برگزاری سوگواره احلی من العسل در کهگیلویه وبویراحمد
برگزاری سوگواره احلی من العسل در کهگیلویه وبویراحمد
رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش استان گفت: سوگواره احلی من العسل فردا با حضور دانش آموزان سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: با هدف گسترش فرهنگ حسینی و تربیت نسل عاشورایی یازدهمین سوگواره احلی من العسل در ۱۳ منطقه استان با حضور دانش آموزان برگزار می شود.

حجت السلام ناصر مصباح نژاد افزود: این مراسم در مرکز استان فردا دوشنبه دوم مرداد مصادف با ششم محرم از ساعت ۹:۳۰ دقیقه در حسینیه ثارالله با حضور هزار دانش آموز مقطع متوسطه اول برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پویش نسل قاسم، اجرای سرود و مداحی توسط دانش آموزان، سخنرانی مذهبی و راه اندازی موکب از برنامه‌های این مراسم است بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های سراسری صدا، سیما و شبکه استانی دنا پخش می شود.

وی گفت: در پایان این مراسم دانش آموزان میهمان سفره با برکت امام حسین علیه السلام خواهند بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن (ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن (ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

حجت دبیقی افزود: عبارت احلی من العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن (ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین (ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ششم ماه محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن (ع) «احلی من العسل» نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ