سد کوثر آب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تامین می‌کند
سد کوثر آب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تامین می‌کند
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت:تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزون بر ۳۱۵/۶ میلیون متر مکعب برای مصارف مختلف رهاسازی شده است.

اکبر خدری در گفتگو با خبر دیشموک اظهار کرد: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تامین می شود که این رودخانه از رود های شاه بهرام و دهدشت ایجاد شده و این سد آب دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تامین می‌کند.

 وی بیان کرد:سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد بوشهر خوزستان هرمزگان و فارس را تأمین می کند.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر تصریح کرد: تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزون بر ۷۷ درصد از حجم مخزن سد کوثر پر می باشد که در مدت مشابه سال گذشته این میزان بیش از ۸۰ درصد بوده است.

 خدری عنوان کرد: در حال حاضر ۴۲۱/۵۸ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد کوثر ذخیره شده است.

 وی با اشاره به اینکه مخزن سد کوثر در مدت مشابه سال قبل ۴۳۹/۳۹میلیون متر مکعب پر شده بود، گفت : در حال حاضر تراز مخزن سد کوثر ۶۱۶/۰۱ متر و گنجایش این سد ۵۴۷ میلیون متر مکعب بوده و دبی ورودی آب سد کوثر هم اکنون ۶/۱۰متر مکعب بر ثانیه است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر با اشاره به اینکه حجم ورودی آب سد کوثر تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰ تا کنون ۳۲۵/۶۲ میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال قبل حجم ورودی آب سد کوثر ۳۶۰/۲۴ میلیون متر مکعب بوده است.

خدری بیان کرد:: تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حجم خروجی آب این سد ۳۴۲/۱۹ میلیون متر مکعب است و در سال گذشته نیز ۳۸۹/۸۳میلیون متر مکعب می باشد.

 وی گفت: در مدت زمان عنوان شده برای مصرف آب شرب تا کنون ۱۶۶/۶۴ میلیون مترمکعب از سد کوثر اختصاص داده شد که در سال گذشته این میزان ۱۴۳/۸۴ میلیون مترمکعب بوده است.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر ادامه داد: برای مصارف کشاورزی تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزون بر ۵۹/۷۴ میلیون متر مکعب، برای،صنعت ۳/۴۲ میلیون متر مکعب، سایر مصارف ۸۵/۸۱ میلیون متر مکعب انجام شده است.

خدری اضافه کرد: در مدت مشابه سال قبل برای کشاورزی ۴۹/۶۹ میلیون متر مکعب، سایر مصارف ۸۰/۸۴ میلیون متر مکعب و آب صنعت ۳/۴۲ میلیون متر موعب از سد کوثر آب اختصاص داده شد.

 وی گفت: تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از سد کوثر ۲۶/۶۱ میلیون متر مکعب تبخیر آب صورت گرفته که سال قبل این میزان ۲۸/۷۴ میلیون مترمکعب بوده است.

خدری اظهار کرد: در همین مدت زمان عنوان شده ۵۰ میلیون مترمکعب آب از سد کوثر رهاسازی صورت گرفته است که این اقدام در مدت مشابه سال قبل ۷۹/۶۰ میلیون متر مکعب بوده است.

 مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد:: تا انتهای سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تا کنون ۳۱۵/۶ میلیون متر مکعب برای کل مصارف عنوان شده رهاسازی صورت گرفت در صورتی که در سال گذشته این میزان ۲۷۷/۷۸ میلیون مترمکعب بوده است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : وحید آهنگ