یادواره شهدای دانش آموز دیشموک برگزار شد
یادواره شهدای دانش آموز دیشموک برگزار شد
به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی ، با برگزاری مراسمی در دیشموک ، یاد و خاطره شش شهید دانش آموز این بخش دیشموک گرامی داشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، امام جمعه دیشموک در این یادواره با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش آموز در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند اظهار داشت :دانش آموزان بدانند کم تر از جنگ نرم و سایبری تاثیر دارد و در ابن مورد باید با دقت بیشتر و توجه ویژه کار شود تا دشمنانا قسم خورده به اهداف شوم خود نرسند.

ایشان دقاع از دانش آموزان مظلوم غزه را  واجب دانست و خاطرنشان کرد : هوشیاری ، بیداری و جهاد تبیین مهم ترین مقوله جهت مقابله با جنگ نرم دشمن می باشد.

حجت السلام راوند تصریح کرد : الگوی شهیدان ، شهید حسین فهمیده ۱۳ساله بود که با توجه به سن کم، چندین بار از حضور در جبهه منع شده، لیکن ؛  بالاخره در جبهه حضور پیدا کرد و نارنجک به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت که از پیشروی دشمن به منطقه هدف جلوگیری کند.

امما جمعه دیشموک با اشاره به حضور دانش آموزان منطقه دیشموک در جبهه‌های حق علیه باطل گفت: یکی از این دانش آموزان، شهید نصیب الله ره انجام بود که در دبیرستان‌های گچساران درس می‌خواند و به گفته همراهان و گواهان با توجه به قد کوتاه و سن کم از اعزام ایشان به جبهه جلوگیری شد، ولی شهید ره انجام با اصرار و پافشاری و عشق به شهادت و حضور در جبهه به هر طریق ممکن سوار بر اتوبوس حامل رزمندگان شد و از شیشه اتوبوس با رفیقان خود خدا حافظی کرد و در جبهه به شهادت رسیدند و الگو و افتخاری برای جوانان و نوجوانان این منطقه شدند.

گفتنی است بخش دیشموک ۲۹ شهید والامقام دارد که از این شهیدان شش نفر دانش آموز هستند.

امیر دبستان مسئول بسیج دانش آموزی گفت : شهدای دانش آموز قهرمانانی هستند که در تاریخ کشورمان نام و یادشان ثبت شد و الگوی نسل کنونی و آینده می باشند.

وی افزود : نقش تاریخی دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  هرگز از حافظه تاریخی ایران اسلامی پاک نخواهد شد .

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ