تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه اما متفاوت تر از گذشته+جزئیات
تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه اما متفاوت تر از گذشته+جزئیات
برای اولین بار بود که تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه پیش از روز خبرنگار در یک فضای صمیمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ عبدالکریم عبودی خبرِ برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه را داد و گفت: خبرنگاران رسالتی سنگین بر دوش دارند، چون انعکاس حقیقت بدون جانب‌داری، عملی بس دشوار است و خبرنگار واسط و حلقه ارتباطی بین جامعه و مسئولین است از طرفی کمبودها، نقصان‌ها و نقدها را به گوش مسئولین می‌رساند و از طرفی دیگر عملکرد مسئولین چه خوب چه بد را برای مردم انعکاس می‌دهند.

 

وی افزود: در رسانه‌های معاند حقیقت، حلقه مفقوده است و حقایق را به نفع یا له ارائه می‌دهند و تفسیر می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: برخی از مردم و مسئولین دردها و رنج‌ها و سختی‌های خبرنگاران را درک نمی‌کنند، چون خبرنگاران پل دو طرفه‌اند بین مسئولین و مردم و این حرفه‌ای فرهنگی است و هدف ما از این گردهماییِ خبرنگاران ایجاد فضای صمیمی بود که بدون دغدغه دور هم جمع شویم.

عبودی ضمن تشکر از مسئولین حاضر در این نشست گفت: از مدیرکل که همیشه حامی بودند به خصوص در این گونه برنامه‌ها تشکر می‌کنم از فرماندار که یکی از حامیان این برنامه بودند، نیز جا دارد قدردانی کنم و از همه اداراتی که همراه و همیار ما بودن نیز سپاسگزارم.

امین درخشان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه بویراحمد در این نشست صمیمی گفت: خوشحالم که در این محفل دوستانه حضور دارم و سپاس از همه حضار و مسئولین و فرماندار که همکار و همراه ما بودند و مهمتر از همه سپاس از خبرنگاران و اصحاب رسانه و تشکر می‌کنم از زحمات همکارانم در اداره شهرستان برای برگزاری این نشست و محفل صمیمی.

وی در ادامه عنوان کرد: خبرنگاران ما در کنار مردم و مسئولین و حتی جلوتر از مسئولین حرکت کردند، به عنوان مثال: آتش‌سوزی‌های جنگل‌های کوه خائیز و انعکاس آن توسط خبرنگاران و این رسالت واقعی خبرنگار است که باعث می‌شود مسئولین بیشتر پای کار باشند.

 

امین درخشان افزود: حرفه ی خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت به کار ابلاغ شد و امیدواریم این اتفاق سریعتر رخ دهد و برکاتی انشالله برای جامعه خبرنگاری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان ضمن گلایه از برخی مسئولین که سختی کار خبرنگار را درک نمی‌کنند مطرح کرد: برخی فقط خبرنگار را زمانی می‌خواهند که در تمجید او قلم بزند ولی نقد خبرنگار جوهره کار اوست و نقد در چارچوب اخلاق و واقع‌گرایی باید باشد و معتقدم در استان ما در بین اصحاب رسانه اخلاق حاکم است.

درخشان تعدد رسانه در استان را فرصت و ظرفیتی مناسب دانست و عنوان کرد: جامعه رسانه‌ای ما جامعه دغدغه‌مند و اخلاق مدار است و به خطوط قرمز حاکمیت و نظام توجه جدی داشتند و دارند و جامعه خبرنگاران در استان ما نوپاست و باید به سمت حرفه‌ای شدن به معنای واقعی حرکت کنیم.

 

سید حمزه محقق‌زاده فرماندار کهگیلویه ضمن تشکر از خبرنگاران شهرستان و اصحاب رسانه گفت خطرناک‌ترین حرفه بین حِرَف اجتماعی، حرفه خبرنگاریست و روز خبرنگار به مناسبت شهادت شهید صارمی که در کشور افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل شد، بوده است؛ به این خود نشان از خطرناک و خطیر بودن این حرفه دارد.

وی ضمن یاد از خاطره خبرنگاران فقید خواهش نیک و مصفا افزود تشکر می‌کنم از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که شرف حضور دارند و از بانیان این جلسه عبودی و همکارانشان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهکیلویه.

فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد هدف ما از این گردهمایی یک نشست صمیمی بود و هدف ارائه گزارش عملکرد نیست و البته اگر کسی از دوستان نقد و نظری داشته باشد ا با گوش جان نیوش می‌کنیم و همیشه با خبرنگاران عزیز نشست‌هایی داشتیم مثلاً در ایام انتخابات ولی نشست صمیمی و دورهمی صمیمی به این سبک و سیاق نداشتیم.

محقق‌زاده در پایان گفت: همه در قبال جامعه در هر شغلی و جایگاهی حساس مسئولیت می‌کنیم و به خاک و منطقه خود عشق داریم و به نظر من اهل هنر و بالاخص خبرنگاران بیشترین عشق را به خاک خود و بالاترین احساس مسئولیت را در وجود خود حس می‌کنند و خبرنگاران در مسیر خطیر خود گاهی مورد هجمه قرار می‌گیرند و این عشق باعث می‌شود، استوار ادامه مسیر دهند.

 

_ از دیگر بخش های جذاب این محفل صمیمی مسابقه خاطره گویی توسط خبرنگاران بود که برای بهترین خاطره جایزه ای در نظر گرفته شد.

برای اولین بار بود که تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه پیش از روز خبرنگار در یک فضای صمیمی برگزار شد

برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه

           

انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ