه شهید امانی با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان در سپاه فتح برگزار شد.

در این نشست که امروز در سالن فرماندهی سپاه فتح استان برگزار شد سردار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح، سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح ، سرهنگ پاسدار محمد سعادت مسئول سازمان بسیج اصناف سپاه فتح ، مسئولان جهاد کشاورزی استان، مسئولان سازمان صمت، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان،  مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و سایر مسئولان و اقشار بسیج در خصوص ابعاد مختلف فعالیت های قرارگاه شهید امانی در استان بحث و گفت و گو کردند.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ابتدا گزارشی از روند اجرای فعالیت های قرارگاه شهید امانی ارایه کرد و گفت: دومین  جلسه استانی قرارگاه شهید امانی (تفاهم نامه سازمان بسیج مستضعفین و معاون اول رئیس جمهور در خصوص ساماندهی و نظارت بر بازار از تولید تا مصرف)  توسط بازرسان بسیج اصناف با محوریت جهاد کشاورزی استان امروز برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمد سعادت افزود: در راستای این قرارگاه تعداد ۱۴۵نفر بازرس در سراسر استان وظیفه نظارت و بازرسی از بازار با اولویت کالاهای ستاد تنظیم بازار و همچنین نظارت بر تولید و نگهداری کالا در انبارها و مبارزه با احتکار، گران فروشی، کم فروشی و نظارت بر میادین میوه و تره بار را به عهده دارند.

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن انتقاد از عدم حضور معاون اقتصادی استاندار در این جلسه گفت: هدف از تشکیل قرارگاه شهید امانی در استان برطرف کردن موانع و پیگیری راه اندازی اتاق وضعیت برای رصد قیمت ها و وضعیت بازار است.

سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو افزود: تهیه فرم های مخصوص برای بازرسی ها، برگزاری ماهیانه یکبار جلسه استانی قرارگاه، هزینه ایاب و ذهاب برای بازرسان آموزش دیده و اجرای طرح از جمله موضوعاتی است که باید به آنها توجه شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: براساس تفاهم نامه و وظایف محوله به سازمان صمت، در کمیسیون های استانی و شهرستانی تاییدیه افراد معرفی شده جهت بازرسی ها اخذ شده است و در این راستا کارت شناسایی برای آنها صادر و آموزش بازرسان به زودی آغاز می شود.

روح الله باقری فرد ابراز داشت: در برخی از شهرستان های استان از جمله بویراحمد و چند شهرستان دیگر استان ،صدور کارت شناسایی برای بازرسان انجام شده و امیدواریم تا پایان هفته جاری صدور کارت برای بازرسین در کل استان به اتمام برسد و آموزش ها از سر گرفته شود.

باقری فرد گفت: سپاه و بسیج در کنار دولت و سازمان صمت نقش مهمی در بحث ساماندهی بازار ایفا کردند و در زمینه توزیع مرغ منجمد در سطح استان تجربه های بسیار خوبی کسب کردیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در راستای فعالیت های قرارگاه شهید امانی و تنظیم بازار، یکهزار تن گوشت قرمز و مرغ در بازار استان توزیع شد.

آقای عزیزی افزود: همچنین ۸۵ هزار تن نهاده دامی از جمله جو،سویا و گنجاله نیز در سطح استان بین دامداران توزیع شد.

عزیزی ابراز داشت: در آستانه اجرای طرح آزاد سازی ارز قرار داریم و  باید به اندازه کافی ذخایر کالاهای اساسی استان را افزایش دهیم تا بتوانیم مسایل بازار را مدیریت کنیم.

این مسئول، کمبود انبار و سردخانه های با دمای زیر صفر درجه برای ذخیره کالا را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و از دستگاه های اجرایی استان خواستار همکاری و مساعدت شد.

عزیزی افزود: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن مرغ در بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود و باید ظرفیت سردخانه ها را بالا برد تا بتوانیم در مواقع ضرور بازار را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان از توزیع هوشمند کالا در استان خبر داد و گفت: کالاهای مورد نیاز برای توزیع هوشمند جهت فروش اینترنتی تامین و در اختیار عاملین قرار می گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدف از راه اندازی قرارگاه شهید امانی بهره گیری از توان بسیج برای  ساماندهی بازار و کمک به دستگاه های اجرایی در حوزه بازرسی از بازار است.

براتعلی صالحی افزود:  بازرسان معرفی شده باید ساماندهی و آموزش های لازم به آنها ارایه شود تا در عرصه های مختلف به ما کمک کنند.

وی به تعطیلی سه واحد تولید تخم مرغ در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت : باید قبول کنیم که تولید مرغداری های استان کفاف بازار را نمی دهند و انبارهای ذخیره کالا نیز کافی نیست.

صالحی ابراز داشت: یکی از بهترین کارخانه های تولید روغن در گچساران به دلیل نداشتن انبار ذخیره تعطیل شده و نیازمند انبار ذخیره است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بر ضرورت نیازسنجی استان در حوزه کالا و خدمات تاکید کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک استان مصرف کننده است و ذخیره کالاهای اساسی باید به بهترین نحو ممکن انجام شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در پایان این نشست ضمن تقدیر از حاضرین در جلسه گفت: سپاه و بسیج در قرارگاه استانی شهید امانی هم به صورت برگزاری نشست های هم اندیشی و هم به صورت عملی برای ساماندهی بازار کمک کار دستگاه های اجرایی استان خواهد بود.

سردار مصطفی مثنوی افزود: تنظیم بازار یک فرایند است و باید به صورت یک چرخه مورد توجه قرار گیرد و در آن همه فرآیندها از جمله  تولید ،عرضه، تقاضا و شبکه توزیع باهم دیده شوند.

وی لازمه تحقق اهداف تنظیم بازار را مستلزم تشکیل قرارگاه و پیگیری مصوبات مربوطه دانست .

مثنوی ابراز داشت: روند شناسایی افرادی که به عنوان بازرس تعیین می شود باید شتاب بیشتری بگیرد و بازخورد گیری لازم انجام شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح تاکید کرد:احتکار، گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و هرگونه اخلال در بازار جرم محسوب می‌شود و این موارد باید در قرارگاه مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

مثنوی اظهار داشت: تمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوج باید محور اصلی فعالیت ها باشد .

وی گفت: ساماندهی میدان میوه و تره بار جزو اولویت هاست و همه دستگاه های اجرایی پیگیر و پای کار هستند تا دست های پشت پرده مافیا از یاسوج تا شیراز قطع شود.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم پیوست رسانه ای قرارگاه استانی شهید امانی تاکید کرد و گفت: اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه تنظیم بازار باید بصورت دقیق و شفاف از طریق رسانه ها و صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی شود.

 

تمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوج

تمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوجتمرکز بر تامین کالاهای اساسی در استان و ساماندهی میدان میوه و تره بار یاسوج