۲۰۰ طرح اشتغال زایی در شهرستان کهگیلویه حمایت می شود
۲۰۰ طرح اشتغال زایی در شهرستان کهگیلویه حمایت می شود
مجری استانی طرح های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: ۲۰۰ طرح اشتغال زا در کهگیلویه تا پایان سال مورد حمایت قرار می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، مجتبی دژه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: بنیاد برکت ستاد فرمان امام (ره) از سال ۹۷ در شهرستان کهگیلویه مشغول و فعال شده است.

وی تصریح کرد: این بنیاد در سال ۹۷، ۱۱٠ طرح با مبلغ سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در دو بخش چاروسا و دیشموک بعنوان پایلوت اجرا کرد.

دژه طرح‌های اشتغال زایی سال ۹۸ را با ۵۲۴ طرح به مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: سال ۹۹، ۵۷۶ طرح خرد به مبلغ ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این دو بخش مورد حمایت قرار گرفت.

دژه همچنین حمایت بنیاد برکت از دو بخش چاروسا و دیشموک در سال ۱۴۰۰ را با ۲۸۳ طرح به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان دانست.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۳۰۰ طرح حمایت شده است، افزود: مبلغ این طرح‌ها حدود ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

دژه با اشاره به اینکه در شهرستان کهگیلویه با اولویت مناطق روستایی در حال فعالیت هستیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر روستاهای سادات مشهدی، کلایه سفلی، طولیان، شهرک اکبرآباد، چاه بردی، ضرغام اباد، لیرتخک، دستگرد، کوشک، خیارکاران، آدرکان، دشت مازه، روشن آباد، کلایه علیا، دهنو تل مرغ، راک، صنوگان و چنگوا روستاهای تحت حمایت هستند.

وی همچنین از مناطق گلزار دهدشت، سمغان و دره لبک بعنوان سه مکان پایلوت طرح شهرستانی نام برد و خاطر نشان کرد: این مناطق را به عنوان حاشیه شهر حمایت خواهیم کرد.

دژه بیان کرد: افرادی که متقاضی تسهیلات هستند بعد از ثبت نام و انجام فرآیند اهلیت سنجی اعتباری و فنی به بانک معرفی می‌شوند.

دژه با ابراز امیدواری از حمایت ۲۰۰ طرح دیگر تا پایان سال افزود: هر طرحی اعم از طرح کارگاهی، کارخانه یا نیمه فعال و خارج از مناطق نامبرده هدف باشد و مورد تأیید قرار بگیرد، تا سقف ۴ میلیارد تومان حمایت می‌شود.

  • نویسنده : مالک آهنگ