این خوراکی‌ها باعث ریزش موهایتان می‌شود
این خوراکی‌ها باعث ریزش موهایتان می‌شود
ریزش مو به دلایل مختلفی رخ می‌دهد اما پزشکان به تازگی اعلام کرده‌اند که مصرف برخی مواد غذایی خطر نازک شدن موها و در نتیجه ریزش آنها را تشدید می‌کند.
ریزش مو به دلایل مختلفی رخ می‌دهد اما پزشکان به تازگی اعلام کرده‌اند که مصرف برخی مواد غذایی خطر نازک شدن موها و در نتیجه ریزش آنها را تشدید می‌کند.
به گزارش کبنا، سیناپرس به نقل از express نوشت: ریزش مو هم در زنان و هم در مردان رخ می‌دهد و معمولا دلایل مختلفی دارد که از وراثت گرفته تا سبک زندگی را شامل می‌شود. با وجود این، فارغ از ریشه اصلی نازک شدن و ریزش موها، مصرف برخی غذاها در رژیم غذایی روزانه نیز می‌تواند سلامت موها را تهدید کند.
به گفته پزشکان، سلامت موها رابطه مستقیمی با مواد مغذی مصرفی دارد. کمبود ویتامین‌ها به دلیل نداشتن یک رژیم غذایی متعادل موهای شما را تشنه مواد مغذی حیاتی نگه می‌دارد که شامل ویتامین C، پروتئین و آهن هستند. اما ریزش موها تنها به کمبود این مواد مغذی ختم نمی‌شود.
هله‌هوله: مصرف انواع هله هوله‌ها سلامت موها را به خطر می‌اندازند و ریزش مو را به دنبال دارند. کربوهیدرات‌های غنی شده شامل پاستا، نان، پیتزا و کیک، سیستم دفاعی بدن را در برابر استرس مسدود می‌کنند و اگر به دلیل استرس دچار ریزش مو هستید، زمان آن رسیده که مصرف این هله هوله‌ها را محدود کنید.
شکر به کار رفته در این قبیل مواد با ریزش مو ارتباط دارد. مقاومت انسولینی که منجر به دیابت و چاقی می‌شود، با ریزش مو و ریزش سکه‌ای در مردان و زنان مرتبط است. علاوه بر این، مصرف غذاهایی که شاخص گلیسمیک بالا دارند و باعث افزایش ترشح انسولین می‌شوند، با ایجاد عدم تعادل هورمونی منجر به ریزش مو می‌شود.
غذاهای چرب: معمولا غذاهای فست‌فودی که سریع آماده می‌شوند، جزو غذاهای خیلی چرب هستند و یکی از مواد غذایی است که باید برای حفظ سلامت موها از خوردن آن اجتناب کنید. در این میان می‌توان به چربی پوست اشاره کرد که رطوبت طبیعی موهای شما را تأمین می‌کند.
زمانی که غذاهای چرب مصرف می‌کنید، این چربی طبیعی بدن را زیاد می‌کنید. چربی اضافه‌ای که فولیکول‌های مو را می‌پوشاند، مانع از رشد موها شده و منجر به ریزش آنها می‌شود.
نوشیدنی‌های گازدار: غذاها تنها مواردی نیستند که در رعایت یک رژیم متعادل باید رعایت کنید بلکه نوشیدنی‌ها هم اهمیت بالایی دارند و روی سلامت موها اثرگذار هستند. برای داشتن موهایی سالم، از خوردن نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنید. این نوشیدنی‌ها قند را در جریان خود افزایش داده و این امر تأثیر منفی روی گردش خون گذاشته و مواد مغذی کمتری را به فولیکول‌های مو می‌رساند.

انتهای پیام/