آغاز تدوین سند توسعه روستاهای دیشموک
آغاز تدوین سند توسعه روستاهای دیشموک
مراحل تدوین سند توسعه ۷۵ روستای بخش دیشموک با مشارکت ادارات خدمات رسان در دیشموک آغاز شد.

به گزارش خبر دیشموک،    مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه بخش دیشموک گفت: کارگروه توسعه بخش دیشموک در مرکز استان به ریاست استاندار تشکیل و توامندی‌های این بخش بررسی شد.
حمیدرضا واعظی زاده افزود: ۱۰ گروه کاری از دستگاه اجرایی به ۷۵ روستای بخش دیشموک اعزام و با تقسیم کار در کارگروه توسعه آمار و اطلاعات معیشتی خانوارها، ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و عمرانی روستایی بخش دیشموک جمع آوری می‌شود.
واعظی زاده اضافه کرد:هر کارگروه با پرسشنامه‌ای مبتنی بر پایه علمی توانمندی ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه دیشموک را بر اساس نیروی انسانی، نیروی کار و ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن شناسایی می‌کنند.
وی ادامه داد: متناسب با ظرفیت‌های منطقه دیشموک گروه‌های توسعه‌ای در قالب کشت گیاهان دارویی، مشاغل خانگی و توجه به مباحث گردشگری پیگیری، رصد و پایش می‌شود.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: نیرو‌های دستگاه‌های اجرایی بر اساس وظایف اطلاعات آماری خانوار‌ها و ظرفیت‌ها را جمع آوری که با همکاری مردم و مسئولان محلی و استانی یک سند توسعه و ارزشمند تدوین می‌شود.
واعظی زاده با اشاره به قابلیت‌های این منطقه افزود: گلیم مشته دیشموک دارای اصالت در یونسکو بوده که با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و تولید و برنامه‌های دولت مردمی در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه منطقه دیشموک در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.
انتهای پیام/